Przejdź do treści

Owsianka w batonach – idealna jako pierwszy posiłek dnia

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raw bars - zdrowe mrożone batony
Raw bars – zdrowe mrożone batony
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie

Owsianka to szybkie śniadanie dla tych w ciągłym biegu. Dla jeszcze większych sprinterów mamy owsiankę w formie batonów. Zrobisz je wieczorem, rano tylko wrzucisz do torby czy plecaka. Idealnie sprawdzą się jako pierwszy posiłek dnia.

Wszyscy wiemy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To, co zjemy rano, ma wpływ na nasz zasób energii, koncentrację i chęć do działania. Owsianka wydaje się być idealnym wyborem, bo jest daniem pełnowartościowym. Zawiera płatki owsiane, suszone i świeże owoce, nasiona, przyprawy, orzechy, a nawet czekoladę. A może by tak zamienić ją w batony? W takiej formie warto przygotować większą ilość, nawet na cały tydzień.

 

Płatki owsiane – podstawa owsianki i naszych batonów – zawierają sporo błonnika, co oznacza, że są dobre dla naszych jelit. Przyspieszają procesy trawienne, wypełniają żołądek, dają uczucie sytości na długi czas. Oprócz tego mają działanie oczyszczające, pomagają usunąć resztki zalegające w żołądku i jelitach. Regulują poziom cholesterolu i cukru. Płatki są bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Owsianka w batonach – składniki (na 3 duże batony):

– 160 g suszonych daktyli
– garść malin
– 70 g płatków owsianych żytnich
– 20 g nasion chia
– 6 kostek gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao
– 30 g siemienia lnianego
– 50 g ulubionych orzechów
– 4 łyżki suszonej żurawiny
– ok. 3 łyżek suszonych płatków róży
– szczypta kardamonu i cynamonu
– czubata łyżka płynnego miodu

Owsianka w batonach – przygotowanie:

Daktyle zalej taką ilością gorącej wody, aby w niej pływały. Pozostaw, aż zupełnie zmiękną. Odcedź z nadmiaru wody i za pomocą widelca rozgnieć na puree.

batony-owsiane-przepis
Zdjęcie: masz.talerz | 

Siemię lniane zalej wodą po daktylach (ok. 80-100 ml ). Odstaw, aż się zagęści. Do miski wrzuć płatki owsiane,

batony-owsiane
Zdjęcie: masz.talerz | 

przyprawy, nasiona chia, maliny, lekko posiekane orzechy i czekoladę. Dodaj siemię lniane, żurawinę i daktyle. Całość dokładnie wymieszaj. Przełóż do foremki o wymiarach 15×23 cm. Wygładź. Za pomocą noża ponacinaj kształt batonów. Piecz w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez 50-60 minut. Po wyjęciu foremki, popraw kształt batonów. Polej miodem i posyp płatkami róż.

przepis-na-owsiane-batony
Zdjęcie: masz.talerz

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!