Przejdź do treści

Raw bars – zdrowe mrożone batony

Raw bars - zdrowe mrożone batony
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Lato ‒ idealny czas na jedzenie lodów. A gdyby tak zamiast lodów ze sklepu w upalny dzień zafundować sobie pyszne i dużo zdrowsze mrożone batoniki? O zdrowszy skład niż w naszej propozycji byłoby trudno. A smak? Niebiański!

Co wchodzi w skład lodów kupionych w sklepie? Zazwyczaj na pierwszych miejscach są biały cukier, barwniki i konserwanty, choć lody powinny zawierać przede wszystkim owoce i mleko. Niestety, rzadko tak jest.

Przejadły ci się domowe wersje lodów, które zazwyczaj przygotowuje się, mrożąc zmiksowane owoce z mlekiem, jogurtem albo sokiem? Jeśli tak, to mamy dla niespodziankę! Proponujemy lody, które wyglądem przypominają trochę ciastka, a trochę batony. Oczywiście będą mrożone, czyli idealne na lato. Zamiast cukru użyliśmy miodu, tłuszcz to olej kokosowy, oprócz tego znajdziesz tam płatki owsiane, kokosowe, amarantus, jagody i orzechy. Nasze lody warto podawać dzieciom, na pewno lepiej wyjdą im na zdrowie niż lody z sklepu. A ile będzie przy tym frajdy!

Jagody są jednym z głównych składników naszej propozycji, na pewno są najbardziej widoczne, to one nadadzą kolor lodom. Jagody to przede wszystkim kopalnia witamin! W tych maleńkich kuleczkach znajdziesz witaminę C, B1, B2, PP i E. Dobrze wpływają na układ moczowy, wzrok i obniżają poziom cukru we krwi. Oprócz tego zawierają pektyny, antocyjany i kwasy organiczne. Poza tym dobrze jest po nie sięgać podczas problemów trawiennych, bo odkwaszają organizm i działają przeciwzapalnie.

Składniki:

– 100 g płatków owsianych
– 80 g wiórków kokosowych
– 80 g ulubionych orzechów
– 20 g amarantusa ekspandowanego
– 4-5 łyżek płynnego oleju kokosowego
– szklanka orzechów nerkowca
– 1/3 szklanki miodu
– 3/4 szklanki jagód
– sok z jendej cytryny
– płatki kokosa do posypania na górze
– silikonowa foremka do pieczenia 

Przygotowanie

Dzień wcześniej namocz orzechy nerkowca i odstaw na 8 godzin. Następnego dnia zmiksuj 80 g ulubionych orzechów na grube okruchy. Wrzuć je do miski, dodaj wiórki kokosowe, amarantus, płatki owsiane, 2 łyżki miodu i olej kokosowy.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Całość wymieszaj i wyłóż foremkę o długości 23 cm i szerokości 11 cm (może być parę centymetrów większa). Przyciśnij do dna i wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 20 minut. Po tym czasie wyjmij i poczekaj, aż wystygnie. Nerkowce odcedź.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wrzuć do blendera i dodaj jagody, miód i sok z cytryny. Zmiksuj na gładką masę. Wylej na wcześniej podpieczony spód.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wyrównaj i posyp płatkami kokosa. Wstaw do zamrażarki. Gdy lody częściowo zamarzną, należy podzielić je nożem na duże kawałki, bo po całkowitym zamarznięciu będzie to trudne. Kiedy już całkiem zamarzną, rozdziel je i przechowuj szczelnie zamknięte w pojemniku.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Mogą tak czekać do 2 tygodni, ale najlepiej jeść je od razu.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej