Przejdź do treści

Miksujemy superfoods! Koktajl z młodym jęczmieniem

Miksujemy superfoods! Koktajl z młodym jęczmieniem
Zamiast kolejnej małej czarnej – przepyszny koktajl z młodym jęczmieniem. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziewczyna z lodami
Niepozorne nawyki, które niszczą zęby. Oto 6 rzeczy, których dla dobra zębów lepiej nie robić
Chuda niekoniecznie znaczy zdrowa
Uważaj przy odchudzaniu. „Chuda” niekoniecznie znaczy „zdrowa”
Drożdżówki z rabarbarem
Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem
kolor oczu
Czy kolor oczu ma znaczenie dla naszego zdrowia? Odpowiada dr n. med. Andrzej Styszyński, okulista i ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej
cellulit
Cellulit – da się go pokonać?

Sproszkowany sok z młodego jęczmienia to – bez grama przesady – odżywcze tornado. Wystarczy zaledwie 1 szklanka napoju przygotowanego z 1 łyżeczki proszku, by zastąpić aż 2 kg ekologicznych warzyw i owoców! Nie czekamy, miksujemy! 

Młody jęczmień można spotkać w postaci proszku z około siedmiodniowych łodyżek jęczmienia. Nie jest to, jak sądzą niektórzy, zmielona trawa jęczmienna, lecz sok. Młode listki ścina się, płucze, a następnie wyciska sok w specjalnych wyciskarkach. Tak uzyskany płyn jest wirowany, a potem następuje odparowanie części wody. Można go kupić w sklepach ze zdrową żywnością. 

Młody jęczmień ma w składzie witaminy C, E, B1, B2, B6, beta-karoten, kwas foliowy, potas, wapń wzmacniający kości, żelazo przeciwdziałające anemii, magnez zapobiegający skurczom mięśni i łagodzący skutki stresu, zwiększający odporność organizmu mangan oraz cynk i krzem, które wzmacniają włosy i paznokcie. 

Preparaty z zielonego jęczmienia idealnie sprawdzą się wczasie odchudzania – a to ze względu na wysoką zawartość błonnika, witamin i składników mineralnych. Rozpuszczalne frakcje błonnika pokarmowego zawarte w młodym jęczmieniu wzmagają uczucie sytości i opóźniają opróżnianie żołądka. Natomiast błonnik nierozpuszczalny pobudza perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom, które mogą towarzyszyć odchudzaniu.

O zaletach jęczmienia można by długo – zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych, a także miażdżycy, nadciśnienia tętniczego, a ze względu na bardzo wysoką zawartość wapnia zapobiega rozwojowi osteoporozy. Normalizuje poziom cukru we krwi, zmniejszając ryzyko cukrzycy. Dodaje energii i poprawia nastrój – zastępuje nawet kilka filiżanek kawy, mimo że nie zawiera kofeiny. Dziś zamiast kolejnej małej czarnej – przepyszny koktajl! 

Koktajl z młodym jęczmieniem

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– łyżeczka młodego jęczmienia
– 1 banan
– pół garści pietruszki
– 1 kiwi
– pół awokado
– 6 cm łodygi selera
– 180 ml soku z pomarańczy

Wszystkie składniki zmiksuj i pij od razu. 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

Zainteresują cię również:

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Semifreddo – deser na medal. Każda jego część kryje w sobie inny smak!

Bruschetta z zielonym groszkiem

Bruschetta z zielonym groszkiem. Śniadanie pełne witamin

Podwójnie orzechowe ciasto. Rozkosz dla podniebienia!

Pexels.com

Dr Lifestyle: Owocowe smoothie może być mniej wartościowe niż te same owoce zjedzone w całości

Jagodowe tartaletki

Wybierz się do lasu po jagody i przygotuj z nich pyszne tartaletki

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Mrożone batony z malinami

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

5 superfoods, których możesz nie znać

Idealny na upał: napój arbuzowy

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Przewodnik dla kawoszy: aeropress

Aeropress – zdrowa metoda parzenia kawy. Doskonale sprawdzi się i w domu, i w plenerze!

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Sałatkowy dream team: fasola i natka pietruszki

Sałatkowy dream team: fasola i natka pietruszki

Miksujemy: koktajl po treningu

Miksujemy: koktajl po treningu

Bananowe lody w jednym, pysznym kęsie

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników