Przejdź do treści

Ćwiczenia dla tych, którzy bardzo się stresują

Rady fizjoterapeuty dla Zdesperowanych Buntowników
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Płacząca dziewczyna na rękach mamy
Czy usuwanie migdałków obniża odporność? Jakie są alternatywy dla tego zabiegu? Odpowiada lekarz
Decyzja o ciąży / istockphoto
„Aborcja Bez Granic” będzie zapewniać porady oraz wsparcie kobietom potrzebującym aborcji. To międzynarodowa inicjatywa
dziecko pisze list do świętego mikołaja
6 pomysłów na słodki prezent dla dzieci zamiast sklepowych słodyczy. Podpowiada dietetyczka i naturoterapeutka
Krótka Instrukcja Obsługi Poronienia
Pomóż nam stworzyć Krótką Instrukcję Obsługi Poronienia
Żywa choinka / istockphoto
Czy na żywej choince mogą czaić się kleszcze albo inne owady? Prof. Stanisław Ignatowicz wyjaśnia

Negatywne emocje i stres powodują spięcie mięśni karku, które – jeśli utrzymuje się przez długi okres – będzie prowadziło do chorób górnego odcinka piersiowego kręgosłupa i szyjnego odcinka kręgosłupa.

Mięśnie karku można rozluźnić przez ich codzienne rozciąganie. Doskonałą metodą rozluźnienia mięśnia i jego rozciągnięcia jest bardzo powszechna w świecie fizjoterapii metoda poizometrycznej relaksacji. Polega ona na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśnia. Rozciąganie to można wykonać nawet w pracy, gdy czujesz napięcie w mięśniach otaczających z boku kręgosłup szyjny! Przyniesie ci to ulgę i odprężenie.

1. Ustawiamy głowę w zgięciu do przodu, skłonie bocznym i rotacji w prawo, jakbyśmy chcieli spojrzeć do prawej kieszeni z boku spodni (szukamy bardzo delikatnego odczucia oporu, który stawia rozciągany mięsień) i unieruchamiamy w tej pozycji rękę i szyję.

2. Lewą ręką chwytamy oparcie krzesła.

3. Pochylamy tułów w prawo (skłon w bok) do pierwszego bardzo delikatnego (to ważne, aby nie pociągnąć za mocno!) odczucia oporu, który stawia rozciągany mięsień, lub do bardzo delikatnego ciągnięcia w rozciąganym lewym mięśniu.

4. Napinamy rozciągany mięsień przez próbę wykonania ruchu, jakbyśmy chcieli podnieść lewy bark do góry z siłą około 20% naszych maksymalnych możliwości (z racji trzymania ręką oparcia krzesła napięcie mięśnia odbywa się bez jego ruchu) – mięsień trzymamy w napięciu przez 10 sekund.

5. Bierzemy głęboki wdech, z wydechem rozluźniamy mięsień.

6. Powtarzamy czynności z punktów 3 do 5 jeszcze 2 razy.

7. Powtarzamy czynność z punktu 3 i utrzymujemy takie rozciągnięcie przez około 1 minutę.

8. Pchamy lewym barkiem w dół, jakbyśmy chcieli opuścić bark do dołu (z racji trzymania ręką oparcia krzesła napięcie mięśnia odbywa się bez jego ruchu), utrzymujemy to napięcie przez 5 sekund.

9. Ćwiczenie wykonujemy codziennie lub zawsze w momentach, kiedy poczujemy napięcie w mięśniach karku.

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

 

 

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chłopaków boli bardziej

Chłopaków boli bardziej

Emocje na talerzu

Emocje na talerzu

Co widzimy w lustrze?

Co widzimy w lustrze? Samoocena a wygląd zewnętrzny

Stres ma płeć

Stres ma płeć

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 4

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 4

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 4

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 4

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 4

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 4

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 4

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 4

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 4

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 4

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 4

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 4

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 4

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 4

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 4

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 4

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 3

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 3

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 3

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 3

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 3

Rady dietetyka dla Pogodnych Mędrców cz. 3

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 3

Rady dietetyka dla Zdesperowanych Buntowników cz. 3

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 3

Rady dietetyka dla Towarzyskich Hedonistów cz. 3

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 3

Rady dietetyka dla Niepocieszonych Podjadaczy cz. 3

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 3

Rady dietetyka dla Pozornych Twardzieli cz. 3

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 3

Rady dietetyka dla Zmęczonych Herosów cz. 3

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 2

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 2

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 2

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 2

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.