Przejdź do treści

Letnie kompoty z owoców i kwiatów. Idealne na upalny dzień

Letnie kompoty z owoców i kwiatów
Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

Wiele dzikich roślin, które mijamy na co dzień, jest jadalnych! Warto docenić ich niezwykły smak i aromat i ugotować z nich kompot.

Kwiaty wprowadzają do najprostszych nawet receptur niesamowite akcenty. Ale warto po nie sięgać także ze względu na ich prozdrowotne właściwości. Kwiaty lawendy to łagodny środek uspokajający, mają też działanie wspomagające trawienie. Kwiaty czarnego bzu działają wykrztuśnie i antywirusowo, wzmacniają odporność organizmu, przyspieszają przemianę materii. Z kolei płatki dzikiej róży zawierają flawonoidy i antocyjany, dzięki czemu sprawdzą się przy niestrawności, a także bólu gardła.

W połączeniu z naszymi ulubionymi letnimi owocami kwiaty, które akurat kwitną w tym samym czasie, tworzą bardzo ciekawe kompozycje smakowe. Słodka truskawka nabiera niezwykłego wyrafinowania w towarzystwie kwiatów czarnego bzu; czereśnie lub wiśnie z dodatkiem płatków róży zyskują na elegancji, a kwaśna malina złagodzona eteryczną lawendą koi zmysły. Oto trzy letnie kompoty o zniewalającym zapachu!

Kompot z malin i kwiatów lawendy

Składniki (ok. 1,5 l):

– 1 mała kobiałka malin (200 g)
– 2–3 kwiaty lawendy
– 1,5 l wody
– ulubiony środek słodzący (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Wrzucamy wszystkie składniki do garnka i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy 10 minut, przecedzamy, opcjonalnie dosładzamy i podajemy. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Kompot z truskawek i kwiatów czarnego bzu

Składniki (ok. 1,5 l):

– 500 g truskawek
– 1 duży baldach kwiatów czarnego bzu*
– 1,5 l wody
– ulubiony środek słodzący (opcjonalnie)

*Kwiaty czarnego bzu zrywamy w lesie lub na łące, z dala od miasta, zbieramy jedynie te białe, bez brązowych plamek i spożywamy tylko po obróbce termicznej. Bezpośrednio po zerwaniu układamy je na gazecie i zostawiamy na 30–60 minut, aby naturalnie oczyściły się z owadów, które mogą się w nich znajdować

Przygotowanie:

Truskawki myjemy, usuwamy z nich szypułki, kroimy na pół i wrzucamy do garnka. Dodajemy lekko porwany kwiat czarnego bzu oraz wodę i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy 15 minut, dosładzamy wedle uznania i serwujemy. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Kompot z czereśni lub wiśni i płatków dzikiej róży

Składniki (ok. 1,5 l):

– 500 g czereśni lub wiśni
– 10 dużych jadalnych płatków dzikiej róży
– 1,5 l wody
– ulubiony środek słodzący (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Czereśnie/wiśnie myjemy i drylujemy lub przekrajamy na pół. Wrzucamy do garnka, dodajemy oczyszczone płatki róży oraz wodę i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy ok. 15 minut, przecedzamy, dosładzamy wedle uznania i serwujemy. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.


Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie