Przejdź do treści

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia
Nasiona chia na długo zapewniają uczucie sytości i wspomagają proces trawienia. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Unsplash
Ocet spirytusowy czy jabłkowy? Sprawdź, czym się od siebie różnią
Tort cytrusowo-szpinakowy
Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!
Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj
Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało
Czerniak – 8 rzeczy, których możesz o nim nie wiedzieć

Co powstanie, jeśli połączy się smak buraka, malin, granatu i melisy, a taką mieszankę zasili garścią nasion chia? Odpowiedź brzmi: przepyszny koktajl, który pod względem odżywczym nie ma sobie równych!

Szałwia hiszpańska to pochodząca z Meksyku i Gwatemali roślina o szerokich liściach i niedużych, fioletowych lub białych kwiatach. Jej owoce zawierają dużą liczbę owalnych nasion, nazywanych nasionami chia. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną leczniczą moc i dawkę energii, która wzmocni i odżywi organizm.

Nasiona chia stanowią obfite źródło kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Zapobiegają ucieczce wody i elektrolitów z organizmu. Żel, który się z nich tworzy w żołądku, zapobiega przekształcaniu węglowodanów w cukier. Chia pomagają także budować masę mięśniową oraz wspierają inne tkanki. Nasiona chia wchłaniają dziewięć razy więcej wody, niż same ważą! Antyoksydanty oraz minerały i witaminy zawarte w nasionach pozwalają utrzymać młodość i poprawiają stan włosów i skóry.

To nie koniec korzyści. Ze względu na dużą zawartość błonnika, który działa korzystnie na układ trawienny, nasiona chia będą doskonałym uzupełnieniem diety osób zmagających się z nadwagą i otyłością. Na długo zapewniają uczucie sytości i wspomagają proces trawienia w przewodzie pokarmowym, a także poprawiają wchłanianie substancji odżywczych.

Nasiona chia najlepiej kupować w sklepach ze zdrową żywnością. Można je przyrządzać i jeść na wiele sposobów w zależności od potrzeby i upodobań. Sprawdzą się jako dodatek do sałatek, owsianki, muesli, ugotowanych kasz, ziemniaków, jako posypka do warzyw. Zmielone nasiona chia można łączyć z mąką i stosować do wypieku ciast, chleba, naleśników, do puddingów, sosów czy zagęszczania zup. I, oczywiście, do odżywczych koktajli!

Koktajl z nasionami chia

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– łyżeczka nasion chia
– łyżka owoców granatu
– 150 ml soku z buraka
– połowa mango
– garść mrożonych lub świeżych malin
– pół garści świeżej melisy 

Zmiksuj wszystkie składniki i pij od razu.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym