Przejdź do treści

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta smarująca twarz kremem w łazience
Niedobór witamin widać na skórze. Dietetyk radzi, jak zadbać o odpowiednie odżywienie
Przyprawa curry na łyżeczce
Curry to mieszkanka najzdrowszych przypraw
Hanna Lis w czarnym golfie
Hanna Lis o endometriozie: miałam szczęście, że choroba nie odebrała mi szansy na macierzyństwo
Dziewczyna biegająca na ulicy
Trening podczas smogu. Co radzi alergolog?
ratownik medyczny trzymający fiolkę z napisem psychologiczne wsparcie
„Załamania psychiczne są tak powszechne, że nie mogą pozostawać tematem tabu”. Gdzie szukać pomocy?

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy to dobry pomysł na obiad każdego dnia. Takie danie przygotowuje się bardzo szybko, a na kolby kukurydzy trwa aktualnie sezon, więc są dostępne na każdym targu.

W zimowe dni możesz wykorzystać kukurydzę z puszki. Ta w kolbie w smaku jest dużo lepsza, zdrowsza, świeższa, słodsza, chrupiąca… Wybierajcie te kolby, które są pokryte soczyście zielonymi liśćmi, takie na pewno będą soczyste.

Kukurydza to doskonałe źródło kwasów omega-3, białka i błonnika. Pozostawia uczucie sytości na długie godziny. Jest bogactwem witamin z grupy B, C, A, K oraz E.  Regularne spożywanie kukurydzy wzmacnia odporność. Warzywo to zawiera potas, sód, żelazo, miedź i cynk. Oprócz tego, kukurydza jest bogata w beta-karoten i antyoksydanty. Dobrze wpływa na stan i wygląd włosów, skóry oraz paznokci. Warto ją jeść również ze względu na to, że chroni przed chorobami układu moczowego i nowotworami.

Składniki:

– dwie średniej wielkości kolby kukurydzy
– 2 łyżki prażonej cebulki
– 1 jajko
– 1/3 szklanki mąki orkiszowej
– pół garści posiekanej natki pietruszki albo kolendry
– 1/2 łyżeczki soli
– 1/2 łyżeczki pieprzu
– 3/4 łyżeczki kurkumy
– jeden ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
– 2 cm startego świeżego imbiru
– pół łyżeczki suszonych płatków chili
– 2 łyżki startego sera typu cheddar
– olej rzepakowy do smażenia

Przygotowanie:

Kukurydzę obierz z liści. Zagotuj wodę w garnku. Gotuj kukurydzę, aż będzie miękka, a następnie ostudź. Do miski wrzuć wszystkie składniki.

kotleciki-z-kukurydzyZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wymieszaj dokładnie. Kolby kukurydzy obierz, a ziarna dodaj do miski.

kukurydziane-kotlecikiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Połącz składniki. Za pomocą łyżki nakładaj ciasto na rozgrzany tłuszcz. Kotleciki smaż z każdej strony, aż się zarumienią. Odkładaj na ręcznik papierowy. Najlepiej smakują jedzone od razu.

kotleciki-z-kolby-kukurydzyZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na brukselkę od naszej czytelniczki

Brukselka duszona z warzywami. Przepis od naszej czytelniczki

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Pumpernikiel na śniadanie – najlepszy przepis!

Sałatka z pieczoną dynią

Sałatka z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Risotto z dyni i szałwii

Dyniowe ciastka owsiane

Dyniowe ciastka owsiane