Przejdź do treści

Owsianka w batonach

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Owsianka to szybkie śniadanie dla tych w ciągłym biegu. Dla jeszcze większych sprinterów mamy owsiankę w formie batonów. Zrobisz je wieczorem, rano tylko wrzucisz do torby czy plecaka. Idealnie sprawdzą się jako pierwszy posiłek dnia.

Wszyscy wiemy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. To, co zjemy rano, ma wpływ na nasz zasób energii, koncentrację i chęć do działania. Owsianka wydaje się być idealnym wyborem, bo jest daniem pełnowartościowym. Zawiera płatki owsiane, suszone i świeże owoce, nasiona, przyprawy, orzechy, a nawet czekoladę. A może by tak zamienić ją w batony? W takiej formie warto przygotować większą ilość, nawet na cały tydzień.

Płatki owsiane – podstawa owsianki i naszych batonów – zawierają sporo błonnika, co oznacza, że są dobre dla naszych jelit. Przyspieszają procesy trawienne, wypełniają żołądek, dają uczucie sytości na długi czas. Oprócz tego mają działanie oczyszczające, pomagają usunąć resztki zalegające w żołądku i jelitach. Regulują poziom cholesterolu i cukru. Płatki są bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Składniki (na 3 duże batony):

– 160 g suszonych daktyli
– garść malin
– 70 g płatków owsianych żytnich
– 20 g nasion chia
– 6 kostek gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao
– 30 g siemienia lnianego
– 50 g ulubionych orzechów
– 4 łyżki suszonej żurawiny
– ok. 3 łyżek suszonych płatków róży
– szczypta kardamonu i cynamonu
– czubata łyżka płynnego miodu

Przygotowanie:

Daktyle zalej taką ilością gorącej wody, aby w niej pływały. Pozostaw, aż zupełnie zmiękną. Odcedź z nadmiaru wody i za pomocą widelca rozgnieć na puree.

batony-owsiane-przepisZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Siemię lniane zalej wodą po daktylach (ok. 80-100 ml ). Odstaw, aż się zagęści. Do miski wrzuć płatki owsiane,

batony-owsianeZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

przyprawy, nasiona chia, maliny, lekko posiekane orzechy i czekoladę. Dodaj siemię lniane, żurawinę i daktyle. Całość dokładnie wymieszaj. Przełóż do foremki o wymiarach 15×23 cm. Wygładź. Za pomocą noża ponacinaj kształt batonów. Piecz w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez 50-60 minut. Po wyjęciu foremki, popraw kształt batonów. Polej miodem i posyp płatkami róż.

przepis-na-owsiane-batonyZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl
 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Pumpernikiel na śniadanie – najlepszy przepis!

Sałatka z pieczoną dynią

Sałatka z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Risotto z dyni i szałwii

Dyniowe ciastka owsiane

Dyniowe ciastka owsiane

Weekendowy detoks sokowy

Weekendowy detoks sokowy

Superkanapki z batata

Smoothie bowl ze śliwkami