Przejdź do treści

Wegetariańska carbonara z grzybami

Wegetariańska carbonara z grzybami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Dieta wegetariańska to nie fizyka kwantowa. Po wykluczeniu mięsa posiłek staje się i lżejszy, i zdrowszy. Przykład? Carbonara. Spróbujcie jej w wersji wege!

W klasycznym przepisie na carbonarę jest oczywiście boczek. My zastąpimy go grzybami. To świetne rozwiązanie, bo akurat zaczął się na nie sezon. Możesz wybrać się po nie do lasu, tylko pamiętaj, aby wcześniej zapoznać się z jadalnymi odmianami grzybów (https://www.hellozdrowie.pl/zdrowe-jedzenie/co-kazdy-grzybiarz-wiedziec-powinien). My wybraliśmy kurki, ale tak naprawdę każdy rodzaj świetnie się tutaj sprawdzi. Poza sezonem można użyć boczniaków.

Istnieją opinie, że grzyby nie zawierają żadnych wartości odżywczych, a dodaje się je do dań tylko ze względu na walory smakowe. To nieprawda. Grzyby składają się przede wszystkim z wody. Zawierają witaminę A, B1, B2 i C. Oprócz tego są źródłem białka – to kolejny powód, dla którego warto zastępować nimi mięso w diecie wegetariańskiej. Są niskokaloryczne, więc dzięki nim nasze danie nie będzie ciężkie.

Zamiast pszennego makaronu użyliśmy razowego – ze względu na lepsze wartości odżywcze. Śmietanę zaś pomijamy. Wszystko wskazuje na to, że będzie pysznie!

Składniki (przepis dla 2 osób):

– 2–3 garści grzybów
– 1 ząbek czosnku
– pół pęczka świeżej natki pietruszki
– 150 g makaronu razowego spaghetti
– 2 jajka
– 2 łyżki startego sera żółtego długo dojrzewającego do posypania makaronu (opcjonalnie)
– sól i pieprz do smaku
– 2 łyżki masła klarowanego

Przygotowanie:

Makaron wstaw do gotującej się, osolonej wody. Gotuj, aż będzie al dente, i odcedź go. Grzyby oczyść i pokrój w nieregularne mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzej masło. Dodaj drobno posiekany czosnek. Podsmaż przez krótką chwilę. Wrzuć grzyby.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Smaż, aż pięknie się zarumienią i skurczą. Dopraw solą i pieprzem. Dodaj posiekaną drobno pietruszkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Następnie dodaj makaron.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W misce roztrzep jajka. Patelnię możesz zdjąć z ognia. Szybkim ruchem wlej jajka do makaronu oraz reszty składników.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Szybko wymieszaj całość, tak aby powstał sos, a nie jajecznica. Jeśli nie musisz przejmować się kaloriami, posyp startym dobrej jakości serem.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego