Przejdź do treści

Mus imbirowy – działa przeciwzapalnie i obłędnie smakuje. Skorzystaj z naszego przepisu

Wek na rozgrzanie: mus imbirowy
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 dolegliwości, które nie pozwalają się wyspać
Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie
Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem
Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?
Kobieta siedzi w łózku pod pościelą i trzyma chusteczkę przy nosie
Krwotok z nosa – czy odchylać głowę do tyłu?

Jesienne i zimowe wieczory łączy jedno – jest zimno. A gdyby tak wyczarować mus, który w mig rozgrzewa, działa przeciwzapalnie i do tego obłędnie smakuje? Zróbcie z nami słoiczek pachnącego imbirem musu – na próbę. Będziecie chcieć więcej!

Na pierwszy ogień weźmy imbir właśnie. Słowo ogień nie jest tu użyte bez znaczenia. Imbir działa niezwykle rozgrzewająco, odkażająco, odświeżająco oraz jest bogaty w substancje przeciwzapalne. Imbir często wchodzi w skład plastrów rozgrzewających – łagodzi bóle stawów i mięśni. Oprócz tego ułatwia trawienie, pomaga przy migrenach i ma działanie przeciwobrzękowe.

Cynamon to najstarsza przyprawa na świecie. Przez wiele stuleci był stosowany w celach wzmacniających i odkażających. Dzisiaj głównie używamy go przy wypiekach. Nie zapominajmy jednak, że ta korzenna przyprawa ma zdrowotny wpływ na nasz organizm. Łagodzi infekcje, obniża poziom złego cholesterolu, jest źródłem błonnika, żelaza i wapnia.

Miód z kolei, oprócz tego, że jest słodki i całkowicie może zastąpić cukier w kuchni, ma działanie bakteriobójcze, rozgrzewające, wzmacnia serce i odporność, pomaga przy bólu gardła. Oprócz tego obniża ciśnienie tętnicze krwi, koi nerwy i jednocześnie działa pobudzająco na nasz mózg. Oczywiście tylko miód prawdziwy!

Wykorzystamy także złocistą kurkumę, która działa przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo, obniża poziom cholesterolu i glukozy. Dodatkowo sięgnęliśmy po goździki, bo świetnie smakują z cynamonem, i limonkę, która zrównoważy słodki smak miodu.

Mus imbirowy – składniki:

– 120 ml miodu
– 8 łyżek startego drobno świeżego imbiru
– 1/2 łyżeczki cynamonu
– 5 goździków
– 4 łyżki startego drobno korzenia kurkumy albo łyżka kurkumy w proszku
– sok z jednej limonki
– starta skórka z jednej limonki
– ok. 200 ml wody

Mus imbirowy – przygotowanie:

Wlej wodę do rondelka. Na małych oczkach zetrzyj imbir i kurkumę.

Zdjęcie: masz.talerz

Wrzuć do wody (jeśli używasz kurkumy w proszku, dodaj ją też teraz).

Zdjęcie: masz.talerz

Podgrzej. Wciśnij sok z cytryny i dodaj skórkę. Wrzuć goździki i cynamon. Gotuj na najmniejszym ogniu 15–20 minut. Odstaw na bok i poczekaj, aż temperatura osiągnie 40 stopni. Dodaj miód.

Zdjęcie: masz.talerz

Mus powinien mieć konsystencję lejącego sosu, jeśli jest za gęsty, dolej wodę. Połącz ze sobą składniki. Przelej do wyparzonego słoika, zakręć mocno i postaw do góry dnem do całkowitego wystygnięcia. Taki rozgrzewający mus po otwarciu należy przechowywać w lodówce.

Jak wykorzystać gotowy mus? W zimne wieczory dodaj dwie łyżki musu do gorącej wody bądź ulubionej herbaty.

Zdjęcie: masz.talerz

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

konsultacja dietetyczna: Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć