Przejdź do treści

Owsianka w wersji wytrawnej

Owsianka w wersji wytrawnej
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska
pexels.com
5 faktów o odczulaniu
bananowe ciasteczka owsiane
Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie
Masz niedobór żelaza? Nie zapomnij o najważniejszych zasadach jego suplementacji
Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe
Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Owsianka to świetny i szybki sposób na zdrowe rozpoczęcie każdego dnia. Zwykle do płatków dodajemy owoce, miód albo orzechy. A co powiesz na wytrawną owsiankę? Zamiast typowych płatków owsianych użyliśmy kaszy bulgur. Dodaliśmy miękkie, dojrzałe awokado, chrupiącą rzodkiewkę oraz delikatnego łososia. Całość wzbogacają kolendra i czarnuszka. Pycha!

O kaszach świat na chwilę zapomniał. Na szczęście to już przeszłość i od jakiegoś czasu zaczynamy doceniać ich walory smakowe i wartości odżywcze. Bulgur jest jedną z najstarszych kasz. Pochodzi z krajów Bliskiego Wschodu. Ma niski indeks glikemiczny, wysoką zawartość białka, błonnika i małą ilość tłuszczu. Brzmi idealnie? To nie wszystko. Oprócz tego zapewnia sytość na kilka godzin, zawiera chrom, żelazo, wapno, magnez i kwas foliowy. Jest bogata w witaminy z grupy B.

Awokado coraz częściej występuje na polskich talerzach. To bardzo dobrze, bo jest superzdrowe! Przede wszystkim jest znane z zawartości zdrowego tłuszczu. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, zawiera błonnik i mnóstwo witamin.

 

Łosoś zawiera zdrowe tłuszcze i witaminy. Jeśli wolisz inną rybę wędzoną, możesz spróbować z makrelą albo pstrągiem. Sprawdź bulgurową owsiankę w wersji wytrawnej i odmień swoje śniadanie!

Wytrawna owsianka z kaszy bulgur

Zdjęcie: masz.talerz

Wytrawna owsianka – składniki (dla dwóch osób):

– ok. 14 łyżek kaszy bulgur
– jedno awokado
– 6 rzodkiewek
– kilka plasterków łososia wędzonego
– kilka kropel soku z cytryny
– kilka listków świeżej kolendry
– szczypta czarnuszki
– szczypta soli

Wytrawna owsianka – przygotowanie:

Kaszę ugotuj według instrukcji na opakowaniu, dodaj szczyptę soli. Awokado obierz i pokrój w plasterki, tak samo zrób z rzodkiewkami. Łososia porwij na kawałki. Ugotowaną kaszę podawaj z awokado, łososiem, rzodkiewkami, szczyptą soli, czarnuszką i świeżą kolendrą. Całość skrop sokiem z cytryny.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Superkanapki z batata. Bezglutenowe, wegańskie i zdrowe