Przejdź do treści

Warzywna pasta kanapkowa – polubią ją wszyscy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu
Chrup, chrup pora!
„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?
Doskwiera ci ciągłe zmęczenie? To może być objaw poważnej dolegliwości. Zbadaj się
Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Tę pastę polubią chyba wszyscy! Jest sycąca, wyrazista w smaku, oszczędna w przygotowaniu i dobrze się przechowuje. I pomyśleć, że te popularne warzywa ‒ marchew, seler, por, pietruszka – można doprawić tak, że chce się jeść bez końca…

Marchewka to skarbnica beta-karotenu. Ale nie tylko. Jest bogata w witaminy z grupy C, B, E, K, a także w ryboflawinę i kwas foliowy. Oprócz tego zawiera wapń, żelazo, sód, cynk oraz magnez. Regularne jedzenie marchewki dobrze wpływa na wzrok, wygląd skóry i serce.

Nasz kolejny bohater ‒ seler ‒ zawiera aż dwa razy więcej witaminy C niż cytrusy. Poza tym jest kopalnią fosforu, wapnia, cynku i potasu. Seler ma działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne i rozkurczające. Działa moczopędnie. Jest niskokaloryczny, ale pobudza apetyt. Oczyszcza organizm z toksyn oraz obniża ciśnienie tętnicze. Podobnie jak marchewka dobrze wpływa na pracę serca i wygląd skóry.

Pietruszka jest bogata w witaminę A, C, PP i K. Oprócz tego zawiera żelazo, flawonoidy oraz wapń, magnez i potas. Dobra wiadomość dla kobiet cierpiących na bóle menstruacyjne ‒ korzeń pietruszki łagodzi bóle i działa rozkurczająco. Oprócz tego ma działanie moczopędne, więc pomaga przy zapaleniu pęcherza. Usprawnia pracę nerek i reguluje ciśnienie krwi. Poprawia koncentrację i dobrze wpływa na układ nerwowy.

3 razy guacamole

Pasta z warzywami w roli głównej w niczym nie będzie przypominać sałatki jarzynowej z ciocinych imienin. Wyjątkowy smak uzyskamy dzięki przyprawom – jedzcie na zdrowie!

Pasta kanapkowa – z warzyw

przepis na paste kanapkowa warzywna

Zdjęcie: masz.talerz

Składniki:

– 1 korzeń pietruszki
– 4 średniej wielkości marchewki
– połowa selera
– 1 ząbek czosnku
– 2 łyżki miodu
– olej rzepakowy
– połowa pora
– 2 cm imbiru
– pół łyżeczki kurkumy
– pół łyżeczki garam masali
– sól i pieprz do smaku
– szczypta gałki muszkatołowej
– gałązka rozmarynu
– pestki dyni
– woda

Przygotowanie:

Pietruszkę, marchewkę, seler obierz, umyj i pokrój na mniejsze kawałki. Pora pokrój w krążki, a czosnek rozgnieć nożem. Wszystkie warzywa włóż do żaroodpornego naczynia, polej olejem, miodem i szczyptą soli. Dodaj gałązkę rozmarynu. Piecz w temperaturze 200 stopni, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Czosnek wyciśnij z łupinki i razem z warzywami umieść w mikserze. Dodaj wszystkie przyprawy, wlej ok. 1/3 szklanki wody i miksuj, aż uzyskasz gładką masę. Jeśli pasta jest za gęsta, dolej jeszcze odrobinę wody. Pastę przechowuj w lodówce w szczelnie zamkniętym pojemniku. Podawaj na ciemnym pieczywie z pestkami dyni. Bez chleba też smakuje doskonale!

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

Zainteresują cię również:

Marchewka to prawdziwy skarbiec zdrowia. Sprawdź, na co pozytywnie wpływa

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!