Przejdź do treści

3 pomysły na jesienne puree z warzyw. Pyszne i kolorowe!

Trzy kolory purée
Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Małgorzata Rozenek
Małgorzata Rozenek pokazała zdjęcie z płaczącym synkiem. Oburzone głosy: to obrzydliwe gwałcenie praw dziecka
Pigwa - owoc w sam raz na zimowe infekcje!
Pigwa – owoc, który w mig przegoni infekcje! Dietetyczka tłumaczy, dlaczego warto po nią sięgać
koronawirus, lekarze rodzinni
Powtarzał: dajcie lekarzom rodzinnym zlecać testy, a zobaczycie skalę epidemii. Michał Domaszewski o rekordach zakażeń w Polsce
Kobieta wstrzykuje sobie insulinę w brzuch
Insulina przy cukrzycy typu II – czy można ją odstawić tak, jak zrobił to Lech Wałęsa? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu
Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Purée to nie tylko ziemniaki! Można je zrobić z wielu warzyw. Proponujemy 3 warianty smakowe w 3 kolorach, a do tego sprytny patent, dzięki któremu warzywa właściwie przygotują się same, i to wszystkie naraz!

Jak to zrobić? Wystarczy, że wrzucisz wszystkie warzywa razem na blachę i upieczesz. Pieczenie warzyw w całości ze skórką to doskonały sposób na zachowanie ich wyjątkowego aromatu, a jedna taka taca zapewni zapas purée na kilka dni lub duży rodzinny obiad.

Zimą sięgaj po warzywa korzeniowe, baw się kolorami i eksperymentuj z dodatkami. My zachęcamy do połączenia marchewki z kminkiem i cytryną. Kminek świetnie do niej pasuje, a cytryna idealnie orzeźwia całość. Takie purée wpłynie korzystnie na układ pokarmowy, wzrok i odporność, pomoże także w walce z zapaleniem zatok. Burak nabierze charakteru i ciekawej chrupkości dzięki ziarenkom gorczycy. Ma ona dobroczynny wpływ na dolegliwości żołądkowe i zapalenie stawów, a same buraki to kopalnia cennych składników mineralnych. Seler zaś ma działanie wzmacniające, przyspiesza przemianę materii, pomaga też zwalczać stany zapalne i poprawić wygląd cery. Jego smak możesz wzbogacić kilkoma rodzajami ziół, które go wzbogacą i urozmaicą.

Pieczenie warzyw na purée

Składniki:

– 1 kg marchewek średniej wielkości
– 1 kg małych buraków
– 1 średnia bulwa selera (ok. 1 kg)
– odrobina oleju do pieczenia (np. rzepakowego lub ryżowego)

Wszystkie warzywa dokładnie myjemy i osuszamy. Wkładamy do miski, skrapiamy delikatnie olejem i dokładnie wcieramy go ręką. Następnie układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C i pieczemy 1 godzinę. W połowie czasu pieczenia najlepiej przewrócić wszystko na drugą stronę. Po wyjęciu z pieca i dokładnym ostudzeniu warzywa (w całości, nieobrane) przechowujemy w lodówce do 5 dni. Bulwa selera może być pieczona w całości lub pokrojona na ćwiartki, a jeśli warzywa są ekologiczne, nie trzeba ich obierać przed miksowaniem na purée.

Zobacz także

Marchewka z kminkiem i cytryną

przepis na puree z pieczonej marchewki

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 2‒4 porcje):

– ok. 500 g upieczonej i obranej marchewki
– 1/2 łyżeczki mielonego kminku
– 1 łyżeczka soku z cytryny
– szczypta soli
– szczypta świeżo startej skórki z ekologicznej cytryny (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki, poza skórką z cytryny, miksujemy na gładko. Zagrzewamy i podajemy. Skórkę z cytryny dodajemy bezpośrednio przed podaniem.

Zobacz także

Burak z gorczycą

Składniki (na4‒6 porcji):

– ok. 600 g upieczonego i obranego buraka
– 2 łyżki musztardy francuskiej dobrej jakości

Przygotowanie:

Buraka miksujemy na gładko, po czym dodajemy musztardę i dokładnie mieszamy.

Seler z ziołami do wyboru

Składniki (na 4‒6 porcji):

– ok. 750 g upieczonego i obranego selera
– 1 łyżeczka suszonych ziół do wyboru (tymianku, rozmarynu, estragonu)
– odrobina niesłodzonego mleka roślinnego lub wody (opcjonalnie, dla ułatwienia miksowania)
– szczypta soli
– szczypta pieprzu

Przygotowanie:

Selera miksujemy na gładko, po czym przekładamy do miski lub rondelka, dodajemy wybrane zioła wraz z przyprawami i dokładnie mieszamy.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dyniowe pankejki

Dyniowe pankejki. Posypane orzechami laskowymi i polane syropem klonowym smakują obłędnie!

Muesli/iStockphoto

Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie

Koktajl z natką pietruszki

Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?

7 pomysłów na dynię. Sprawdź smakowite przepisy

Cebula dymka – sadzenie i uprawa. Przepis na zupę z dymką

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

owoce i warzywa

Koktajl z awokado – przepis na najzdrowsze koktajle

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Koniec z ciągłą walką z kilogramami. Poznaj energizującą dietę

Co pić latem? Sprawdź nasz miniprzewodnik po letnich napojach

Wegetariańskie leczo z papryki

Leczo z papryki – przepis. Jakie przyprawy do leczo wege?

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Majonez wegański – przepis. Jak zrobić majonez sojowy?

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Szpinak – przepisy na sałatki, makarony i koktajle

Koktajl po treningu. Przepis na odżywczy shake białkowy

Ogórkowe love. 3 letnie przepisy

Fasolka szparagowa / istock

Fasolka szparagowa – dama do towarzystwa. Mamy trzy pyszne przepisy!

Jogurt domowy

Domowy jogurt – jak zrobić. Przepisy na domowy jogurt

Domowe żelki – przepis. Jak zrobić zdrowe żelki z soku?

Polewa z gorzkiej czekolady - jak zrobić? Poznaj fit przepis

Polewa z gorzkiej czekolady – jak zrobić? Poznaj fit przepis

Zdrowa pizza – przepis na ciasto. Jak zrobić razową pizzę?

Kalafior – przepisy na potrawy. Stek, sałatka i inne pomysły