Przejdź do treści

Rady fizjoterapeuty dla Towarzyskich Hedonistów

Rady fizjoterapeuty dla Towarzyskich Hedonistów
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Czym jest bruksizm?
Czym jest bruksizm? Wyjaśnia dentysta Tomasz Kupryś
dziewczyna na korytarzu szpitalnym
Nawet 350 zł więcej za wizytę u lekarza i dentysty. Prywatne gabinety każą sobie płacić za to, że przystosowały się do wymogów sanitarnych
Kawa – przed czy po treningu? Odpowiada ekspertka
Ojciec z córką przebrani za bohaterów z bajek
Koronawirusowa parada kostiumów. Ojciec z córką przebierali się codziennie, by wynieść śmieci
Przestaniesz pytać, dlaczego maseczkę trzeba ściągać za gumkę/Pexels
Przestaniesz pytać, dlaczego maseczkę trzeba ściągać za gumkę. Łukasz Durajski zebrał najnowsze doniesienia ws. koronawirusa

Towarzyscy Hedoniści są grupą, która prawdopodobnie najwięcej czyta. Spędzanie czasu wolnego nad książką lub magazynem jest ich ulubionym zajęciem. Jednak czytanie wiąże się najczęściej z utrzymywaniem długotrwałej pozycji siedzącej.

Po pewnym czasie mięśnie się męczą i zaczynamy się garbić. Głowa leci do przodu, aby być coraz bliżej czytanego tekstu. Ta pozycja powoduje niestety rozciągnięcie mięśni głębokich z przodu szyi, które są najważniejszymi stabilizatorami kręgosłupa szyjnego. Aby utrzymać mięśnie głębokie szyi w dobrej formie i cieszyć się zdrowym kręgosłupem, zalecane jest ćwiczenie, w którym skupiamy się na ich wyizolowanej pracy:

1. Układamy się w leżeniu na plecach, pod głową ręcznik lub poduszka, która po położeniu głowy ma od 2 do 5 cm grubości. Nogi zgięte w kolanach.

2. Ściągamy brodę do mostka, głowa leży swobodnie na poduszce, usta delikatnie otwarte, oczy patrzą w dół na kolana. UWAGA!!! Bardzo ważne jest, aby nie odrywać głowy od poduszki. Ćwiczenie wykonujemy tak, aby nie napiął się mięsień po prawej i lewej stronie szyi leżący powierzchownie (mięsień mostkowo-obojczykowo-sutkowy).

3. Napinamy mięśnie głębokie 10 razy, wytrzymując w napięciu 10 sekund (proszę pamiętać o oddychaniu), przerwa pomiędzy powtórzeniami wynosi 5 sekund.

4. Ćwiczenie wykonujemy raz dziennie.

5. W trudniejszej wersji ćwiczenia, kiedy już potrafimy napiąć mięśnie głębokie bez napinania mięśni powierzchownych, możemy dodać opór. Przykładamy kciuki w okolicę oczodołów, kończyny górne delikatnie pchają w górę w kierunku czoła i włosów, przeciwnie do ruchu, który wykonuje broda (UWAGA: ręce nie mogą pchać głowy w kierunku poduszki, spowoduje to napięcie mięśni powierzchownych i niepoprawne wykonanie ćwiczenia).

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chłopaków boli bardziej

Chłopaków boli bardziej

Emocje na talerzu

Emocje na talerzu

Co widzimy w lustrze?

Co widzimy w lustrze? Samoocena a wygląd zewnętrzny

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 4

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 4

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 4

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 4

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 4

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 4

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 4

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 4

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 4

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 4

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 4

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 4

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 4

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 4

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 4

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 4

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 3

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 3

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 3

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 3

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 3

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 3

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 3

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 3

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 3

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 3

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 3

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 3

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 3

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 3

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 3

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 3

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 2

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 2

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 2

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 2

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 2

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 2

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?