Przejdź do treści

Rabarbar – sezonowy zdrowy strzał

Rabarbar – sezonowy zdrowy strzał
Rabarbar, zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta myje twarz
Seks dobry na wszystko, nawet na trądzik? HZ kontra mity #10 Trądzik
Kobieta dekoruje pierniki
8 sposobów na spędzenie świąt bez wyrzutów sumienia
Dobra wiadomość dla chorych na rdzeniowy zanik mięśni – lek na SMA będzie refundowany w Polsce
stół świąteczny
Racjonalne podejście do jedzenia podczas świąt. Dietetyk radzi, jak znaleźć złoty środek
Magiczne portrety chorych dzieci w szpitalach. Zobacz zdjęcia z projektu „Heart Project”

Badania naukowe dają nadzieję, że już niedługo ekstrakt z rabarbaru będzie skutecznym lekiem na raka. Ale zanim to nastąpi, warto chrupać rabarbar profilaktycznie.

Rabarbar można jeść, po prostu chrupiąc go na surowo. Albo w postaci orzeźwiającego kompotu. Ale zdecydowanie najlepiej rabarbar upiec (rabarbar idealnie nadaje się na placek z kruszonką!). Brytyjskie badania wykazały bowiem, że wstawienie tego warzywa do nagrzanego piekarnika na 20 minut znacznie zwiększa jego przeciwnowotworowe właściwości. Rabarbar to bogate źródło antyoksydantów, które hamują rozwój raka. Oprócz tego związki te mają moc odmładzającą, gdyż niszczą wolne rodniki, odpowiadające za pogarszanie się stanu skóry. Oprócz antyoksydantów, rabarbar ukrywa w sobie: witaminy A, C i E, magnez, potas, sód, żelazo i wapń. Uczeni z Sheffield Hallam University i Scottish Crop Research Institute opublikowali wyniki swojego rabarbarowego odkrycia w fachowym czasopiśmie Food Chemistry. Uczeni liczą, że odkrycie pomoże opracować mniej toksyczne leki przeciwnowotworowe. Niezależnie od tego, warto w ramach profilaktyki sięgnąć po to warzywo już teraz, bo sezon na nie trwa niezbyt długo. Dopiero co się zaczął i potrwa mniej więcej do końca czerwca.

Uwaga: rabarbar jest bardzo zdrowy, ale nie można z nim przesadzać. Zbyt duża ilość warzywa może zadziałać szkodliwie, szczególnie w przypadku chorób nerek. Osoby z tym problemem powinny stosować dietę nisko szczawianową, czyli ograniczać spożycie rabarbaru, ale też: szczawiu, botwiny, szpinaku, czekolady oraz kawy i herbaty.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Dlaczego tyjemy jesienią i zimą?

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Przepis na sernik dyniowy z orzechami pecan

Tych rzeczy nie jedz przed randką!

stół świąteczny

Racjonalne podejście do jedzenia podczas świąt. Dietetyk radzi, jak znaleźć złoty środek

garnek z owocami na kompot z suszu

Kompot z suszu – dlaczego warto go pić?

Zdrowe śniadanie do szkoły:  falafele, kasza jaglana, warzywne zoo, winogrona

Zdrowe śniadanie do szkoły: falafele i warzywne zoo

Odchudzone wersje świątecznych dań

Kolorowe naleśniki – dzieci je pokochają

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Rozwałkowane ciasto na pierniki

5 przepisów na pierniczki. Upiecz i poczuj magię świąt

korzeń imbiru

7 zdrowotnych właściwości imbiru