Przejdź do treści

Rady fizjoterapeuty dla Towarzyskich Hedonistów

Rady fizjoterapeuty dla Towarzyskich Hedonistów
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka

Towarzyscy Hedoniści są grupą, która prawdopodobnie najwięcej czyta. Spędzanie czasu wolnego nad książką lub magazynem jest ich ulubionym zajęciem. Jednak czytanie wiąże się najczęściej z utrzymywaniem długotrwałej pozycji siedzącej.

Po pewnym czasie mięśnie się męczą i zaczynamy się garbić. Głowa leci do przodu, aby być coraz bliżej czytanego tekstu. Ta pozycja powoduje niestety rozciągnięcie mięśni głębokich z przodu szyi, które są najważniejszymi stabilizatorami kręgosłupa szyjnego. Aby utrzymać mięśnie głębokie szyi w dobrej formie i cieszyć się zdrowym kręgosłupem, zalecane jest ćwiczenie, w którym skupiamy się na ich wyizolowanej pracy:

1. Układamy się w leżeniu na plecach, pod głową ręcznik lub poduszka, która po położeniu głowy ma od 2 do 5 cm grubości. Nogi zgięte w kolanach.

2. Ściągamy brodę do mostka, głowa leży swobodnie na poduszce, usta delikatnie otwarte, oczy patrzą w dół na kolana. UWAGA!!! Bardzo ważne jest, aby nie odrywać głowy od poduszki. Ćwiczenie wykonujemy tak, aby nie napiął się mięsień po prawej i lewej stronie szyi leżący powierzchownie (mięsień mostkowo-obojczykowo-sutkowy).

3. Napinamy mięśnie głębokie 10 razy, wytrzymując w napięciu 10 sekund (proszę pamiętać o oddychaniu), przerwa pomiędzy powtórzeniami wynosi 5 sekund.

4. Ćwiczenie wykonujemy raz dziennie.

5. W trudniejszej wersji ćwiczenia, kiedy już potrafimy napiąć mięśnie głębokie bez napinania mięśni powierzchownych, możemy dodać opór. Przykładamy kciuki w okolicę oczodołów, kończyny górne delikatnie pchają w górę w kierunku czoła i włosów, przeciwnie do ruchu, który wykonuje broda (UWAGA: ręce nie mogą pchać głowy w kierunku poduszki, spowoduje to napięcie mięśni powierzchownych i niepoprawne wykonanie ćwiczenia).

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

plastik

Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

młoda kobieta siedzi i myśli

Dlaczego kobiecy organizm potrzebuje więcej snu niż męski? Poznaj 10 faktów o zdrowiu kobiet

Z nimi nie można nudzić się na szpitalnych korytarzach. Tańczący lekarze podbijają Instagram!

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Taylor Swift: Moje życie to dużo telewizji, dużo kotów i przyjaciółek. I co z tego?

Taylor Swift: Silne kobiety nie muszą zachowywać się po męsku albo zaczepnie, żeby coś osiągnąć. Mogą być miłe

Co kryje się za dodatkowymi kilogramami? Powstał projekt, który rzuca nowe światło na otyłość

młoda kobieta na basenie

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

#youknowme

Kobiety walczą z całkowitym zakazem aborcji w Alabamie, opowiadając własne historie. Akcja #YouKnowMe

Oto jest Kasia Bigos

Kasia Bigos o swoich codziennych rytuałach

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Ćwiczenia na biust

Ćwicz z Kasią Bigos: ćwiczenia na biust