Przejdź do treści

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini
10 wegetariańskich źródeł żelaza
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog

Chyba wszyscy uwielbiamy masło czekoladowe… Idealnie nadaje się na szybkie śniadanie, do smarowania na chlebie albo z naleśnikami. Niestety, gotowe zwykle zawiera mnóstwo cukru, tłuszczu i sztucznych polepszaczy smaku. Dlatego pyszne czekoladowe smarowidło zrobimy sobie sami!

W ogóle nie użyjemy cukru. Dojrzałe banany są słodkie i zawierają naturalny, zdrowy cukier. Te owoce to skarbnica witamin i minerałów. Ze względu na wysoką zawartość potasu powinny po nie sięgać osoby z nadciśnieniem. Oprócz tego banany obniżają poziom cholesterolu i sycą ‒ to dzięki wysokiej zawartości błonnika. Cukrzycy powinni uważać na liczbę spożywanych bananów ‒ to ze względu na wysoki indeks glikemiczny.

Następnym składnikiem naszego masła czekoladowego jest awokado. Owoc ten, podobnie jak banan, obniża cholesterol, zawiera mnóstwo witamin i minerałów. Trzeba pamiętać, że awokado jest wysokokaloryczne, ale zawiera dobry dla naszego organizmu tłuszcz. Jest to kwas oleinowy, który przeciwdziała m.in. nowotworom piersi.

 

Świąteczny piernik – bez glutenu, bez cukru!

Ostatnim składnikiem jest kakao. Warto zadbać, aby było to prawdziwe, surowe kakao. W sklepach z ekologiczną i zdrową żywnością można już coraz częściej dostać ziarna kakaowca. Kakao zawiera antyoksydanty, kwasy omega-6, witaminę C, żelazo, chrom oraz magnez. Oprócz tego polepsza nasze samopoczucie ‒ to dzięki zawartości serotoniny.

Jaki jest jeszcze plus samodzielnego przygotowania takiego masła? Oprócz zdrowotnych aspektów jest ono bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Można je przechowywać w lodówce do ok. tygodnia w szczelnie zamkniętym pojemniku. Ale przekonacie się, że tydzień raczej nie poleży…

Składniki:

– 1 dojrzałe awokado
– 2 dojrzałe banany
– 4‒5 łyżek surowego kakao

Przygotowanie:

W misce umieść awokado.

Zdjęcie: masz.talerz

Dodaj obrane banany i kakao.

Zdjęcie: masz.talerz

Zmiksuj całość aż do uzyskania gęstego, jednolitego kremu.

Zdjęcie: masz.talerz

Jeśli uważasz, że jest taka potrzeba, dodaj więcej kakao. Przełóż masę do słoiczka i odstaw na noc do lodówki.

Zdjęcie: masz.talerz

Następnego dnia krem czekoladowy jest gotowy do jedzenia. Możesz go zjeść od razu po przygotowaniu, ale najlepiej będzie smakował następnego dnia, wtedy smaki się przegryzą.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!