Przejdź do treści

Wegetariańska carbonara z grzybami

Wegetariańska carbonara z grzybami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nie, nie spodziewasz się dziecka. To tylko ciąża spożywcza”. O dolegliwościach układu pokarmowego opowiada lekarka Małgorzata Ponikowska
Wyjdź ze swojej głowy! Ile razy myślałeś o osobie spotkanej w windzie, ale bałeś się odezwać? Spot reklamujący obuwie świetnie pokazuje, co tracimy będąc nieśmiałymi
Młoda, przeziębiona kobieta siedzi w łózku, do połowy przykryta kołdrą, wyciera nos w chusteczkę, w ręku trzyma szklankę z herbatą
Czy można uodpornić się na działanie leków?
Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu
Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu
Pamiętasz stres przed pierwszym razem? Kilka słów o tym, jak powinniśmy zacząć przygodę z seksem

Dieta wegetariańska to nie fizyka kwantowa. Po wykluczeniu mięsa posiłek staje się i lżejszy, i zdrowszy. Przykład? Carbonara. Spróbujcie jej w wersji wege!

W klasycznym przepisie na carbonarę jest oczywiście boczek. My zastąpimy go grzybami. To świetne rozwiązanie, bo akurat zaczął się na nie sezon. Możesz wybrać się po nie do lasu, tylko pamiętaj, aby wcześniej zapoznać się z jadalnymi odmianami grzybów (https://www.hellozdrowie.pl/zdrowe-jedzenie/co-kazdy-grzybiarz-wiedziec-powinien). My wybraliśmy kurki, ale tak naprawdę każdy rodzaj świetnie się tutaj sprawdzi. Poza sezonem można użyć boczniaków.

Istnieją opinie, że grzyby nie zawierają żadnych wartości odżywczych, a dodaje się je do dań tylko ze względu na walory smakowe. To nieprawda. Grzyby składają się przede wszystkim z wody. Zawierają witaminę A, B1, B2 i C. Oprócz tego są źródłem białka – to kolejny powód, dla którego warto zastępować nimi mięso w diecie wegetariańskiej. Są niskokaloryczne, więc dzięki nim nasze danie nie będzie ciężkie.

Zamiast pszennego makaronu użyliśmy razowego – ze względu na lepsze wartości odżywcze. Śmietanę zaś pomijamy. Wszystko wskazuje na to, że będzie pysznie!

Składniki (przepis dla 2 osób):

– 2–3 garści grzybów
– 1 ząbek czosnku
– pół pęczka świeżej natki pietruszki
– 150 g makaronu razowego spaghetti
– 2 jajka
– 2 łyżki startego sera żółtego długo dojrzewającego do posypania makaronu (opcjonalnie)
– sól i pieprz do smaku
– 2 łyżki masła klarowanego

Przygotowanie:

Makaron wstaw do gotującej się, osolonej wody. Gotuj, aż będzie al dente, i odcedź go. Grzyby oczyść i pokrój w nieregularne mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzej masło. Dodaj drobno posiekany czosnek. Podsmaż przez krótką chwilę. Wrzuć grzyby.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Smaż, aż pięknie się zarumienią i skurczą. Dopraw solą i pieprzem. Dodaj posiekaną drobno pietruszkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Następnie dodaj makaron.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W misce roztrzep jajka. Patelnię możesz zdjąć z ognia. Szybkim ruchem wlej jajka do makaronu oraz reszty składników.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Szybko wymieszaj całość, tak aby powstał sos, a nie jajecznica. Jeśli nie musisz przejmować się kaloriami, posyp startym dobrej jakości serem.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować

Pora na pora

Doceń pora! To warzywo zasługuje na uwagę

marchew

Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą

Napar imbirowy

Jest ci zimno i nie masz siły? Oto napar imbirowy na rozgrzewkę

Sałatka z pomarańczami – idealna na lunch albo na kolację. Lekka ale sycąca

Przednówkowa ribollita – królewskie danie z warzyw i chleba razowego

Zupa rybna w tajskiej odsłonie

Zupa rybna w tajskiej odsłonie. Znakomicie rozgrzewa i syci

Wegański solony sos karmelowy – nietypowy, bo zamiast cukru jest zdrowy zamiennik

Kisiel? Tak, ale domowy!

Lubisz kisiel, ale przeraża cię zawarta w nim chemia? Oto przepis na domową wersję

Zdrowsza opcja na tłusty czwartek – pieczone pączki z lukrem z nerkowców

Tłusty czwartek z oponką… daktylową! Sprawdź przepis na pączki w wersji odchudzonej