Przejdź do treści

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Chcesz podkręcić metabolizm i przyśpieszyć trawienie? Doskonale sprawdzą się treningi aerobowe, czyli tzw. cardio, ale jeszcze skuteczniejsze będą interwały. Oto ćwiczenia, które możesz wykonać właśnie w formie interwałowej. To działa!

Pracuj w maksymalnym tempie 30 sekund, odpocznij 15 sekund i przejdź do kolejnego ćwiczenia. Po skończonej serii odpocznij minutę i zacznij wszystko od początku. Całość zrób minimum 3 razy.

Pajacyki

Fot: Katarzyna Milewska

Stań prosto i złącz nogi. Ćwiczenie będziesz wykonywać w przeskokach. Z wyskokiem rozstaw nogi szeroko, unosząc ręce w górę, i dynamicznie wróć do pozycji wyjściowej. Przeskakuj dynamicznie w swoim tempie, uważając, by podczas ćwiczenia kolana nie schodziły się do środka.


Wskoki do przysiadu

Fot: Katarzyna Milewska

Stań prosto i analogicznie, jak w poprzednim ćwiczeniu z wyskokiem, rozstaw nogi szeroko, jednocześnie wchodząc do pozycji półprzysiadu – plecy są proste, biodra mocno cofnięte, a kolana lekko zrotowane na zewnątrz. Postaraj się dotknąć delikatnie dłonią ziemi. Nie zostawaj długo w tej pozycji, zatrzymaj się dosłownie na sekundę i wróć do pozycji wyjściowej.


Plank z wyskokami

Fot: Katarzyna Milewska

Ustaw się w pozycji podporu przodem na prostych rękach. Następnie wskocz płynnie do pozycji przysiadu, a potem, angażując mocno mięśnie nóg, wyprostuj się dynamicznie, wyskakując w górę i podciągając kolana wysoko. Wyląduj na lekko ugiętych w kolanach nogach i zacznij wszystko od początku. Podczas wykonywana tego ćwiczenia pamiętaj o mocnych i napiętych mięśniach brzucha oraz mięśniach pośladków. Plecy powinny być proste.

Uwaga: ćwiczenie przeznaczone dla osób zaawansowanych. Jeśli jesteś osobą początkującą, wykonaj tylko pierwszą część tego ćwiczenia.


Bieg bokserski

Fot: Katarzyna Milewska

To ćwiczenie także będzie polegało na dynamicznym szybkim tempie. Przeskakując z nogi na nogę, unoś kolano jednej nogi wysoko w górę (nogi pracują jak w ćwiczeniu zwanym Skip A), dodaj do tego mocną pracę ramion – wyprowadzając „cios” ręką przeciwną do ugiętej w górze nogi.


Wykrok z wyskokiem

Fot: Katarzyna Milewska

Wykonaj zwykły wykrok w tył prawą nogą, opierając nogę zakroczną o palce stóp. Nie pochylaj się w trakcie tego ruchu do przodu. Nogi powinny ugiąć się mniej więcej pod kątem prostym. Uważaj, żeby kolano nogi z przodu nie uciekało za mocno przed linię stopy, a noga z tyłu była porządnie ugięta w kolanie. Zatrzymaj się na sekundę w tej pozycji, stabilizując ją mocnym napięciem mięśni brzucha, następnie dynamicznie przenieś ciężar ciała na nogę z przodu, a nogę z tyłu unieś w górę i podskocz.

Uwaga: Przed wykonaniem tego zestawu upewnij się, że twój stan zdrowia pozwoli ci na bezpieczne wykonanie ćwiczeń. Ćwiczenia szybko podnoszą tętno i są mocno skocznościowe.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

5 zaskakujących spowalniaczy metabolizmu

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień