Przejdź do treści

Masło orzechowe – paliwo przed treningiem

Masło orzechowe – paliwo przed treningiem
Popularne masła orzechowe zawierają więcej cukru i tłuszczu niż orzechów. Ilustracja: Julia Szostak
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
para leżąca w łóku, on ją całuje w czoło
Innowacyjne prezerwatywy zabezpieczą przed infekcjami
Agnieszka Hyży
Agnieszka Hyży: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku
Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria

Nie masz siły ćwiczyć? Zjedz kanapkę z masłem orzechowym. Da ci energię i dobre samopoczucie, a w trakcie treningu spalisz więcej tkanki tłuszczowej. Tylko wybierz prawdziwe masło orzechowe, a najlepiej zrób je samodzielnie.

Masło orzechowe jest źródłem białka, potasu i błonnika, wzmacnia serce, pomaga w odchudzaniu, daje zastrzyk energii. Ale nie każde.

Popularne masła orzechowe zawierają więcej cukru i tłuszczu niż orzechów. Do tego przeważnie są to tłuszcze trans, których zdecydowanie należy unikać. Wybierając masło orzechowe, szukajmy takiego, które ma jak najkrótszą listę składników, a pierwszym miejscu w składzie są orzechy. Jeżeli pierwszymi składnikami jest cukier i olej palmowy, to lepiej dać sobie spokój z takim masłem.

2 łyżki masła orzechowego na grzance to dobry początek dnia. Ze względu na to, że jest ciężkostrawne, nie powinno się go jeść wieczorem. Nie obawiajmy się jednak nadmiaru kalorii. Orzechy zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które nie pójdą w biodra, ale zadbają o serce i obniżą poziom złego cholesterolu. Bogate w proteiny masło orzechowe dostarczy nam też sporej dawki energii i sprawi, że będziemy dłużej syci, a więc nie będziemy mieć ochoty na niezdrowe przekąski. Dodatkowo zawarte w nim białko korzystnie wpływa na odbudowę mięśni. 

To wszystko oczywiście nie oznacza, że mamy codziennie jeść łyżkami masło orzechowe wprost ze słoika. Warto jednak włączyć je w rozsądnych ilościach do diety, zwłaszcza w te dni, kiedy przed nami spory wysiłek fizyczny albo po prostu brakuje nam energii. Unikać go powinni jedynie ci, którzy są uczuleni na orzechy. Nie zapominajmy, że to silne alergeny.

Na koniec prosty przepis na masło orzechowe domowej roboty. Bierzemy szklankę orzechów ziemnych (można też użyć laskowych lub nerkowców) i miksujemy tak długo, aż powstanie gładka masa. Dodatki? Miód, gorzka czekolada – wedle uznania i inwencji kulinarnej. A jeśli chcemy coś jeszcze zdrowszego, do naszego masła dodajmy siemię lniane. Cud, miód i orzeszki!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

5 naturalnych źródeł magnezu

5 naturalnych źródeł magnezu

Jak naturalnie zadbać o włosy?

Akcja regeneracja

Najważniejsze dla skóry po lecie? Nawilżanie!

Uroda w pigułce

Jak kupować mniej ubrań?

Letni demakijaż

10 ekokosmetyków idealnych na lato

Kosmetyczne nowości na rynku eko

Zestaw dla weganki

10 zastosowań wody różanej

Kosmetyczny niezbędnik narciarza