Przejdź do treści

Mus pigwowy z korzenną nutą

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington

Właśnie trwa sezon na pigwę! Można z niej przygotować nalewkę, kompot, sok, napar albo dżem. Postanowiliśmy sprawdzić, jak odnajdzie się w musie, który śmiało można dodawać do herbaty czy porannej owsianki lub smarować nim pieczywo.

Pigwa jest bogata w witaminy: C, B, B1, B3, B6 i A. Zawiera również wapń, żelazo, potas, sód, cynk, magnez i fosfor. Owoc ten wzmacnia odporność i pomaga zwalczyć jesienne przeziębienie. Warto po nią sięgać, ponieważ jako jedna z nielicznych owoców prawie nie pochłania zanieczyszczeń ze środowiska. Pigwę poleca się osobom będącym na diecie odchudzającej, ponieważ zawiera sporo pektyn i przyspiesza przemianę materii. Zawiera też aminokwasy, które zwalczają stany zapalne, regulują procesy trawienne, działają antybakteryjnie i obniżają poziom cholesterolu.

Nasz mus jest nie tylko pełny zdrowia, ale przede wszystkim pyszny! Nie użyliśmy cukru, za to sypnęliśmy korzennymi przyprawami, które dodatkowo rozgrzeją organizm od środka.

Składniki:

– 10-11 małych owoców pigwy
– szklanka wody
– pół szklanki ksylitolu
– łyżeczka cynamonu
– pół łyżeczki sproszkowanego imbiru
– porządna szczypta gałki muszkatołowej

Przygotowanie:

Owoce umyj i obierz. ​

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj wszystkie przyprawy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

i zalej wodą. 

mus-pigwowy-gif

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień i gotuj, aż owoce zmiękną. Odparuj nadmiar wody tak, aby powstał gęsty mus. W razie potrzeby dodaj więcej ksylitolu. Podawaj z herbatą, pieczywem albo owsianką. 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto