Przejdź do treści

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw
Piloxing, czyli gra przeciwieństw Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak dbać o zęby z próchnicą?
Jak dbać o zęby z próchnicą? Wyjaśnia dentysta Tomasz Kupryś
Kobieta trzyma niemowlaka
Dlaczego dziecko chce być przy piersi mamy? Nie zawsze chodzi o głód
Metoda Ferbera – czy naprawdę sprawdza się w usypianiu dzieci?
Metoda Ferbera – czy naprawdę sprawdza się w usypianiu dzieci?
kobiety w łóżku
„Szantażowanie seksem wciąż cieszy się popularnością” – twierdzi psycholożka
Dziecko w szkole
Koronawirus w Polsce a nauka zdalna. MEN: dzieci nie wrócą do szkół do końca roku szkolnego

Ten trening to połączenie skrajności: statycznego pilatesu i energetycznego boksu, doprawione szczyptą zmysłowego tańca. Znakomicie wzmacnia i rzeźbi ciało, a w ciągu jednych zajęć pozwala spalić nawet 1000 kalorii!

Czym jest piloxing?

Piloxing wymyślony został przez mieszkającą w Kalifornii trenerkę celebrytów Vivecę Jensen, która postanowiła połączyć swoje ulubione dyscypliny sportowe w jeden niezwykle efektywny trening. Jak mówi jego twórczyni, piloxing został stworzony po to, by dawać kobietom poczucie wewnętrznej siły.

Stworzony przez nią zestaw ćwiczeń nie tylko rewelacyjnie spala tłuszcz i wzmacnia mięśnie, ale też daje poczucie pewności siebie i stabilności emocjonalnej oraz pozwala uwolnić się od codziennych napięć. Dzięki temu z każdych zajęć wychodzisz wzmocniona – fizycznie i psychicznie. Skuteczność metody sprawiła, że zajęcia z piloxingu odbywają się w 85 krajach świata.

Piloxing – jak ćwiczyć?

Piloxing jest połączeniem pilatesu z boksem i elementami tańca. Każdy trening ma podobną, interwałową strukturę i przeprowadzany jest w sekwencjach. Zaczyna się od intensywnej części cardio, podczas której w miejscu wykonujesz ciosy bokserskie. Dzięki temu tętno podnosi się do korzystnej, przyspieszającej spalanie tłuszczu częstotliwości, zaś mięśnie ramion intensywnie pracują, co skutkuje ich ładną rzeźbą. Zresztą nie tylko ramion, gdyż boks wzmacnia całą sylwetkę, w tym mięśnie nóg i mięśnie poprzeczne brzucha.

Najlepiej jest ćwiczyć boso. Ćwiczenia wykonujesz w specjalnych rękawiczkach z obciążnikami o wadze 250 g (możesz je zastąpić hantlami), dzięki czemu wysiłek jest większy, a efekty lepsze. Po boksowaniu przychodzi czas na wzmocnienie mięśni głębokich, czemu służyć mają stojące pozycje znane z pilatesu. Pozwalają też one rozciągnąć napięte poprzednim typem ćwiczeń ciało. Potem wprowadzane są energetyczne układy taneczne, które zwiększają radość z wykonanego właśnie wysiłku oraz dodają zmysłowości ruchom. A później… cała sekwencja zaczyna się od nowa.

Piloxing – wzmacnia i relaksuje

Trening piloxingu jest wymagający (nie bez powodu spalasz 1000 kalorii w ciągu godziny!), ale jednocześnie towarzyszy mu dużo zabawy. Dzięki temu masz z niego większą frajdę i motywację do ćwiczeń. Na pewno zachęcające są też efekty, jakie przynosi sylwetce. Piloxing wzmacnia i kształtuje całe ciało. Pięknie rzeźbi mięśnie ramion, wysmukla nogi, sprawia, że brzuch staje się mocny i płaski. Wzmacnia też mięśnie głębokie, odpowiedzialne za prawidłową postawę – świetnie sprawdzi się więc, jeśli prowadzisz siedzący tryb życia i często z tego powodu dokuczają ci bóle kręgosłupa.

Elementy pilatesu gwarantują smukłe i bardziej elastyczne ciało, lepszą koordynację ruchową i wytrzymałość. Bokserskie ciosy i wymachy, poza korzyściami fizycznymi, świetnie rozładowują napięcie, złość, nagromadzony stres. Kilkanaście minut boksowania wystarczy, by zniknęły, a ty poczujesz się silniejsza i pewna siebie.

Z kolei sekwencja taneczna nada gracji twoim ruchom, wzmacniając poczucie kobiecości i zmysłowości. Intensywność treningu sprawia zaś, że z zajęć na zajęcia twoja kondycja się poprawia, a nadprogramowe kilogramy niepostrzeżenie znikają.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Ćwiczenia na rwę kulszową. Rehabilitacja i ćwiczenia na nerw kulszowy w domu

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

„Efektem tańca jest redukcja stresu, napięć, relaksacja, utrata zbędnych kilogramów oraz dobra zabawa” – mówi Beata Kowalska, instruktorka tańca terapeutycznego

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Kobieta skacze

Dlaczego ćwiczenia na trampolinie zrujnują ci zdrowie? Tłumaczy fizjoterapeutka

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca. Jak sobie z nimi poradzić?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

Wykrok niejedno ma imię

Wykrok niejedno ma imię. Poznaj jego najlepsze wersje

Ewa Chodakowska / Purella

Ewa Chodakowska: ważne, aby określić realny cel, a w jego realizacji podążać małymi krokami

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?