Przejdź do treści

Tych rzeczy nie jedz przed randką!

Chili con carne. Zdjęcie: iStock.
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Randka w planach? Zanim wpadniesz w romantyczny nastrój, zwróć uwagę na swoją dietę. Nieświeży oddech, wzdęcia, zmęczenie czy częste wizyty w toalecie sprawią, że nawet miliony cykad, świece i serenady nie zdadzą się na nic. Oto dietetyczne rady przedrandkowe!

Oto nasza czarna lista przedrandkowa. Jeśli chcesz skupić się na tym, na czym człowiek zwykle na randce się skupia, oraz zależy ci na tym, by nie była to ostatnia randka, weź sobie tę listę do serca. I unikaj tych produktów jak ognia przynajmniej dzień przed!

Czosnek, cebula, szczypior

Tu powód jest raczej jasny. To główni sprawcy specyficznego zapachu, jaki po ich zjedzeniu wydziela powietrze wydychane z ust, a także skóra. Ale to nie wszystko. Zmieniają one bowiem także smak… nasienia. Odpowiedzialne za ten dla większości ludzi przykry zapach są związki siarki. Nawet ich niewielka ilość w pożywieniu sprawia, że są mocno wyczuwalne. Czy jest na to sposób? Oczywiście najlepiej ich unikać przed planowanym wyjściem towarzyskim, a randką tym bardziej, ale jeśli już zdarzyło ci się spałaszować szczypiorowy twarożek, jest na to rada. Po zjedzeniu szczypiorku, cebuli czy czosnku możesz pożuć natkę pietruszki – powinno nieco pomóc. Jednak na zmianę smaku nasienia natka nie wpłynie. Nie uchroni też przed przykrym zapachem wydzielanym przez skórę – tu nie pomoże nawet żaden dezodorant!

Groch, fasola, bób

I inne strączkowe, bo są gazotwórcze. Stanowią dla ciebie tym większe zagrożenie, im rzadziej pojawiają się w twoim menu i im mniej jesteś przyzwyczajony do ich jedzenia. Do dania ze strączkowych zawsze możesz dodać przypraw i ziół działających odgazowująco, np. kminku, ale lepiej nie ryzykuj. Chyba nie chcesz się czuć jak balon przez cały wieczór?

Napoje gazowane

Nie pij ich bezpośrednio przed randką. Zawarty w napojach gazowanych dwutlenek węgla rozpycha ściany przewodu pokarmowego, co objawić się może wzdęciami oraz głośnym i częstym odbijaniem. Zamiast tego sięgnij po niegazowaną wodę. Jeśli brakuje ci w niej smaku, dodaj plasterek cytryny czy listek mięty. Ugasi pragnienie i nie powiększy twojego brzucha. Jeśli i tak z innego powodu dopadły cię wzdęcia, dodaj do wody korzeń imbiru. Ma działanie odgazowujące i jest afrodyzjakiem!

 

Herbatki ziołowe z czarnym bzem i jałowcem pospolitym

Są szeroko stosowane w ziołolecznictwie z powodu ich silnych właściwości moczopędnych. Zanim więc napijesz się naparu z czarnego bzu lub jałowca pospolitego, dobrze się zastanów, czy miejsce randki gwarantuje szybki dostęp do… toalety!

Golonka, schabowy, chilli con carne

I inne ciężkie dania mięsne, zwłaszcza smażone w głębokim tłuszczu. Głównie dlatego, że są tłuste i bardzo ciężkostrawne. Twój organizm cały wieczór będzie skupiony na trawieniu tak ciężkiego dania. To znaczy, że tobie w tym czasie będzie towarzyszyć uczucie przejedzenia, ciężkości i senności, które z erotycznym scenariuszem niewiele ma wspólnego. Po goloneczce zaplanuj sobie raczej wieczór na kanapie z pilotem tv, a nie ukochaną/nym!

Guma do żucia

Jest świetna, bo odświeża oddech. A nic tak nie zepsuje randki jak nieświeży oddech! Ale niektóre osoby namiętnie żujące gumę mogą mieć problem w postaci wzdętego brzucha. Problem wynika z nadmiernego połykania powietrza podczas żucia gumy. Ten sam efekt wywołuje jedzenie w pośpiechu. Najlepiej zjeść lekki posiłek, przeżuwając powoli, co pozwoli uniknąć nadmiernego połykania powietrza, a tym samym nieprzyjemnie powiększającego się obwodu twojej talii.

Co jeść przed randką? Coś lekkiego.

Małgorzata Różańska, dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie.

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

Trzy kobiey tańczą na plaży. Przed nimi koc a na nim owoce i drink

„Jesteśmy rozpitym narodem i doskonale widać to w gabinetach lekarskich” – mówi dr Małgorzata Ponikowska. Nie wiesz, dlaczego tyjesz? Zajrzyj do swojego kieliszka!

Dieta na urlopie. Jak uniknąć niezdrowych pułapek?

Chcesz mieć piękną i zdrową skórę? Oto produkty, które powinny lądować na twoim talerzu

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

dieta pcos

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu

kosz warzyw

„Ruszaj się tak, jak robiły to nasze babcie”. O czym należy pamiętać przy insulinooporności, pisze dietetyk Kamila Urbaniak

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

Chcesz mieć piękne włosy? Zmień dietę!

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

mleko

Mleko bez laktozy – nietolerancja czy trend żywieniowy? O tym, dla kogo są produkty bez laktozy, mówi dietetyk

Nie wiesz, jak zapanować nad apetytem? Sprawdź 10 rzeczy, które sprawiają, że ciągle odczuwasz głód

Dieta ketogeniczna – czy jest bezpieczna? Wyjaśnia dietetyczka

Zadbaj o układ pokarmowy. 10 lekkostrawnych produktów