Przejdź do treści

Kiszone szparagi

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz wyrzucić jedzenie, którego termin ważności się skończył? Poczekaj, nie wszystko się tak szybko psuje
Wstydliwy problem w każdym domu. Do lipca możesz się przygotować
Jurek Owsiak wraca za stery WOŚP. „Będę grał dalej z Orkiestrą. Będę dalej prezesem Fundacji!”
Kobieta pod drewnianą chatą zima
Przemilczane uroki zimy, czyli jak nasz organizm znosi niskie temperatury
Nie kupisz ich w drogerii. Niebawem znikną ze sklepowych półek

Szparagi są niskokaloryczne i bardzo zdrowe. Niewiele osób wie, że można je nie tylko gotować czy piec, ale też kisić! Będą smaczne i jeszcze bardziej wartościowe.

Sezon na szparagi dobiega końca, ale my mamy świetną wiadomość dla fanów tych wyjątkowych warzyw. Jeśli chcecie cieszyć się ich smakiem dłużej, możecie je zamrozić albo ukisić. Szparagi kiszone lekko zmienią swój smak, ale dzięki temu będą jeszcze lepsze! Doskonale smakują bez specjalnych dodatków, prosto ze słoika. Równie dobrze sprawdzą się w letniej sałatce, na kanapce, albo w jednogarnkowym daniu.

Niektórzy twierdzą, że szparagi to afrodyzjak.Tego nie wiemy na pewno, ale jesteśmy przekonani, że są superzdrowe! Dbają o serce, bo obniżają ciśnienie i poziom cholesterolu. Dobrze wpływają na wzrok, nerki i układ moczowy. Są niskokaloryczne, ich spożywanie poleca się podczas odchudzania. Zawierają witaminę C, A, E, K i kwas foliowy. Są bogate w wapń, żelazo, potas, sód oraz cynk. Warto je jeść, bo dobrze wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci. Szparagi mają właściwości nawadniające i wzmacniające organizm. Zawierają błonnik, który odpowiada za prawidłową pracę jelit. A kiszenie sprawia dodatkowo, że wartość odżywcza warzyw wzrasta.

Składniki:

– pęczek szparagów (mogą być zielone albo białe)​
– 1 łyżeczka suszonego koperku

– 1 łyżeczka ziaren gorczycy
– 3 liście laurowe
– 1 łyżeczka ziela angielskiego
– ½ łyżeczki całych ziaren kolendry
– 3 ząbki czosnku
– 2-3 suszone papryczki chili
– 4 ziarenka jałowca
– 1 łyżka soli
– ok. 500-700 ml wody

Przygotowanie:

Słoik umyj i wyparz. Szparagi umyj. Odłam twarde końcówki szparagów.

przepis-na-szparagi-kiszoneZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Część szparagów możesz przekroić wzdłuż. Zagotuj wodę i rozpuść w niej sól. Warzywa przełóż do słoika. Dodaj wszystkie przyprawy.

kiszone-szparagiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Zalej gorącą wodą.

przepis-na-kiszone-szparagiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Szparagi powinny znajdować się pod wodą. Zakręć słoik. Odwróć słoik dnem do góry i pozostaw do wystygnięcia. Szparagi są gotowe po 10-14 dniach.

kiszone-szparagiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Wegańskie placki ziemniaczane. Mniej kaloryczne niż klasyczne, bo pieczone

Placki ziemniaczane - polski klasyk. Kto ich nie lubi? Proponujemy je w lżejszej odsłonie, bo zamiast smażenia w głębokim tłuszczu skorzystamy z piekarnika. Taka wersja smakuje równie dobrze, jest tak samo łatwa do zrobienia, a przy tym łagodniejsza dla żołądka, mniej kaloryczna i lekkostrawna.

Jodie Foster: zrobiłam swoje coming out w epoce kamienia łupanego

Pomarańczowe fit ciasto z mąki kokosowej

Każdy wie, że po dobrym obiedzie powinien być pyszny deser. Tylko że te słodkości zazwyczaj są pełne pustych kalorii, zawierają cukier i tłuszcz, a bardzo często też konserwanty i polepszacze smaku. Dlatego pyszne fit ciasto z mąki kokosowej przygotujemy sami!

Macierzyństwo nie ogranicza się do czterech ścian. Jestem mamą i karmię wszędzie. Zobacz najlepsze zdjęcia karmiących mam

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Wegańskie placki ziemniaczane. Mniej kaloryczne niż klasyczne, bo pieczone

Pomarańczowe fit ciasto z mąki kokosowej

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Quinoa z kremem orzechowym

Komosa ryżowa z kremem orzechowym. Idealny posiłek na początek dnia

Smalec wegański. Ten przepis pokochają także mięsożercy!

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Ciasto czekoladowe

Zobacz przepis na zdrowe ciasto czekoladowe, które nie jest bombą kaloryczną

Jogurt domowy

Domowy jogurt. Masz pewność, że nie zawiera cukru

Zupa serowa z pietruszkowym pesto

Zupa serowa z pietruszkowym pesto. Ma mniej kalorii niż myślisz

Pieczona brukselka z żurawiną i orzechami. Efekt na pewno cię zaskoczy!

Zupa pieczarkowa – wersja śniadaniowa

Zupa pieczarkowa – wersja śniadaniowa