Przejdź do treści

Na bogato: obiad za trzy dychy

Na bogato: obiad za trzy dychy
Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta myje twarz
Seks dobry na wszystko, nawet na trądzik? HZ kontra mity #10 Trądzik
Kobieta dekoruje pierniki
8 sposobów na spędzenie świąt bez wyrzutów sumienia
Dobra wiadomość dla chorych na rdzeniowy zanik mięśni – lek na SMA będzie refundowany w Polsce
stół świąteczny
Racjonalne podejście do jedzenia podczas świąt. Dietetyk radzi, jak znaleźć złoty środek
Magiczne portrety chorych dzieci w szpitalach. Zobacz zdjęcia z projektu „Heart Project”

W portfelu całe 30 zł? Spokojnie planuj ucztę! Za taką kwotę możesz zaszaleć ze składnikami i dodatkami: piękny kawałek łososia i orientalne, pachnące mleczkiem kokosowym zielone curry. No bo kto bogatemu zabroni?!

Da się zrobić pyszny i zdrowy obiad za dychę (link). Za dwie dychy (link) można nawet nieco rozwinąć skrzydła… Ale jeśli ma się na danie obiadowe zarezerwowane trzy dychy, można już mówić o rozpuście! 

Mięso i ryby nie należą do najtańszych składników, ale skoro w kieszeni mamy aż 30 złotych, zainwestujmy w ładny kawałek łososia. To przepyszna dawka kwasów omega-3, witamin z grupy B, a także wit. A i E. Już jedna porcja tej ryby zaspokoi także dziennie zapotrzebowanie na jod i potas. Ryba przez pół godziny będzie się marynować w imbirowo-czosnkowej zalewie, a potem wyląduje na chrupiącej sałatce z groszku cukrowego. Danie jest lekkie, zdrowe, a do tego przygotowuje się je bardzo szybko (w nagłej sytuacji można zrezygnować z półgodzinnego marynowania łososia).

30 złotych najlepiej rozdysponować w warzywniaku – od później wiosny do jesieni za tę kwotę można kupić mnóstwo składników. Jako że dzisiaj chcę wam zaproponować pyszne zielone curry warzywne, z warzywniaka wyszłam z brokułami, zieloną papryką, garścią fasolki szparagowej, cukinią i czosnkiem. Do warzyw dokupiłam puszkę mleka kokosowego, które nie jest już w Polsce niezwykłym składnikiem i niewiele kosztuje. I jeszcze słoiczek zielonej pasty curry, i łodygę aromatycznej trawy cytrynowej. Ingrediencje na superucztę skompletowane, więc pora brać się do gotowania!

Łosoś z sezamem na groszku cukrowym

– 1 płat świeżego łososia
– centymetrowy kawałek imbiru
– 3 łyżki soku z limonki
– 1 ząbek czosnku
– 3 łyżki sezamu
– 1 łyżka sezamu uprażonego na suchej patelni
– 3 łyżki oleju (najlepiej sezamowego)
– 3 łyżki sosu sojowego

W plastikowym pudełku mieszamy sos sojowy, 2 łyżki oleju i wyciśnięty ząbek czosnku, starty kawałek imbiru i 1 łyżkę soku z limonki. Układamy w marynacie łososia, zamykamy pudełko i na 30 minut chowamy do lodówki

Groszek gotujemy przez 2 minuty w gorącej wodzie, po czym odcedzamy, zalewamy zimną wodą i znów odcedzamy. W misce mieszamy pozostały olej, sok z limonki, 1 łyżkę uprażonego sezamu, po czym mieszamy z groszkiem.

Na rozgrzanej patelni smażymy łososia (skórką od spodu). Powinno to trwać 4–7 minut, w zależności od grubości ryby. Następnie posypujemy wierzch ryby sezamem, przewracamy na drugą stronę i smażymy ok. 3 minut. Na talerzach układamy groszek, a obok po kawałku ciepłej ryby.

Zielone curry mocno warzywne

Na bogato: obiad za trzy dychy

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

– 1 garść zielonej fasolki
– 1 cukinia
– 1 zielona papryka
– ½ broku³owej g³ówki
– 1 cebula
– 2 ząbki czosnku
– 1 łodyga trawy cytrynowej
– 1 czubata łyżka zielonej pasty curry
– ¾ szklanki mleczka kokosowego
– 1 łyżka oleju
sól do smaku

Cebulę kroimy w piórka, brokuły dzielimy na małe różyczki, cukinię (ze skórką) i paprykę kroimy w grubą kostkę, a fasolkę szparagową pozbawiamy końcówek i kroimy na kawałki o długości ok. 3 cm. Trawę cytrynową kroimy w krążki.

W dużym garnku o grubym dnie rozgrzewamy olej, dodajemy cebulę i chwilę szklimy, dodajemy zmiażdżone ząbki czosnku, trawę cytrynową i pastę curry. Gdy zacznie pachnieć, dodajemy pokrojoną fasolkę, brokuły i paprykę, chwilę podsmażając. Zalewamy warzywa mlekiem kokosowym, w razie potrzeby dolewamy nieco wody. Przykrywamy garnek i dusimy, aż warzywa zaczną nieco mięknąć – pod koniec duszenia dodajemy cukinię.

Podajemy w miseczkach z porcją ryżu (najlepiej jaśminowego). Dobrze smakuje posypane świeżą kolendrą.

Ania Włodarczyk – na co dzień prowadzi bloga Strawberries from Poland, na którym łączy swoje trzy największe pasje: pisanie, fotografię i kulinaria. I robi to po mistrzowsku.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Przepis na sernik dyniowy z orzechami pecan

garnek z owocami na kompot z suszu

Kompot z suszu – dlaczego warto go pić?

Kolorowe naleśniki – dzieci je pokochają

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Rozwałkowane ciasto na pierniki

5 przepisów na pierniczki. Upiecz i poczuj magię świąt

Kotlety jaglane z pieczarkami

Jabłka w cieście naleśnikowym

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Wigilijny makowiec dla wybrednych

Wigilijny makowiec dla wybrednych

Świąteczny piernik – bez glutenu, bez cukru!

Świąteczny piernik – bez glutenu, bez cukru!