Przejdź do treści

Wegański krem sezamowy z owocami lata

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów

Jest lato, żar leje się z nieba, a upały bywają nieznośne. Podczas takich gorących dni często nie mamy apetytu. Jeśli już to najchętniej zjedlibyśmy coś lekkiego i chłodzącego organizm. Dla nas istotne jest, aby również było zdrowo. Przedstawiamy wam pomysł na lekki, ale sycący krem sezamowy.

Użyliśmy pasty z sezamu, czyli tahini. Oprócz tego sięgnęliśmy po domowe masło orzechowe, banany i oczywiście sezonowe owoce, których jest aktualnie pod dostatkiem. Taki krem to dobry pomysł na śniadanie, lunch na wynos czy deser. Dobra wiadomość jest taka, że nie użyliśmy cukru i produktów pochodzenia zwierzęcego.

Skupimy się na paście tahini, bo jest ona w tym przepisie najbardziej wyczuwalna. Tahini to nic innego jak pasta przygotowana z sezamu. Ma szerokie zastosowanie kulinarne. Świetnie smakuje z daniami słonymi, ale równie dobrze czuje się w towarzystwie deserów. Sezam jest bogatym źródłem wapnia, magnezu, żelaza, cynku i selenu. Zawiera kwas foliowy i witaminę B2 i B3. Jest bogaty w błonnik, białko, aminokwasy, lignany i kwasy tłuszczowe. Te maleńkie ziarenka wspomagają układ odpornościowy i nerwowy. Mają dobry wpływ na zęby, kości, paznokcie i włosy, regulują ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi.

Składniki (dla 4 osób):

– 3 dojrzałe banany
– 3 łyżki pasty tahini
– 2 łyżki masła orzechowego
– łyżeczkę dobrej jakości ekstraktu z wanilii
– 3 garści ulubionych owoców lata (maliny, borówki, poziomki, brzoskwinie, porzeczki)
– ok. 350-400 ml mleka owsianego
– 2-3 łyżki nasion chia
– ok. 2 łyżek wiórków czekoladowych z gorzkiej czekolady
– 4 małe słoiczki

Przygotowanie:

Banany, tahini, masło orzechowe, wanilię i mleko umieść w mikserze. Na początek wlej mniejszą ilość mleka i jeśli będzie taka potrzeba, dodaj więcej. Płyn po zmiksowaniu powinien być lekko gęsty, ale lejący. Przelej go do słoiczków

przepis-na-krem-sezamowy

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

i wstaw do lodówki na minimum 2-3 godziny, aby stężał i się schłodził. Gotowy posyp owocami,

krem-sezamowy-przepis

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

nasionami chia i czekoladą.

przepis-na-sezamowy-krem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przechowuj w lodówce.

krem-sezamowy-z-owocami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!