Przejdź do treści

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać?

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać?
Skorzystaj z naszej ściągawki i wybierz zajęcia fitness skrojone na miarę. Ilustracja: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
11 szkodliwych nawyków, które robimy codziennie pod prysznicem
Kiedy do okulisty, gdy bolą oczy
Bolą cię oczy? Sprawdź, w jakich przypadkach powinnaś udać się do okulisty
Czujesz, że dopada cię jesienna chandra? Poznaj proste triki na poprawienie nastroju
Nietolerancja histaminy - znasz jej objawy?
Nietolerancja histaminy – znasz jej objawy?
Nie chcesz jesieni spędzić na L4? Poznaj 5 sposobów na zwiększenie odporności

Wybierasz się na fitness, ale nie masz pojęcia, na jakie zajęcia się zdecydować? Najpierw pomyśl, jaki efekt chcesz osiągnąć. A my pomożemy ci dobrać odpowiedni rodzaj treningu i rozszyfrujemy fitnessowe skróty.

Zajęć w fitness clubach jest do wyboru mnóstwo. ABS, ABT, TBC… Nie łapiesz się w tym? Najpierw zastanów się, co chcesz osiągnąć w wyniku treningu. Spalić tkankę tłuszczową, wyrzeźbić ciało, a może po prostu popracować nad kondycją lub poruszać się w rytmie ulubionej muzyki? Ustal priorytety, a potem skorzystaj z naszej ściągawki i wybierz zajęcia fitness skrojone na miarę.

Fitness na mocny brzuch, uda i pośladki

Jeśli to dolne partie ciała są twoim najbardziej problematycznym obszarem, warto zainteresować się tajemniczymi skrótami ABS i ABT (Abdominal, Buttocks, Thighs i Abdominal Body System). Są tozajęcia, które w największej mierze skupiają się na tych właśnie obszarach. Polegają one przede wszystkim na wielokrotnym powtarzaniu poszczególnych ćwiczeń. Dzięki temu pozwalają wzmocnić brzuch, ujędrnić pośladki oraz wysmuklić uda. Wykonywane ćwiczenia wzmacniają również miejsca, w których pojawia się cellulit, i wygładzają go. W trakcie treningu często wykorzystuje się różne przyrządy, jak na przykład ciężarki, gumy czy piłki. Uwaga: jeśli zależy ci na spalaniu tkanki tłuszczowej, fitness w tym wydaniu może okazać się niewystarczająco skuteczny.

Fitness na poprawę kondycji

Wiesz, co to jest TBC (Total Body Condition)? To program, który ma za zadanie wzmocnić mięśnie, poprawić kondycję i ogólną sprawność. Często podczas ćwiczeń wykorzystuje się takie przyrządy, jak: ciężarki, drążki, taśmy i sztangi. To świetny wybór, jeśli chcemy poprawić kondycję, zwłaszcza dla kobiet – TBC to taka mała, kobieca odmiana siłowni.

Fitness – pogromca tłuszczu

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać?

Skorzystaj z naszej ściągawki i wybierz zajęcia fitness skrojone na miarę. Ilustracja: shutterstock

Chcesz spalić nadmiar uporczywego tłuszczyku? W tym celu trzeba uruchomić cięższe działa, a więc wybrać intensywniejsze i szybsze zajęcia takie jak: step, interwał, fat burning, TMT (Total Muscle Training), zumba czy spinning. Ich dodatkowym plusem jest lepsze samopoczucie po zakończeniu treningu. Wszystko dzięki szalejącym endorfinom. Aerobik z użyciem stepu stymuluje do pracy nogi, uda i pośladki, a szybkie tempo ćwiczeń pozwala efektywniej spalać tkankę tłuszczową. Tu utrata kalorii zależy od intensywności i długości treningu. Fat burning poleca się osobom zaczynającym swoją przygodę z fitnessem lub tym, którzy wracają do ćwiczeń po dłuższej przerwie. Znajdziesz tu wiele klasycznych kroków zaczerpniętych z aerobiku, ale zmienianych w przestrzeni i wykonywanych bardziej dynamicznie i skocznie. TMT to zajęcia skonstruowane interwałowo (w zmiennym tempie), na których żaden mięsień nie ma prawa do spoczynku. Będzie szybko, a potem bardzo szybko. Twoim zadaniem jest utrzymanie intensywności i robienie jak najmniejszej liczby przerw. Spinning, czyli jazda na specjalnie skonstruowanym rowerku, jest świetną formą walki z tłuszczem, a jednocześnie umożliwia poprawę kondycji i wytrzymałości.

Fitness na redukcję cellulitu

Znienawidzona skórka pomarańczowa to problem ponad 80 proc. kobiet na całym świecie. W walce z nią pomogą ci zajęcia o nazwie ATC (antycellulit). W trakcie będziesz wykonywała serie ćwiczeń skoncentrowanych głównie na mięśniach ud i połączonych ze stretchingiem, czyli rozciąganiem. Ćwiczenia pomogą także usunąć nadmiar płynów (tzw. wodny cellulit) oraz ujędrnią skórę. Doskonale na redukcję tkanki tłuszczowej wpływają także typowe ćwiczenia siłowe.

Fitness na kłopoty z kręgosłupem

Jedną z odmian aerobiku polegającą na rzeźbieniu mięśni całego ciała przy jednoczesnym odciążeniu kręgosłupa są ćwiczenia z piłkami (body ball), pilates lub joga. Pozwalają one w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspieszyć metabolizm i spalanie tłuszczu, wzmacniając przy tym wszystkie partie ciała (ramiona, brzuch, uda, mięśnie grzbietu). Wiele klubów fitness ma w swojej ofercie także zajęcia o nazwie „zdrowy kręgosłup”, oparte na ćwiczeniach, które wykorzystuje się w rehabilitacji i fizykoterapii.

Kasia Bigos, trenerka fitness i pole dance, prowadzi zajęcia w warszawskiej szkole OH LALA.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Patty McCord: Zaufanie musi się opierać na szczerej komunikacji. Pracownicy stają się cyniczni, kiedy słyszą półprawdy

Gimnastyka słowiańska

„Większość ćwiczących kobiet przyznaje, że zapominają, co to PMS, klimakterium i bolesne miesiączki, płaczliwość i drażliwość” – mówi Katarzyna Majak, trenerka gimnastyki słowiańskiej

Wszyscy potrzebujemy wsparcia. Potrzebujemy więzi, bycia zauważonym, zrozumianym.

„Mamy problem ze słowem „wsparcie”, bo sugeruje, że sobie z czymś nie radzimy. A przecież matki, z którymi się spotykamy, radzą sobie ze wszystkim” – mówią Katarzyna Dołęgowska-Urlich i Janka Rykowska z Fundacji Sto Pociech

Jak wygląda życie po udarze

„Potwornie bolało mnie dosłownie wszystko. Potem mąż mi opowiadał, że nie dawałam się dotknąć, bo dosłownie wyłam z cierpienia” – mówi 30-letnia Natalia, która przeszła udar mózgu

Zainteresują cię również:

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

„Dziękuję Bogu, że tak się to skończyło, że nie mam kawałka stopy. Inaczej pewnie bym się nie ogarnęła” – mówi Michalina Wesołowska. Pięć lat temu powiedzieli jej, że będzie miała problemy z chodzeniem, dziś… tańczy twerk

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Fit Matka Wariatka

Agresja i fałszywa troska na profilu znanej trenerki. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

Ćwicz jak Jane Fonda

Ćwicz jak Jane Fonda. Fitness w atmosferze lat 80. to świetny pomysł na babski wieczór

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?

Kobieta guma

Kobieta guma

Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?

Gdy złapiesz kontuzję

Gdy złapiesz kontuzję

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na uda

5 najlepszych ćwiczeń na uda – poleca 5 fit dziewczyn

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta trzyma w ręce miniaturę nienarodzonego dziecka

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

ucho kobiety

Jak odetkać ucho zatkane: woskowiną, katarem, wodą? Skuteczne domowe sposoby na zatkane ucho

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.