Przejdź do treści

Tłusty czwartek z oponką… daktylową! Sprawdź przepis na pączki w wersji odchudzonej

Zdjęcie: masz.talerz |www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zbliża się tłusty czwartek. Dzień, który celebrujemy, jedząc pączki. Taki pączek to nic innego jak puste kalorie. A gdyby tak przygotować pączki w wersji odchudzonej? Nie smażymy, a pieczemy. Zamiast cukru – naturalnie słodkie daktyle. Zamiast lukru – gorzka czekolada. Nie będzie tłusto, ale na pewno pysznie!

Daktyle powinien włączyć do codziennej diety każdy, kto chce ograniczyć spożywanie niezdrowego cukru. Owoce te oprócz naturalnie słodkiego smaku mają mnóstwo wartości odżywczych. Wspomagają układ nerwowy i wzmacniają kości oraz zęby. Mają dobry wpływ na przemianę materii, a to za sprawą zawartości błonnika pokarmowego. Oprócz tego warto je jeść, aby mieć zdrowe włosy, paznokcie i skórę. Odkwaszają organizm i zawierają cenny dla kobiet w ciąży kwas foliowy. Są bogate w potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor i cynk. Zawierają witaminę A, D, E, C i B12.

Daktylowe oponki to świetna alternatywa dla klasycznych pączków tłuściochów!

Pączki w wersji odchudzonej – składniki:

– 90 g mąki orkiszowej
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1 jajko
– 80 g daktyli
– 70 g oleju rzepakowego
– sok wyciśnięty z połowy pomarańczy
– skórka otarta z połowy pomarańczy
– 1/3 łyżeczki mielonego kardamonu
– porządna szczypta gałki muszkatołowej
– ok. 30 g ksylitolu
– garść płatków migdałowych
– jedna tabliczka gorzkiej czekolady
– jedna łyżeczka oleju kokosowego

Pączki w wersji odchudzonej – przygotowanie:

Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw do wystygnięcia. Kiedy woda ostygnie, przecedź daktyle i rozgnieć za pomocą widelca na puree. Do miski wbij jajko.

przepis-na-daktylowe-oponki

Zdjęcie: masz.talerz

Dodaj ksylitol i przyprawy. Wyciśnij sok z pomarańczy i zetrzyj skórkę.

daktylowe-oponki-przepis

Zdjęcie: masz.talerz

Dodaj do jajka. Całość połącz. Na koniec wsyp mąkę i proszek do pieczenia.

przepis-na-daktylowe-oponki

Zdjęcie: masz.talerz

Całość połącz. Przełóż ciasto do rękawa cukierniczego i nakładaj do specjalnej foremki na pączki.

daktylowe-oponki-przepis

Zdjęcie: masz.talerz

Nagrzej piekarnik do 180 stopni i piecz pączki przez ok. 15 minut. W tym czasie podpraż przez 2-3 minuty płatki migdałowe na suchej patelni. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę i dodaj olej kokosowy. Wystudzone oponki polewaj czekoladą i obsyp płatkami migdałowymi.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej