Przejdź do treści

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka
„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

Wśród Zmęczonych Herosów aż 25% osób cierpi na otyłość, a 39% zmaga się z nadwagą. Ich główny sposób spędzania czasu wolego to praca, zakupy i czytanie, 44% osób w ogóle nie ćwiczy.

Wszystkie te czynniki razem, a szczególnie nadmierna masa ciała połączona z brakiem aktywności fizycznej, mogą prowadzić do problemów w obrębie stopy. Jest ona fundamentem naszego ciała, jej biomechanika rzutuje następnie na kolano, biodro i kręgosłup. Z racji nieużywania układu mięśniowego i nadwagi może dojść do rozluźnienia więzadeł i mięśni w stopie. To zaś może prowadzić do powstania płaskostopia. Aby przeciwdziałać temu niekorzystnemu zjawisku, należy:

Należy usiąść na krześle tak, aby kąt w stawach biodrowych i kolanowych wynosił 90 stopni, stopy i kolana ustawione równolegle do siebie na szerokość bioder. Korekcję ustawienia stopy zaczynamy od prawidłowego ustawienia pięty. Należy docisnąć do podłoża boczny brzeg pięty, tak aby była ono prosto w osi podudzia. Następnie podnosimy wszystkie palce stopy do góry i dociskamy do podłoża I i V głowę kości śródstopia (są to miejsca, z których anatomicznie zaczynają się palce stopy I – paluch i V – najmniejszy palec. Są one położone po skrajnych bokach stopy). Następnie, utrzymując stopę w tym trójpunktowym fizjologicznym ustawieniu, wstajemy z krzesła i wykonujemy 3 serie po 10 przysiadów. Co najważniejsze, stopa musi znieruchomieć w tym położeniu, natomiast kolana poruszają się w rzucie stopy.

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

plastik

Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

młoda kobieta siedzi i myśli

Dlaczego kobiecy organizm potrzebuje więcej snu niż męski? Poznaj 10 faktów o zdrowiu kobiet

Z nimi nie można nudzić się na szpitalnych korytarzach. Tańczący lekarze podbijają Instagram!

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Taylor Swift: Moje życie to dużo telewizji, dużo kotów i przyjaciółek. I co z tego?

Taylor Swift: Silne kobiety nie muszą zachowywać się po męsku albo zaczepnie, żeby coś osiągnąć. Mogą być miłe

Co kryje się za dodatkowymi kilogramami? Powstał projekt, który rzuca nowe światło na otyłość

młoda kobieta na basenie

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

#youknowme

Kobiety walczą z całkowitym zakazem aborcji w Alabamie, opowiadając własne historie. Akcja #YouKnowMe

Oto jest Kasia Bigos

Kasia Bigos o swoich codziennych rytuałach

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Ćwiczenia na biust

Ćwicz z Kasią Bigos: ćwiczenia na biust