Przejdź do treści

Miksujemy: koktajl po treningu

Miksujemy: koktajl po treningu
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Podczas treningu organizm pochłania duże ilości witamin. Dlatego po ćwiczeniach trzeba je uzupełnić. Miksujemy wszystko to, co po wysiłku przyda się wam najbardziej!

To, co zaserwujemy sobie po treningu powinno zawierać składniki, jakie organizm wykorzystał w trakcie wysiłku, a także spore ilości białka, które przyspiesza budowę i regenerację mięśni.

Maliny i banany są to produkty, które mają najwięcej białka ze wszystkich owoców. Banan zjedzony tuż po treningu szybko dostarcza cukrów, które są zastrzykiem energii dla mięśni, a także witamin C i E neutralizujących wolne rodniki, które powstają w czasie intensywnego wysiłku fizycznego.

Pestki słonecznika to małe, niepozorne nasiona zawierające mnóstwo białka i duże ilości cennych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 oraz omega-6.

Pestki dyni, oprócz kwasów tłuszczowych, zawierają też mnóstwo witamin (E, B1, B2, B6, A, C) i minerałów. Migdały, mimo że zawierają sporo tłuszczu i są kaloryczne, sprzyjają odchudzaniu. Zawierają dużo błonnika, który szybko i na długo wypełnia żołądek, dając uczucie sytości. Ponadto migdały charakteryzują się wysoką zawartości argininy – aminokwasu, który wchodzi w skład karnityny- poprawiającej wydolność mięśni.

Jogurt naturalny jest kombinacją białek i węglowodanów idealną dla wzrostu mięśni i procesu odzyskiwania pełnej sprawności po treningu. Jogurt to jeden z niewielu rodzajów żywności zawierających sprzężony kwas linolowy. Ten specjalny typ tłuszczu według niektórych badań redukuje ilość tkanki tłuszczowej w organizmie.

Koktajl po treningu

Po treningu – koktajl! Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 1 banan
– garść malin (mogą być mrożone)
– łyżka miodu
– 2 łyżki jogurtu naturalnego
– 200 ml odtłuszczonego mleka
– łyżeczka pestek słonecznika
– łyżeczka pestek dyni
– 10 migdałów 

Żeby szybko i skutecznie zregenerować organizm po wysiłku, najlepiej wrzucić poniższe składniki do blendera, zmiksować i pić koktajl od razu!

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto