Przejdź do treści

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka
„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

Świadomi indywidualiści uwielbiają umiarkowany ruch. Według bardzo dużej ilości badań najzdrowszym rodzajem ruchu jest szybki marsz. Właśnie tę aktywność często wybierają Świadomi Indywidualiści.

Jednak szybki marsz będzie mocno aktywował mięsień dwugłowy łydki. Należy o niego specjalnie zadbać. Doskonałą metodą rozluźnienia mięśnia i jego rozciągnięcia jest bardzo powszechna w świecie fizjoterapii metoda poizometrycznej relaksacji. Polega ona na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśnia. Rozciąganie to przyniesie nam ulgę i pozwoli jeszcze aktywniej maszerować!

1. Zgięte w łokciach ręce opieramy na ścianie lub biurku, noga zakroczna (rozciągana) stoi prostopadle do ściany/biurka z tyłu. Noga wykroczna (nierozciągana) stoi z przodu. Biodra z tyłu.

2. Przesuwamy biodra do przodu w kierunku ściany/biurka, aż wystąpi pierwsze bardzo delikatne (to ważne, aby nie pociągnąć za mocno!) odczucie oporu, który stawia rozciągany mięsień, lub bardzo delikatne ciągnięcie w rozciąganej łydce.

3. Napinamy mięsień łydki, jakbyśmy chcieli oderwać piętę nogi rozciąganej od podłoża, i wspiąć się na palce (napięcie mięśnia wykonujemy bez jego ruchu z siłą około 20%). Mięsień trzymamy w napięciu 10 sekund.

4. Powtarzamy czynności z punktów 2 do 4 jeszcze 2 razy.

5. Powtarzamy czynność z punktu 2 i utrzymujemy takie rozciągnięcie przez 1 minutę.

6. Pozostając w pozycji z punktu 6, unosimy palce stopy do góry, a także staramy się unieść przodostopie, próbując stanąć na pięcie (oderwanie przodostopia jest praktycznie niemożliwe), nie zmieniając położenia kończyny dolnej. Napięcie to trwa 5 sekund.

7. Ćwiczenie wykonujemy po marszu.

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

plastik

Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

młoda kobieta siedzi i myśli

Dlaczego kobiecy organizm potrzebuje więcej snu niż męski? Poznaj 10 faktów o zdrowiu kobiet

Z nimi nie można nudzić się na szpitalnych korytarzach. Tańczący lekarze podbijają Instagram!

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Taylor Swift: Moje życie to dużo telewizji, dużo kotów i przyjaciółek. I co z tego?

Taylor Swift: Silne kobiety nie muszą zachowywać się po męsku albo zaczepnie, żeby coś osiągnąć. Mogą być miłe

Co kryje się za dodatkowymi kilogramami? Powstał projekt, który rzuca nowe światło na otyłość

młoda kobieta na basenie

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

#youknowme

Kobiety walczą z całkowitym zakazem aborcji w Alabamie, opowiadając własne historie. Akcja #YouKnowMe

Oto jest Kasia Bigos

Kasia Bigos o swoich codziennych rytuałach

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Ćwiczenia na biust

Ćwicz z Kasią Bigos: ćwiczenia na biust