Przejdź do treści

Miksujemy: koktajl po treningu

Miksujemy: koktajl po treningu
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Podczas treningu organizm pochłania duże ilości witamin. Dlatego po ćwiczeniach trzeba je uzupełnić. Miksujemy wszystko to, co po wysiłku przyda się wam najbardziej!

To, co zaserwujemy sobie po treningu powinno zawierać składniki, jakie organizm wykorzystał w trakcie wysiłku, a także spore ilości białka, które przyspiesza budowę i regenerację mięśni.

Maliny i banany są to produkty, które mają najwięcej białka ze wszystkich owoców. Banan zjedzony tuż po treningu szybko dostarcza cukrów, które są zastrzykiem energii dla mięśni, a także witamin C i E neutralizujących wolne rodniki, które powstają w czasie intensywnego wysiłku fizycznego.

Pestki słonecznika to małe, niepozorne nasiona zawierające mnóstwo białka i duże ilości cennych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 oraz omega-6.

Pestki dyni, oprócz kwasów tłuszczowych, zawierają też mnóstwo witamin (E, B1, B2, B6, A, C) i minerałów. Migdały, mimo że zawierają sporo tłuszczu i są kaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawierają dużo błonnika, który szybko i na długo wypełnia żołądek, dając uczucie sytości. Ponadto migdały charakteryzują się wysoką zawartości argininy – aminokwasu, który wchodzi w skład karnityny- poprawiającej wydolność mięśni.

Jogurt naturalny jest kombinacją białek i węglowodanów idealną dla wzrostu mięśni i procesu odzyskiwania pełnej sprawności po treningu. Jogurt to jeden z niewielu rodzajów żywności zawierających sprzężony kwas linolowy. Ten specjalny typ tłuszczu według niektórych badań redukuje ilość tkanki tłuszczowej w organizmie.

Koktajl po treningu

Po treningu – koktajl! Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 1 banan
– garść malin (mogą być mrożone)
– łyżka miodu
– 2 łyżki jogurtu naturalnego
– 200 ml odtłuszczonego mleka
– łyżeczka pestek słonecznika
– łyżeczka pestek dyni
– 10 migdałów 

Żeby szybko i skutecznie zregenerować organizm po wysiłku, najlepiej wrzucić poniższe składniki do blendera, zmiksować i pić koktajl od razu!

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Miksujemy: koktajl na energię

Oto porcja energii idealna na poranny rozruch. Dostarczą jej banan, czekolada, orzechy i kawa

Przepis na pieczone gruszki słodko-słone. Sprawdzą się o każdej porze dnia!

Miksujemy: koktajl na przyrost wagi

Chcesz przytyć skutecznie i zdrowo? Wypróbuj nasz koktajl

Odżywczy koktajl z awokado

Masz ochotę na pyszny budyń? Spróbuj tej pyszności z jabłkami!

Miksujemy: koktajl na odporność

Prosty i skuteczny przepis na koktajl na odporność

Koktajl malinowy z rozmarynem

Miksujemy: koktajl na kaca

Trudny początek nowego roku? Oto koktajl na kaca

Błyskawiczny makowiec z bakaliami

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Kotlety jaglane z pieczarkami

Jabłka w cieście naleśnikowym

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Miksujemy: koktajl na poprawę humoru

Na poprawę humoru! Koktajl z surowym kakao

Myślisz już o świątecznym stole? Pobaw się pomarańczami!

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane