Przejdź do treści

Kolorowe jajka – naturalnie! Sięgnij po barwniki, które masz w kuchni

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz skutecznie popracować nad mięśniami brzucha? Kasia Bigos prezentuje najlepsze ćwiczenia
Szparag daje radę!
Sezon na szparagi! Wypróbuj 3 smaczne i niezwykle proste przepisy ze szparagami w roli głównej
Co się dzieje z naszą skórą, gdy się stresujemy? O wpływie stresu na cerę pisze kosmetolog Joanna Skrzypczak
Skrzepy krwi w trakcie okresu – kiedy warto wybrać się do lekarza?
Sprite walczy z nienawiścią w Internecie. „Z miłością do hejterów” – właśnie tak powinny wyglądać reklamy!

Ozdabianie jajek to wielkanocna tradycja i możliwość spędzenia czasu w rodzinnym gronie. Istnieje wiele możliwości malowania jajek – my stawiamy na naturalność i sięgamy po barwniki, które mamy w kuchni. Łupiny żółtej i czerwonej cebuli, kurkuma, spirulina, słodka papryka, maliny i fioletowa kapusta. Będzie kolorowo!

Do barwienia jajek nadają się także szpinak, jarmuż, buraki i jagody. Farbowanie skorupek w ten sposób to wielka niespodzianka, bo nigdy do końca nie wiadomo, jaki wyjdzie kolor. Polecamy łączenie różnych barwników, dzięki temu efekt będzie jeszcze ciekawszy!

My postawiliśmy na farbowanie ugotowanych jajek. Jeśli delikatnie popękają, to nie rozpadną się całkowicie, jak mogłoby się stać z wydmuszkami. W ten sposób pomalowane jajka oczywiście można potem zjeść, nie ryzykując, że przedostała się do nich szkodliwa chemia obecna w sztucznych barwnikach.

Jajka to przede wszystkim pełnowartościowe białko. Warto wiedzieć, że jako jedyny produkt spożywczy zawierają bardzo ważne aminokwasy egzogenne, czyli takie, których organizm człowieka nie potrafi wytworzyć, a które do zdrowego funkcjonowania są mu niezbędne. Jedząc jajka, dostarczasz sobie lecytyny, która odpowiada za rozpuszczanie cholesterolu. Ma dobre działanie na wątrobę i wpływa na obniżenie stresu. Oprócz tego jajka przyspieszają metabolizm i usuwają toksyny z organizmu. Zawierają witaminy A, D, E i K. Są bogate w błonnik, co oznacza, że sycą na długo.

Naturalne barwniki do jajek

naturalne-barwienie-jajek

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– 2 czubate łyżki mielonej kurkumy
– 2 czubate łyżki mielonej spiruliny
– 2 czubate łyżki mielonej słodkiej papryki
– 2 garści malin
– łupiny z 3-4 dużych żółtych cebul
– łupiny z 3-4 dużych czerwonych cebul
– ok. 1/4 średniej wielkości fioletowej kapusty
– wrzątek

Przygotowanie:

Jajka ugotuj na twardo. Na każde dwie łyżki zmielonego proszku przygotuj 1-1,5 szklanki wrzątku.

naturalne-barwienie-jajek

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Na resztę składników potrzebujesz tyle wody, aby po włożeniu do miski jajek były one całkowicie zakryte. Rozdziel naturalne barwniki do miseczek. Zalej wrzątkiem i odstaw na 15 minut, aby woda ostygła. Włóż do barwników jajka i odstaw – najlepiej na całą noc.

Co jakiś czas możesz je zamieszać.

naturalne-barwniki-do-jajek

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Odcedź jajka i pozostaw do wyschnięcia. Jajka są gotowe.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

wielkanoc rodzina

Jak uniknąć przejedzenia w Wielkanoc? 7 sposobów na święta bez problemów trawiennych

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Podziel się posiłkiem z Bezdomnymi

Nie jesz mięsa? Niektórzy nie jedzą niczego. Ruszyła kampania „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

Wielkanocne obżarstwo i co potem? Jak uniknąć kłopotów z niestrawnością?

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Stół wielkanocny

„Nie wymagajmy od bliskich, by całkowicie zmieniali swoje przyzwyczajenia specjalnie dla nas”. Jak przeżyć Wielkanoc stosując dietę eliminacyjną?

jajko wielkanoc

Wielkanoc z jajami. Jak je wybierać, by nie dać się zrobić w jajo i ile to już naprawdę za dużo?

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wielkanoc to survival dla wątroby. Jak przetrwać te święta?

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!

wielkanocne jedzenie

10 sprawdzonych sposobów na lepsze trawienie. Przydadzą się nie tylko w Wielkanoc

Pascha kokosowo-miodowa

Pascha kokosowo-miodowa. Wielkanocny deser w zdrowym wydaniu