Przejdź do treści

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę
Łyżwy wzmacniają mięśnie nóg i pośladków. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Zima w tym roku jakby nijaka. Skoro nie bardzo jest jak biegać na nartach czy ścigać się na sankach, wybierzmy się na łyżwy! Tory łyżwiarskie, lodowiska i wielka ślizgawka na Stadionie Narodowym czekają.

Trening łyżwiarski to przede wszystkim doskonały trening aerobowy. Jeżdżąc ze stałą prędkością, możemy utrzymywać tętno na tym samym poziomie. Jest to dużo łatwiejsze niż w przypadku biegu lub jazdy na rowerze, ponieważ poruszamy się po idealnie płaskim i równomiernym torze. Poza poprawieniem ogólnej wydolności organizmu wzmacniamy mięśnie nóg i pośladków, odciążając przy tym stawy. I spalamy kalorie. I to, co najważniejsze w łyżwiarstwie – taki trening daje bardzo dużo radości, można go zaplanować przed pracą lub po niej, indywidualnie z muzyką na uszach lub rodzinnie. To doskonały bank endorfin i coś dla osób lubiących prędkość.

Jeżeli na łyżwy wybieramy się sporadycznie i wyłącznie dla zabawy – możemy je wypożyczyć przy każdym lodowisku. W przypadku zaplanowanego treningu lepiej je kupić. Zaczynając przygodę z łyżwiarstwem, najlepiej zainteresować się łyżwami typu figurówki lub hokejówki. Zwłaszcza w łyżwach hokejowych jeździ się najłatwiej – nie mają one czubków i odpychamy się całą powierzchnią łyżwy – dzięki temu uczymy się najszybciej. Warto, żeby łyżwy były skórzane – lepiej dopasują się do naszej stopy i zapewnią nam komfort oraz stabilizację podczas jazdy.

Tory łyżwiarskie i lodowiska umożliwiają przeprowadzenie treningu bez względu na pogodę, poza tym prędkość, podobnie jak na nartach, powoduje, że nie wieje nudą, jak to jest w przypadku biegania na bieżni lub jazdy na rowerowym trenażerze. Łyżwiarstwo jest również doskonałym sportem uzupełniającym w przygotowaniu narciarskim. Jeżeli wybieracie się na wiosenny wyjazd narciarski, to warto spędzić kilkanaście godzin na torze łyżwiarskim – poza wzmocnieniem nóg bardzo poprawicie balans, kluczowy we wszystkich zimowych aktywnościach związanych ze ślizganiem się.

Miejscówki

Profesjonalne tory łyżwiarskie czekają w Warszawie, Lublinie, Sanoku, Tomaszowie Mazowieckim oraz w Zakopanem. Poza torami korzystajmy z lodowisk specjalnie przygotowywanych przez poszczególne miasta i gminy. Warto odwiedzić Stadion Narodowy, na którym trwa akcja „Zimowy Narodowy”. Możemy tam się poślizgać na trzech lodowiskach, wypożyczyć niezbędny sprzęt lub obejrzeć lodowe show w wykonaniu mistrzów świata i olimpijczyków łączące rozrywkę ze sportem. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Rakiety śnieżne - traperska tradycja

Rakiety śnieżne – traperska tradycja

Zimą biegamy, ale na nartach!

Zimą biegamy, ale na nartach!

Snowboard – szus na jednej desce

Snowboard – szus na jednej desce

Czas na narty!

Czas na narty!

Nurkowanie - najlepsze destynacje

Nurkowanie – najlepsze destynacje

Kanioning – najlepsze destynacje

Kanioning – najlepsze destynacje

Surfing – najlepsze destynacje

Surfing – najlepsze destynacje

Rowery górskie – najlepsze destynacje

Rowery górskie – najlepsze destynacje

Wspinaczka – najlepsze destynacje

Wspinaczka – najlepsze destynacje

Kajakowy reset

Kajakowy reset

Street Workout - powrót na trzepak

Street Workout – powrót na trzepak