Przejdź do treści

Ćwiczenia dla tych, którzy bardzo się stresują

Rady fizjoterapeuty dla Zdesperowanych Buntowników
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy

Negatywne emocje i stres powodują spięcie mięśni karku, które – jeśli utrzymuje się przez długi okres – będzie prowadziło do chorób górnego odcinka piersiowego kręgosłupa i szyjnego odcinka kręgosłupa.

Mięśnie karku można rozluźnić przez ich codzienne rozciąganie. Doskonałą metodą rozluźnienia mięśnia i jego rozciągnięcia jest bardzo powszechna w świecie fizjoterapii metoda poizometrycznej relaksacji. Polega ona na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśnia. Rozciąganie to można wykonać nawet w pracy, gdy czujesz napięcie w mięśniach otaczających z boku kręgosłup szyjny! Przyniesie ci to ulgę i odprężenie.

1. Ustawiamy głowę w zgięciu do przodu, skłonie bocznym i rotacji w prawo, jakbyśmy chcieli spojrzeć do prawej kieszeni z boku spodni (szukamy bardzo delikatnego odczucia oporu, który stawia rozciągany mięsień) i unieruchamiamy w tej pozycji rękę i szyję.

2. Lewą ręką chwytamy oparcie krzesła.

3. Pochylamy tułów w prawo (skłon w bok) do pierwszego bardzo delikatnego (to ważne, aby nie pociągnąć za mocno!) odczucia oporu, który stawia rozciągany mięsień, lub do bardzo delikatnego ciągnięcia w rozciąganym lewym mięśniu.

4. Napinamy rozciągany mięsień przez próbę wykonania ruchu, jakbyśmy chcieli podnieść lewy bark do góry z siłą około 20% naszych maksymalnych możliwości (z racji trzymania ręką oparcia krzesła napięcie mięśnia odbywa się bez jego ruchu) – mięsień trzymamy w napięciu przez 10 sekund.

5. Bierzemy głęboki wdech, z wydechem rozluźniamy mięsień.

6. Powtarzamy czynności z punktów 3 do 5 jeszcze 2 razy.

7. Powtarzamy czynność z punktu 3 i utrzymujemy takie rozciągnięcie przez około 1 minutę.

8. Pchamy lewym barkiem w dół, jakbyśmy chcieli opuścić bark do dołu (z racji trzymania ręką oparcia krzesła napięcie mięśnia odbywa się bez jego ruchu), utrzymujemy to napięcie przez 5 sekund.

9. Ćwiczenie wykonujemy codziennie lub zawsze w momentach, kiedy poczujemy napięcie w mięśniach karku.

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

 

 

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?

Nike

Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe

Adidas

Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet

żywność w supermarkecie

Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

https://limebands.pl/

Boisz się, że ktoś na imprezie dosypie ci czegoś do drinka? Bransoletka LimeBands może pomóc w wykryciu GHB

istockphoto.com

„Kogo nie kangurujecie? 11-letniego Wojtka, 9-letniego Bartka, 12-letniej Sandry….” Internautka napisała gorzką prawdę o tuleniu maluchów w ośrodkach preadopcyjnych

istockphoto.com

„Gdy kobieta pokazuje światu spoconą pachę to przeważnie jest to nieestetyczne” – dwie aktywistki poruszyły ważny temat

istockphoto.com

Jak polubić swoją pracę?

Profile ciałopozytywne na Instagramie, które warto znać! Pokochaj swoje ciało. Te profile ci w tym pomogą

grimes

Grimes: tylko dlatego, że chcę być traktowana na równi z resztą świata, ludzie uważają, że występuję przeciwko mężczyznom

Zrób detoks mieszkania

Zrób detoks mieszkania i żyj bez toksyn

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Nie może pani zostać w domu? Ciąża jako społeczny ciężar

Paulina Łopatniuk

Nie jest tak, że elegancko zapakowane wycinki przyjeżdżają w pudełkach gotowe do oglądania. Jelito trafia do nas w wiadrze lub słoiku z formaliną – mówi Paulina Łopatniuk, patomorfolożka

tatuaż

Tatuaż – co powinnaś wiedzieć, zanim się na niego zdecydujesz? Dermatolożka o przeciwwskazaniach i ewentualnym ryzyku

Wygoń papierosy biegiem!

„Nie podejmując decyzji o refundacji leku, odbiera Pan mnie i tysiącom Polek, matek, córek, żon, partnerek, szansę na życie!”. Anna Puślecka apeluje do Ministra Zdrowia

Zrób to sama: ekodetergent do zmywarki

dziewczyna samolot

Panicznie boisz się latać? Ten tekst pomoże ci przezwyciężyć wszelkie lęki związane z podróżowaniem samolotem

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

„Całkowicie mnie obrzydza to, co nasza kultura robi kobietom” – mówi Lena Dunham, aktorka i reżyserka kultowego serialu „Dziewczyny”

kobieta przed komputerem

„Im bardziej napinasz szyję, tym mocniej „ciągniesz” również za nerwy, które przechodzą przez nadgarstek”. Fizjoterapeuta o syndromie biurowego nadgarstka