Przejdź do treści

Semifreddo – deser na medal

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!
Koniec zakochania: teraz pustka i rozstanie czy dojrzała miłość?
przeziębiona kobieta
8 rzeczy, które pogarszają objawy przeziębienia. Wyeliminuj, by nie chorować dłużej
Ty i telefon to nieodłączny duet? Zobacz 5 dolegliwości, które może wywołać smartfon
Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Semifreddo to nic innego jak deser lodowy. Jest o wiele prostszy w przygotowaniu od lodów i nie wymaga użycia specjalistycznej maszyny. To idealny deser na upalne dni. My zrobiliśmy go w wersji wegańskiej, bez szkodliwego cukru i tłuszczu.

Myślisz, że to niemożliwe aby było jednocześnie pysznie i zdrowo? Koniecznie sprawdź nasz przepis! Będzie wyjątkowo, bo trzywarstwowo. Każda część kryje w sobie inny smak, a razem smakują wybornie! Słodyczy dodadzą daktyle, a lekkości owoce. Będzie pysznie!

W naszym deserze jest tyle składników, że długo zastanawialiśmy się, na którym skupić uwagę szczególnie. Wybraliśmy daktyle, bo to dzięki nim semifreddo jest naturalnie słodkie, więc nie ma potrzeby dodawania cukru. Daktyle to jeden z tych produktów, który jest kaloryczny, ale warto go spożywać, bo jednocześnie jest zdrowy. Dostarczają energii, wspomagają układ nerwowy, pokarmowy oraz obniżają poziom cholesterolu. Warto je włączyć do diety ze względu na to, że wzmacniają kości, oczy i zęby, poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci. Oprócz tego warto wspomnieć o tym, że zapobiegają anemii, osteoporozie i chorobom układu krążenia. Poza tym są bogate w witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz składniki mineralne, takie jak żelazo, wapń, potas, selen, fosfor i cynk. Owoce te mają działanie odkwaszające i przeciwzapalne.

Gotowi na lodowe wyzwanie?

Składniki na dolną warstwę:

– 15 daktyli
– 3 łyżki kakao
– 2 łyżki oleju kokosowego
– 160 g pestek dyni

na środkową warstwę:

– 15 daktyli
– 60 g masła orzechowego
– 80 g oleju kokosowego
– 125 ml wody z moczonych daktyli

na górną warstwę:

– 150 g jagód
– 150 g malin
– 2 banany
– 10 łyżek wody po moczonych daktylach

dodatkowo:

– ok. 2 garści ulubionych owoców lata

Przygotowanie:

Zacznij od namoczenia wszystkich daktyli – zalej je wrzątkiem i odstaw na bok, aż woda stanie się zimna. W mikserze zmiksuj pestki dyni na drobne okruchy, dodaj resztę składników potrzebnych do przygotowania warstwy dolnej i całość zmiksuj. Wyłóż uzyskaną masę w foremkę o wymiarach 20×25 cm.

przepis-na-lodowe-semifreddo

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wstaw do zamrażarki na 20 minut. W tym czasie przygotuj drugą warstwę deseru. Wszystkie składniki umieść w mikserze i zmiksuj na gładki płyn. Wyjmij foremkę z zamrażarki i wylej drugą warstwę.

lodowe-semifreddo

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wstaw foremkę do zamrażarki na 40–50 minut, aż warstwy mocno zamarzną. Składniki z trzeciej warstwy wrzuć do miksera i zmiksuj, aż uzyskasz gładką konsystencję. Wylej owocową warstwę na pozostałe dwie.

semifreddo-przepis

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Posyp owocami.

semifreddo

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wstaw deser na noc do zamrażarki.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

Zainteresują cię również:

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej