Przejdź do treści

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje
yoga twarzy joga
Joga dla twarzy. Kasia Bem pokazuje miny, które działają lepiej niż botoks
istockphoto
Często miewasz migreny? Sprawdź, co może prowokować bóle

Tian to nic innego jak warzywa pokrojone w plastry, ułożone w charakterystyczny okrąg, zapiekane w suszonych ziołach i podane na gorąco. Zaletą tego dania jest to, że można je urozmaicać według upodobań i pór roku. Teraz idealnie sprawdzą się pomidory, cukinia, cebula czy bakłażany. Próbujemy?

Tian doskonale sprawdzi się na letnią kolację. Jest sycący, ale lekki, więc nie obciąża żołądka. Zimą, przygotowując to danie, warto sięgnąć po warzywa korzeniowe. W każdej wersji tian przygotowuje się szybko i naprawdę prosto. Jeśli nie liczysz kalorii albo jesz taki posiłek w ciągu dnia, a nie wieczorem, to gorące danie możesz posypać ulubionym serem i podać z pełnoziarnistym pieczywem.

Sezon na cukinię jest w pełni, dlatego warto po nią sięgać właśnie teraz. Świetnie smakuje upieczona, podsmażona, a nawet na surowo. Można zrobić z niej zupę albo ciasto. Cukinia to doskonałe warzywo dla osób będących na diecie odchudzającej. Jest niskokaloryczna, lekkostrawna, zawiera błonnik, witaminy A, B i C, a także fosfor, sód, żelazo i jod. Świetnie wpływa na układ trawienny i nerwowy. Oprócz tego odkwasza organizm i ma dobre działanie na wzrok.

Nasz letni tian prócz cukinii będzie zawierał bataty i bakłażana. Proste, smaczne, zdrowe. Do dzieła!

13 przepisów na ciasto z owocami sezonowymi

Tian – warzywa w nowej odsłonie

Przepis na tian

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– 1 zielona cukinia
– 1 żółta cukinia
– 1 mały bakłażan
– 1 batat
– łyżka ziół prowansalskich
– pół łyżeczki soli
– 1/3 łyżeczki pieprzu
– ok. 6 łyżek oleju
– 3-4 łyżki fety
– 2 łyżki czarnuszki
– 2 garści posiekanej dymki
– okrągłe naczynie o średnicy ok. 30 cm

Przygotowanie:

Wszystkie warzywa dokładnie umyj.

przepis-na-tian-z-warzywami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Batata obierz, włóż do garnka z zimną wodą i doprowadź do wrzenia. Gotuj przez 15 minut. Po tym czasie odstaw na bok do wystygnięcia. Wszystkie warzywa pokrój w plastry i umieść w dużej misce.

przepis-na-tian-z-cukinia-i-baklazanem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Do innej miseczki wlej olej i przyprawy – połącz składniki.

tian-z-warzywami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Sosem polej warzywa. Całość dokładnie wymieszaj. Warzywa ułóż w naczyniu do pieczenia. Piekarnik nagrzej do 200 stopni. Piecz, aż warzywa będą miękkie i zarumienione. Gorące danie posyp serem, czarnuszką i dymką.

jak-zrobic-tian

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

Chłodnik miętowy z zielonego groszku. Ukojenie po upalnym dniu

Semifreddo – deser na medal. Każda jego część kryje w sobie inny smak!

Bruschetta z zielonym groszkiem

Bruschetta z zielonym groszkiem. Śniadanie pełne witamin