Przejdź do treści

Pieczone zimowe owoce

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Trzy zestawy zimowych zapiekanych owoców w smakowitych kombinacjach. Posłuchajcie tylko: jabłka, maliny i kokos, gruszki, jagody i wanilia, cytrusy, imbir i migdały… Zima może być owocowa!

Zapiekane owoce można wyjadać prosto z blaszki, bo stanowią kompletny „pakiet” smakowy. Można też urozmaicić sobie nimi poranną owsiankę lub jaglankę, dodać do jogurtu albo ‒ to w rozpustnej wersji ‒ podać na deser z gałką śmietankowych lodów.

Pieczone owoce to cudowna alternatywna dla tego, co obecnie proponują nam warzywniaki. Z porcją ciepłych, kojących gruszek z jagodami czy jabłek z malinami bezboleśnie przetrwacie zimę i dotrwacie do wiosny. Ale teraz, kiedy pula warzyw i owoców jest naprawdę ograniczona, warto podkręcić smak dostępnych produktów i pobawić się w łączenie ich z ciekawymi dodatkami, które dodadzą całości pazura.

Porcja takich owoców przerywa monotonię w kuchni i sprawia, że oczekiwanie na wiosnę staje się jakby znośniejsze. A że ich zrobienie zajmuje dosłownie chwilę, to propozycja nawet dla największych pracusiów i zabieganych!

Kokosowe jabłka z malinami

pieczone jablka z malinami

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 1 kwaskowate jabłko (np. szara reneta)
– 1/2 szklanki mrożonych malin
– 1 łyżeczka oleju kokosowego
– 1 łyżeczka cukru demerara
– 1 łyżka płatków kokosowych

Jabłko pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w ósemki (nie obieramy ze skórki). W blaszce mieszamy jabłko, maliny, dodajemy olej kokosowy i posypujemy całość cukrem demerara. Pieczemy w 180 st. C przez 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika posypujemy płatkami kokosowymi.

Waniliowe gruszki z jagodami i chia

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 1 gruszka
– 1/2 szklanki mrożonych jagód (można zastąpić borówkami lub jeżynami)
– ziarenka z 1/2 laski wanilii
– 1 łyżka nasion chia
– 1 łyżeczka miodu
– 1 łyżeczka masła
– 1 łyżka wody

Gruszkę pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w ósemki (nie obieramy ze skórki). W blaszce mieszamy gruszkę, mrożone jagody, nasiona chia i ziarenka wanilii (laskę wanilii też dodajemy do pieczenia). Polewamy miodem, dolewamy wodę, a na wierzchu układamy masło. Pieczemy w 180 st. C przez 15‒20 minut, w zależności od miękkości gruszek.

Imbirowe cytrusy z migdałami

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 1/2 grejpfruta
– 1 mała pomarańcza (+ kilka łyżeczek startej skórki pomarańczowej)
– 0,5-cm kawałek imbiru
– 2 nasionka kardamonu
– 1 łyżka cukru trzcinowego
– 2 łyżki wody
– 1 łyżka posiekanych migdałów

Wyszorowane cytrusy obieramy ze skórki (odkrawając również zewnętrzną białą powłoczkę). Kroimy w plastry. Rozkładamy na blasze, dodajemy kardamon, posypujemy cukrem i skórką pomarańczową. Imbir trzemy na drobniutkiej tarce i posypujemy nim cytrusy. Dolewamy wodę i pieczemy ok. 10 minut w 180 st. C. Po upieczeniu posypujemy migdałami.

 

Ania Włodarczyk – na co dzień prowadzi bloga Strawberries from Poland, na którym łączy swoje trzy największe pasje: pisanie, fotografię i kulinaria. I robi to po mistrzowsku.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć