Przejdź do treści

Woda smakowa – zrób ją sam!

Woda smakowa – zrób ją sam!
Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Wody smakowe zyskują coraz większą popularność. Dla wielu osób to świetna alternatywa dla „bezosobowej” wody mineralnej. Tyle że te sklepowe to głównie cukier i sztuczne aromaty. Dlatego pyszną smakową wodę najlepiej zrób sobie sam, to proste!

Do zrobienia aromatycznej wody, która idealnie ugasi pragnienie i nawodni organizm, a nie dostarczy zbędnego cukru i chemii, możesz wykorzystać ulubione owoce, zioła, przyprawy, a nawet warzywa. Domowa woda smakowa, przygotowana z naturalnych składników, pełna jest witamin, minerałów i elektrolitów, których dostarczysz sobie z każdym łykiem.

Dodatki zależą tylko od twoich potrzeb i gustu. Melisa pozwoli ci się rozluźnić i pozytywnie wpłynie na układ trawienny. Tymianek pomoże na bóle reumatyczne, skutecznie wspomoże także pracę układu oddechowego i pokarmowego. A mięta z imbirem rewelacyjnie pobudzą metabolizm i przemianę materii. Cytryna przysłuży się oczyszczaniu, odkwaszaniu, dostarczając przy okazji witamin z grupy B i E, potasu, magnezu, sodu i żelaza, a jest ona doskonałym dodatkiem do każdej wody, bo komponuje się dobrze z większością składników, wprowadzając też do napoju element orzeźwienia.

Reszta zależy już od ciebie. Najlepiej kieruj się w stronę sezonowych owoców i warzyw, które mają największe stężenie składników odżywczych. Kochasz brzoskwinie lub morele? Dorzuć ich tyle, na ile słodką wodę chcesz uzyskać. Lubisz jabłka z cynamonem? Stwórz wodę o tym smaku.

Poniżej znajdziesz trzy proste receptury, które poprawią twoją kondycję i samopoczucie, zwłaszcza gdy zastąpisz nimi słodkie gazowane napoje i duże ilości kawy.

Różowe polskie lato

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 1 litr):

– 4 duże truskawki
– 6 cm łodygi rabarbaru
– 6‒8 listków świeżej melisy
– 1 l wody mineralnej niegazowanej lub zwykłej filtrowanej

Myjemy wszystkie składniki, truskawki kroimy na cienkie plasterki, rabarbar kroimy na kawałki o długości 1 cm lub cienkie wstążki za pomocą mandoliny, listki melisy delikatnie rozcieramy w dłoni. Wrzucamy wszystko do słoika/butelki, dolewamy litr filtrowanej wody i zakręcamy. Przechowujemy w lodówce do 2 dni.

Gruszka w zieleni

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 1 litr):

– 1 duża gruszka
– 2 cm obranego korzenia imbiru
– 2 gałązki świeżego tymianku (najlepiej cytrynowego)
– 5 cm pałki selera naciowego
– 1‒2 plasterki cytryny (opcjonalnie) ekologicznej ze skórką, zwykłej bez
– 1 l wody mineralnej niegazowanej lub zwykłej filtrowanej

Umyte składniki kroimy na cienkie plasterki i wrzucamy do słoika/butelki (pałkę selera zamiast na kawałki można ściąć na cienkie wstążki za pomocą mandoliny), delikatnie rozcieramy w dłoni gałązki tymianku i dorzucamy do reszty. Dolewamy litr filtrowanej wody i zakręcamy. Przechowujemy w lodówce do 2 dni.

Superorzeźwienie

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 1 litr):

– 1/2 ogórka szklarniowego lub 1 ogórek gruntowy
– 1/2 ekologicznej cytryny lub limonki ze skórką lub zwykłej obranej
– 1 cm imbiru
– 4‒6 listków świeżej mięty
– 1 l wody mineralnej niegazowanej lub zwykłej filtrowanej

Myjemy wszystkie składniki. Obieramy imbir oraz ogórka i kroimy na cienkie plasterki, kroimy też cytrynę/limonkę, a liście mięty delikatnie rozrywamy w dłoni. Wrzucamy wszystko do butelki/słoika. Dolewamy 1 litr filtrowanej wody i zakręcamy. Przechowujemy w lodówce do 2 dni.

 

Agata Dejafotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem