Przejdź do treści

Zdrowa kolacja na szybko: tortilla z tuńczykiem

Zdrowa kolacja na szybko: tortilla z tuńczykiem
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer
Amy Schumer jest w ciąży. Zdradziła to w niecodzienny sposób
Marta Lech-Maciejewska: kto rozsiewa mit o tym, że macierzyństwo to bułka z masłem?
Krwawią, pocą się i mają próchnicę. Fantomy pacjentów pomagają w nauce medycyny
kobieta myjąca zęby
Dbaj o zęby! Higiena jamy ustnej wpływa też na ciśnienie krwi
Tabletki
Dobre wiadomości dla chorych na szpiczaka, nadciśnienie płucne i łuszczycę

Wpadasz do domu zmęczony i głodny jak wilk. Nie masz czasu zastanawiać się nad tym, co zjeść. Bierzesz chleb i robisz górę kanapek. A może skusisz się na równie szybką, ale znacznie lżejszą alternatywę? Tortilla z tuńczykiem na kolację będzie w sam raz!

To nie jest tak, że jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem kanapek. Nic przeciwko nim nie mam. Pod warunkiem że są z dobrej jakości produktów i zawierają warzywa. Czasem jednak warto coś urozmaicić w swoim menu. Propozycja na dziś to tortilla z tuńczykiem. Będzie smacznie, zdrowo, lekko i kolorowo. A przygotowanie zajmie dokładnie tyle czasu co zrobienie kanapek.

Tortillę możesz zrobić wcześniej samodzielnie. Przepis na nią znajdziesz tutaj. Kupując tortillę w sklepie, zwróć uwagę na to, by placek zawierał tylko naturalne składniki (czyli mąkę, wodę i sól). Bez obaw – znajdziesz taki. Emulgatorom, konserwantom i cukrowi zdecydowanie dziękujemy.

Warzywa powinny stanowić podstawę zdrowej diety. Dlatego nie zabraknie ich na kolację. Wybierz swoje ulubione. Ja proponuję łatwo dostępne trio: paprykę, pomidora i sałatę. Sałata bogata jest w kwas foliowy, witaminę C i K oraz potas. W pomidorze również znajduje się sporo potasu oraz witaminy C i likopen – superzwiązek antynowotworowy. Papryka to królowa witaminy C. Dostarcza też sporo beta-karotenu.

Tuńczyk jest tłustą rybą, dostarcza białka, dobrych tłuszczów oraz witaminy D.

Do zrobienia sosu proponuję jogurt naturalny zamiast majonezu – jest mniej tłusty, a zatem mniej kaloryczny. Czosnek doda daniu ostrości i mnóstwa dobroczynnych właściwości – jest bowiem naturalnym antybiotykiem.

Tortilla z tuńczykiem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (na 1 sztukę):

– tortilla
– pomidor, ½ szt.
– papryka, 1/3 szt.
– sałata, liść lub więcej (ilość wielkości tortilli)
– jogurt naturalny, 2 łyżki
– czosnek, ½ ząbka
– oregano, czubek na łyżeczce
– sól ziołowa, szczypta
– tuńczyk w kawałku, w wodzie (w sosie własnym), 3 łyżki
– kapary, łyżka

Przygotowanie:

Zrób sos: do jogurtu wyciśnij przez praskę czosnek, dodaj oregano i sól i wymieszaj. Placek tortilli posmaruj sosem. Połóż sałatę. Pokrój w drobną kostkę paprykę i pomidora. Połóż tuńczyka wraz z pokrojonymi drobno warzywami, posyp kaparami i zwiń w rulon. Gotowe. Smacznego!

 

Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

6 produktów najgorszych dla mózgu

5 produktów zmniejszających apetyt

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

10 produktów łagodzących objawy menopauzy

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy