Przejdź do treści

Wegańska tarta kakaowa ze śliwkami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować?
„Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować? – pyta (i odpowiada!) Monika Ciesielska, dietetyczka
Wiesz, jakiej ochrony słonecznej używać na promieniowanie UVA, a jakiej na UVB? I co to jest to PPD? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Instagram: https://www.instagram.com/pani_fizjotrener/
Kolor krwi menstruacyjnej może dużo powiedzieć o stanie twojego zdrowia. Wyjaśnia fizjoterapeutka
Liść Damiana - idealne zioło dla małżeństw, par z dłuższym stażem jak i bardzo zapracowanych osób
„Liść damiany łagodnie uspokaja, poprawia nastrój, działa przeciwlękowo, a to się przekłada również na wzmocnienie popędu seksualnego”
kobieta przemawia do publiczności
Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

To idealny pomysł na pożegnanie lata. Kruchy spód, zwarta druga warstwa i lekka niczym chmurka trzecia. Na samym szczycie znalazło się miejsce na śliwki zerwane prosto z drzewa i wiórki czekoladowe. Według nas jest mało deserów smaczniejszych od tej tarty!

Najbardziej wyczuwalne w tarcie jest kakao. Najlepiej sięgać po to surowe, niesłodzone i najwyższej jakości. Kakao zyskało popularność dzięki temu, że wyrabia się z niego czekoladę. Jednak nie wykorzystuje się go w kuchni tylko jako wyjątkowego surowca, ale też ze względu na wartości odżywcze i działanie lecznicze. Jest znane dzięki wysokiej zawartości przeciwutleniaczy. Kakao wspiera pracę mózgu, sprzyja koncentracji i pamięci. Pomaga zapobiegać schorzeniom takim jak cukrzyca, kamica nerkowa, udar mózgu, nadciśnienie, choroby serca i układu krążenia. Warto po nie sięgać ze względu na zawartość witaminy K, B6, E i kwasu foliowego. Jest bogate również w magnez, wapń, żelazo, fosfor, potas oraz sód. Wspominając o właściwościach kakao, nie można zapomnieć o tym, że poprawia humor, łagodzi stres, dodaje energii i podobno działa niczym afrodyzjak.

Nasza tarta nie zawiera cukru i produktów odzwierzęcych, syci i powstaje bez użycia piekarnika. Oraz oczywiście smakuje genialnie!

Składniki:

Spód:

– 300 g orzechów ziemnych
– 17 sztuk daktyli

Druga warstwa:

– 200 g orzechów nerkowca
– 50 g surowego kakao
– 100 g oleju kokosowego
– 1/4 szklanki syropu klonowego
– ok. 60 ml wody

Trzecia warstwa:

– stała cześć mleczka kokosowego z dwóch puszek
– 1 łyżka ksylitolu
– kilka śliwek
– 2 kostki gorzkiej czekolady

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalej orzechy nerkowca wodą, tak aby w całości były zakryte. Im dłużej tak odstaną, tym łatwiej się zmiksują (najlepiej ok. 12 godzin). Zacznij od przygotowania spodu tarty. Daktyle zalej gorącą wodą i odstaw na bok, aż staną się zupełnie miękkie.

weganska-tarta-czekoladowaZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Orzechy zmiksuj na grube okruchy. Daktyle odcedź i rozgnieć na puree. Połącz z orzechami. Uzyskaną masą wyłóż foremkę do pieczenia o wymiarach ok. 11×35 cm. Wstaw do zamrażarki.

tarta-czekoladowa-weganskaZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Odcedź nerkowce, wrzuć do miksera i blenduj tak długo, aż powstanie drobna papka. Dodaj resztę składników i całość zmiksuj na gładki krem. Przełóż na schłodzony spód. Wstaw do lodówki na minimum 3 godziny albo do zamrażarki na ok. godzinę.

tarta-czekoladowaZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Gęstą warstwę mleczka kokosowego przełóż do miksera, dodaj ksylitol i krótko zmiksuj. Przełóż na wierzch ciasta.

wegan-tarta-czekoladowaZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Posyp owocami i wiórkami ze startej na tarce czekolady. Wstaw do lodówki na kolejne 2 godziny. Przechowuj w lodówce.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Fot: Unsplash

9 zalet chleba, których nie doceniamy

Kobieta trzyma tacę z orzechami

Migdały czy fistaszki – które orzechy są zdrowsze?

Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem

Dopadł cię energetyczny zjazd? Poznaj 6 produktów, z którymi wygrasz ze zmęczeniem

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

Kobieta zerka na trzy babeczki i zastanawia się, którą zjeść

Jesteś uzależniona od cukru? Sprawdź to!

Zdrowe panierki – chrupiąca przyjemność

Domowa ricotta – jak ją zrobić? Potrzeba naprawdę niewiele

Śniadaniowa miska zdrowia

Śniadaniowa miska zdrowia – bogactwo witamin na początek dnia

Wegański zamiennik jajka zrobiony z fasoli podbił USA. Teraz pojawi się w Europie. Spróbujesz?

Kokosowe ciasto jaglane

Tłuszcz cię usypia

Jedzenie dla kształtów

Risotto z dyni i szałwii

Superkanapki z batata

Smoothie bowl ze śliwkami

Ziarnko do ziarnka, czyli słowo o ekspandowaniu

Wegańska panna cotta z jeżynami

Ciastka z sezonowymi owocami

Ciasteczka owsiane czekośliwka

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy