Przejdź do treści

Zdrowa kolacja na szybko: tortilla z tuńczykiem. Alternatywa dla standardowej kanapki

Zdrowa kolacja na szybko: tortilla z tuńczykiem
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni
Zerwij z „Czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Wpadasz do domu zmęczona i głodna jak wilk. Nie masz czasu zastanawiać się nad tym, co zjeść. Bierzesz chleb i robisz górę kanapek. A może skusisz się na równie szybką, ale znacznie lżejszą alternatywę? Tortilla z tuńczykiem na kolację będzie w sam raz!

To nie jest tak, że jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem kanapek. Nic przeciwko nim nie mam. Pod warunkiem że są z dobrej jakości produktów i zawierają warzywa. Czasem jednak warto coś urozmaicić w swoim menu. Propozycja na dziś to tortilla z tuńczykiem. Będzie smacznie, zdrowo, lekko i kolorowo. A przygotowanie zajmie dokładnie tyle czasu co zrobienie kanapek.

Tortillę możesz zrobić wcześniej samodzielnie. Kupując tortillę w sklepie, zwróć uwagę na to, by placek zawierał tylko naturalne składniki (czyli mąkę, wodę i sól). Bez obaw – znajdziesz taki. Emulgatorom, konserwantom i cukrowi zdecydowanie dziękujemy.

 

3 wariacje na temat cukinii

Warzywa powinny stanowić podstawę zdrowej diety. Dlatego nie zabraknie ich na kolację. Wybierz swoje ulubione. Ja proponuję łatwo dostępne trio: paprykę, pomidora i sałatę. Sałata bogata jest w kwas foliowy, witaminę C i K oraz potas. W pomidorze również znajduje się sporo potasu oraz witaminy C i likopen – superzwiązek antynowotworowy. Papryka to królowa witaminy C. Dostarcza też sporo beta-karotenu.

Tuńczyk jest tłustą rybą, dostarcza białka, dobrych tłuszczów oraz witaminy D.

Do zrobienia sosu proponuję jogurt naturalny zamiast majonezu – jest mniej tłusty, a zatem mniej kaloryczny. Czosnek doda daniu ostrości i mnóstwa dobroczynnych właściwości – jest bowiem naturalnym antybiotykiem.

Tortilla z tuńczykiem

Zdjęcie: masz.talerz

Tortilla z tuńczykiem – składniki (na 1 sztukę):

– tortilla
– pomidor, ½ szt.
papryka, 1/3 szt.
– sałata, liść lub więcej (ilość wielkości tortilli)
jogurt naturalny, 2 łyżki
– czosnek, ½ ząbka
– oregano, czubek na łyżeczce
– sól ziołowa, szczypta
– tuńczyk w kawałku, w wodzie (w sosie własnym), 3 łyżki
– kapary, łyżka

Tortilla z tuńczykiem – przygotowanie:

Zrób sos: do jogurtu wyciśnij przez praskę czosnek, dodaj oregano i sól i wymieszaj. Placek tortilli posmaruj sosem. Połóż sałatę. Pokrój w drobną kostkę paprykę i pomidora. Połóż tuńczyka wraz z pokrojonymi drobno warzywami, posyp kaparami i zwiń w rulon. Gotowe. Smacznego!

 

Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami