Przejdź do treści

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog
4 sposoby na pogodzenie się
Jak się skutecznie pogodzić? Skorzystaj ze wskazówek psychologa
Chwile, kiedy dziecko wyrasta z małej fasolki, warte są każdej sekundy. Zobacz galerię niesamowitej radości z oczekiwania
Judy Chicago, matka chrzestna waginy: feminizm jest humanizmem
Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Pancakes można jeść na słodko, na słono, z różnymi dodatkami. W Kanadzie jada się je z boczkiem, polane syropem klonowym. My proponujemy je w wersji zielonej – z dodatkiem sproszkowanej herbaty matcha. Wyglądają i smakują doskonale!

Takie naleśniki po pierwsze, sycą, a po drugie – pobudzają, bo herbata matcha właśnie takie ma właściwości.

Dlaczego matcha?

Szaleństwo na herbatę matcha trwa od kilku lat i wygląda na to, że tak szybko się nie skończy. To dobrze, bo ma ona niezwykłe wartości odżywcze. Matchę przede wszystkim ceni się za zawartość przeciwutleniaczy. Ma działanie regeneracyjne, pobudzające, odchudzające, antywirusowe i przeciwnowotworowe. Oprócz tego ma dobry wpływ na serce i układ krążenia. Zapobiega rozwojowi cukrzycy, otyłości, nadciśnieniu i nowotworom.

 

Herbata ta działa spokojnie pobudzająco na organizm. Co oznacza, że go pobudza, ale stopniowo, oraz pozwala uniknąć nagłego spadku energii. Jedna filiżanka herbaty dostarcza niemalże tyle samo kofeiny co jedna filiżanka kawy. Oprócz tego picie herbaty matcha relaksuje organizm, zmniejsza stres, ale pozwala zachować czujność umysłu. Matcha jest najzdrowszą z zielonych herbat.

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Do zielonych pankejków nie dodamy cukru. Użyjemy mąki orkiszowej, oleju kokosowego i jogurtu naturalnego. Danie wzbogacimy pieczonymi gruszkami, syropem klonowym i płatkami migdałowymi. Jaki jest jeszcze plus przygotowania takiego posiłku? Robi się go bardzo szybko!

Składniki:

– 2 łyżki herbaty matcha
– 200 g mąki orkiszowej
– 2 jajka
– 150 g mleka ryżowego
– łyżeczka proszku do pieczenia
– łyżeczka sody oczyszczonej
– szczypta soli
– łyżka ekstraktu z wanilii
– 100 g jogurtu naturalnego
– 30 g oleju kokosowego (plus do smażenia i pieczenia)
– jedna gruszka
– syrop klonowy
– płatki migdałowe
– szczypta gałki muszkatołowej

Przygotowanie:

Do miski wbij jajka.

przepis na pankejki z maki orkiszowej

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj mleko, rozpuszczony ostudzony olej kokosowy oraz jogurt.

przepis na pankejki z matcha

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Nie zapomnij o wanilii. Zmiksuj. Dodaj szczyptę soli, przesianą mąkę, proszek, sodę i herbatę matcha.

przepis na pancakes z matcha

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Połącz składniki, aż uzyskasz gładką masę. Na patelni rozgrzej odrobinę oleju kokosowego i za pomocą łyżki nakładaj ciasto tak, aby powstawały placuszki. Smaż, aż na cieście pojawią się pęcherze, wtedy delikatnie przełóż placuszek na drugą stronę i smaż, aż ładnie się zarumieni. Rozgrzej piekarnik do 220 stopni. Gruszkę umyj i pokrój w plasterki. Polej odrobiną oleju kokosowego i posyp gałką. Piecz przez 10–15 minut. Płatki migdałowe podpraż na suchej patelni. Placuszki podawaj z gorącymi gruszkami, posypane płatkami i polane syropem. Jedz od razu.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!

Pascha kokosowo-miodowa

Pascha kokosowo-miodowa. Wielkanocny deser w zdrowym wydaniu