Przejdź do treści

Owsianka w batonach – idealna jako pierwszy posiłek dnia

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Owsianka to szybkie śniadanie dla tych w ciągłym biegu. Dla jeszcze większych sprinterów mamy owsiankę w formie batonów. Zrobisz je wieczorem, rano tylko wrzucisz do torby czy plecaka. Idealnie sprawdzą się jako pierwszy posiłek dnia.

Wszyscy wiemy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To, co zjemy rano, ma wpływ na nasz zasób energii, koncentrację i chęć do działania. Owsianka wydaje się być idealnym wyborem, bo jest daniem pełnowartościowym. Zawiera płatki owsiane, suszone i świeże owoce, nasiona, przyprawy, orzechy, a nawet czekoladę. A może by tak zamienić ją w batony? W takiej formie warto przygotować większą ilość, nawet na cały tydzień.

 

Płatki owsiane – podstawa owsianki i naszych batonów – zawierają sporo błonnika, co oznacza, że są dobre dla naszych jelit. Przyspieszają procesy trawienne, wypełniają żołądek, dają uczucie sytości na długi czas. Oprócz tego mają działanie oczyszczające, pomagają usunąć resztki zalegające w żołądku i jelitach. Regulują poziom cholesterolu i cukru. Płatki są bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Owsianka w batonach – składniki (na 3 duże batony):

– 160 g suszonych daktyli
– garść malin
– 70 g płatków owsianych żytnich
– 20 g nasion chia
– 6 kostek gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao
– 30 g siemienia lnianego
– 50 g ulubionych orzechów
– 4 łyżki suszonej żurawiny
– ok. 3 łyżek suszonych płatków róży
– szczypta kardamonu i cynamonu
– czubata łyżka płynnego miodu

Owsianka w batonach – przygotowanie:

Daktyle zalej taką ilością gorącej wody, aby w niej pływały. Pozostaw, aż zupełnie zmiękną. Odcedź z nadmiaru wody i za pomocą widelca rozgnieć na puree.

batony-owsiane-przepis
Zdjęcie: masz.talerz | 

Siemię lniane zalej wodą po daktylach (ok. 80-100 ml ). Odstaw, aż się zagęści. Do miski wrzuć płatki owsiane,

batony-owsiane
Zdjęcie: masz.talerz | 

przyprawy, nasiona chia, maliny, lekko posiekane orzechy i czekoladę. Dodaj siemię lniane, żurawinę i daktyle. Całość dokładnie wymieszaj. Przełóż do foremki o wymiarach 15×23 cm. Wygładź. Za pomocą noża ponacinaj kształt batonów. Piecz w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez 50-60 minut. Po wyjęciu foremki, popraw kształt batonów. Polej miodem i posyp płatkami róż.

przepis-na-owsiane-batony
Zdjęcie: masz.talerz

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem