Przejdź do treści

Mrożone tartaletki z awokado

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo
Deser z matcha, czyli wegańska galaretka
Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny
Pot na czole
Znów oblał cię zimny pot? Cierpisz na nadpotliwość? Sprawdź, co radzą dermatolog oraz specjalista medycyny estetycznej
5 ćwiczeń, które zredukują stres
Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające
Krwawię w różnych odcieniach czerwieni. Czy to powinno mnie niepokoić?

Smaczliwka wdzięczna – czy może być bardziej urocza nazwa dla owocu? A to właśnie druga nazwa awokado. Jeśli ktoś jeszcze nie przekonał się do tego zielonego pestkowca, musi koniecznie spróbować naszego przepisu. Będzie i śliwka, i twaróg, i orzechy.

Mrożone ciasto z awokado to ciekawy przepis dla fanów tego owocu. Zachęcamy też do spróbowania osoby, którym wydaje się, że awokado nie jest kompletnie dla nich. Nie każdemu pasujący smak awokado w połączeniu z serem i syropem klonowym nie jest tak bardzo wyczuwalny. Surowy orzechowy spód dodaje chrupkości, a słodka śliwka sprawia, że deser jest wyjątkowy. Taka przekąska syci i chłodzi w gorące dni.

Wszyscy wiemy, że awokado jest zdrowe. To przede wszystkim bogate źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega-9). Oprócz tego zawiera także kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Regularne spożywanie awokado ma dobry wpływ na pracę serca i ciśnienie krwi. Oprócz tego korzystnie wpływa na oczy, układ nerwowy i poziom cholesterolu. Awokado jest bogate w witaminy C, A, E, K, B6 i kwas foliowy. Zawiera wapń, żelazo, magnez, potas oraz magnez. Ma szerokie zastosowanie w kuchni. Sprawdzi się w daniach wytrawnych i słodkich. Doskonale zastępuje masło.

Składniki:

– 1 dojrzałe awokado
– 80 g chudego twarogu
– 3-4 łyżki syropu klonowego
– sok z połowy jednej limonki
– szczypta soli
– 150 g orzechów ziemnych niesolonych (mogą być każde inne)
– 8-10 sztuk suszonej moreli
– 2 śliwki

Przygotowanie:

Morele zalej ciepłą wodą i odstaw na 30-40 minut. Orzechy zmiksuj na grube okruchy. Morele odcedź i za pomocą widelca rozgnieć na puree. Połącz z orzechami i solą. Uzyskaną masą wyłóż foremki i wstaw do zamrażalki. W tym czasie do miksera wrzuć obrane i wypestkowane awokado, twaróg, syrop i sok z limonki.

Zobacz także: Awokado przepisy

przepis-na-mrozony-deser-z-awokadoZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Zmiksuj na gładką konsystencję. Przełóż do foremek, udekoruj pokrojonymi śliwkami i wstaw do zamrażalki na 40-60 minut.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jedz chłodne i przechowuj w lodówce.

przepis-na-mrozony-deser-z-awokadoZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!

Pascha kokosowo-miodowa

Pascha kokosowo-miodowa. Wielkanocny deser w zdrowym wydaniu

Seler naciowy – patent na wege leczo

Przepis na wege leczo z selerem naciowym