Przejdź do treści

Pieczone zimowe owoce

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
miód, propolis
Propolis może mieć działanie przeciwnowotworowe
ruch uliczny, samochód, autobus, dym z kominów
„Smog ma wpływ nie tylko na kobietę w ciąży, ale także na jej dziecko” – mówi Emilia Piotrowska z Warszawskiego Alarmu Smogowego
pluszaki zaprojektowane przez dziecko dla ikea
8-latka z Polski finalistką w światowym konkursie IKEA
Gaydos i Nergal w sesji
Melanie Gaydos. Modelka, które zainspirowała Nergala
Kobieta w ciąży, która układa dziecięce ubranka
Matki częściej cierpią na depresję poporodową, jeśli mają syna? Ginekolog komentuje

Trzy zestawy zimowych zapiekanych owoców w smakowitych kombinacjach. Posłuchajcie tylko: jabłka, maliny i kokos, gruszki, jagody i wanilia, cytrusy, imbir i migdały… Zima może być owocowa!

Zapiekane owoce można wyjadać prosto z blaszki, bo stanowią kompletny „pakiet” smakowy. Można też urozmaicić sobie nimi poranną owsiankę lub jaglankę, dodać do jogurtu albo ‒ to w rozpustnej wersji ‒ podać na deser z gałką śmietankowych lodów.

Pieczone owoce to cudowna alternatywna dla tego, co obecnie proponują nam warzywniaki. Z porcją ciepłych, kojących gruszek z jagodami czy jabłek z malinami bezboleśnie przetrwacie zimę i dotrwacie do wiosny. Ale teraz, kiedy pula warzyw i owoców jest naprawdę ograniczona, warto podkręcić smak dostępnych produktów i pobawić się w łączenie ich z ciekawymi dodatkami, które dodadzą całości pazura.

Porcja takich owoców przerywa monotonię w kuchni i sprawia, że oczekiwanie na wiosnę staje się jakby znośniejsze. A że ich zrobienie zajmuje dosłownie chwilę, to propozycja nawet dla największych pracusiów i zabieganych!

Kokosowe jabłka z malinami

pieczone jablka z malinami

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 1 kwaskowate jabłko (np. szara reneta)
– 1/2 szklanki mrożonych malin
– 1 łyżeczka oleju kokosowego
– 1 łyżeczka cukru demerara
– 1 łyżka płatków kokosowych

Jabłko pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w ósemki (nie obieramy ze skórki). W blaszce mieszamy jabłko, maliny, dodajemy olej kokosowy i posypujemy całość cukrem demerara. Pieczemy w 180 st. C przez 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika posypujemy płatkami kokosowymi.

Waniliowe gruszki z jagodami i chia

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 1 gruszka
– 1/2 szklanki mrożonych jagód (można zastąpić borówkami lub jeżynami)
– ziarenka z 1/2 laski wanilii
– 1 łyżka nasion chia
– 1 łyżeczka miodu
– 1 łyżeczka masła
– 1 łyżka wody

Gruszkę pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w ósemki (nie obieramy ze skórki). W blaszce mieszamy gruszkę, mrożone jagody, nasiona chia i ziarenka wanilii (laskę wanilii też dodajemy do pieczenia). Polewamy miodem, dolewamy wodę, a na wierzchu układamy masło. Pieczemy w 180 st. C przez 15‒20 minut, w zależności od miękkości gruszek.

Imbirowe cytrusy z migdałami

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 1/2 grejpfruta
– 1 mała pomarańcza (+ kilka łyżeczek startej skórki pomarańczowej)
– 0,5-cm kawałek imbiru
– 2 nasionka kardamonu
– 1 łyżka cukru trzcinowego
– 2 łyżki wody
– 1 łyżka posiekanych migdałów

Wyszorowane cytrusy obieramy ze skórki (odkrawając również zewnętrzną białą powłoczkę). Kroimy w plastry. Rozkładamy na blasze, dodajemy kardamon, posypujemy cukrem i skórką pomarańczową. Imbir trzemy na drobniutkiej tarce i posypujemy nim cytrusy. Dolewamy wodę i pieczemy ok. 10 minut w 180 st. C. Po upieczeniu posypujemy migdałami.

 

Ania Włodarczyk – na co dzień prowadzi bloga Strawberries from Poland, na którym łączy swoje trzy największe pasje: pisanie, fotografię i kulinaria. I robi to po mistrzowsku.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Sposób na czarny bez

Buraczkowy detoks

Muesli – szczęście w proszku

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zdrowe panierki – chrupiąca przyjemność

Zdrowe panierki – chrupiąca przyjemność

Festiwal makaronów: makaron ryżowy

Festiwal makaronów: makaron ryżowy

Festiwal makaronów: makaron sojowy

Przepis na makaron sojowy

Festiwal makaronów: makaron soba

Festiwal makaronów: makaron soba

Festiwal makaronów: makaron orkiszowy

Festiwal makaronów: makaron orkiszowy

Festiwal makaronów: makaron pszenny

Festiwal makaronów: makaron pszenny

3 x kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki