Przejdź do treści

Zdrowe śniadanie do szkoły: falafele i warzywne zoo

Zdrowe śniadanie do szkoły:  falafele, kasza jaglana, warzywne zoo, winogrona
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie kupisz ich w drogerii. Niebawem znikną ze sklepowych półek
Ciekawi cię seks analny? Mamy dla ciebie 9 wskazówek, które pozwolą ci się do niego sensownie przygotować
Nie przesadzaj z imprezowaniem w weekend! A gdy jednak przesadzisz…
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Kobieta w toalecie
Być może do tej pory źle robiłaś kupę. Sprawdź, gdzie popełniasz błąd

Jeśli dbasz o to, by twoje dziecko było zdrowe i miało mnóstwo energii, nie zapomnij przygotować mu drugiego śniadania do szkoły. Nie masz pomysłu? Wypróbuj nasz! Oto falafele z pysznymi dodatkami.

Aby drugie śniadanie było wartościowym posiłkiem, powinno zawierać produkty z pełnego ziarna, np. kasze, ryż, naturalne płatki zbożowe lub dania z pełnoziarnistej mąki. To warzywa powinny stanowić podstawę zdrowej diety dziecka, dlatego nie może ich zabraknąć i w tym posiłku. Równie ważne są owoce, które w naturalny sposób osłodzą dziecku dzień. W dobrze skomponowanym drugim śniadaniu nie może zabraknąć także źródeł białka, są nimi np. jajka, ryby czy dania z suchych strączkowych (cieciorki, fasoli, soczewicy i innych). Nie zapomnij też o dodatku zdrowego tłuszczu, np. w postaci oleju roślinnego lub porcji orzechów.

Nie masz pomysłu na drugie śniadanie dla dziecka? Wypróbuj nasz! Oto falafele z pysznymi dodatkami.

Falafele to pyszne smażone kotleciki z przyprawionej cieciorki. Do ich smażenia użyj dobrego tłuszczu, np. kokosowego, ryżowego lub rzepakowego (rafinowanego). Po usmażeniu pamiętaj o tym, by nadmiar tłuszczu odsączyć na ręczniku papierowym.

 

Ponieważ głównym składnikiem falafeli jest cieciorka, to danie jest bogate w białko. Ale nie tylko. Dostarcza również węglowodanów złożonych i mnóstwa błonnika pokarmowego. Dzięki tym składnikom zjedzenie cieciorki nie spowoduje nagłego skoku cukru we krwi, co zapobiegnie atakom na słodycze oraz da dziecku poczucie sytości na długo. Falafele zapakuj dziecku w towarzystwie kaszy jaglanej. Ta, dzięki obecności lecytyny, pozytywnie wpływa na koncentrację i szybkość uczenia się. Zawiera także magnez – pierwiastek, który również odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Dzięki niemu dziecko będzie się mniej stresować i łatwiej koncentrować. Kasza jaglana to także źródło żelaza, którego niedobory powodują m.in. spadek koncentracji, osłabienie organizmu i skłonność do infekcji. Warto ją włączyć do swojego menu w okresie jesienno-zimowym. Według medycyny chińskiej kasza ta ma właściwości ocieplające organizm.

W lunchboxie znajdź też miejsce dla warzyw i owoców, bo są źródłem ważnych witamin i minerałów w diecie. Twoje dziecko chętniej po nie sięgnie, jeśli wytniesz z warzyw (my proponujemy kolorowe papryki) kształty, np. zwierzątek lub inne. Pomocne w tym celu okażą się zwykłe foremki do wycinania ciasteczek. Nie zapomnij o owocach. Mogą to być kulki winogron albo inne ulubione owoce twojego dziecka.

Smacznego!

Pomysł na zdrowe śniadanie do szkoły:  falafele, kasza jaglana, warzywne zoo, winogrona

pomysl na zdrowe sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz

Składniki (na 6‒8 kotlecików):

– 1 szklanka suchej ciecierzycy (ewentualnie puszka ciecierzycy w puszce)
– ½ cebuli
– ½ pęczka natki pietruszki lub kolendry
– ząbek czosnku
– przyprawy: sól, pieprz czarny, pieprz cayenne, kolendra mielona
– olej ryżowy

Ciecierzycę zalej wodą i pozostaw na noc. Następnego dnia zmiel w maszynce razem z cebulą i czosnkiem. Dodaj pozostałe składniki i przyprawy do smaku. Z powstałej masy uformuj małe kulki. Usmaż na mocno rozgrzanym tłuszczu, następnie odsącz kotleciki na papierowym ręczniku. Ostudzone włóż do pudełeczka w towarzystwie liści sałaty, ugotowanej kaszy jaglanej, warzywnego zoo i winogron.

Składniki na warzywne zoo:

– Papryki, 3 kolory

Tu potrzebne będą małe foremki w kształcie zwierzątek. Papryki pokrój na duże plastry i wycinaj foremkami kształty zwierzątek. Jeśli ich nie masz, wtedy możesz papryki po prostu pokroić w słupki i dodać też inne warzywa, które można chrupać, np. słupki marchewek.

pomysl na zdrowe sniadanie do szkoly_falafel

Zdjęcie: masz.talerz

 

Małgorzata Różańska  dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Macierzyństwo nie ogranicza się do czterech ścian. Jestem mamą i karmię wszędzie. Zobacz najlepsze zdjęcia karmiących mam

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Wracasz po pracy do domu. Coś byś zjadł. Zamawiasz pizzę. Bo szybko, bo nie masz czasu, bo ci się nie chce. Tymczasem kolacja jest równie ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jak śniadanie czy obiad! Szybka domowa kolacja? Proszę bardzo – warzywny gulasz z cieciorką.
Gdańsk po śmierci Pawła Adamowicza

„Tam jest ogrom cierpienia i duża potrzeba zrozumienia”. Psycholog o rodzinie zabójcy Pawła Adamowicza

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Quinoa z kremem orzechowym

Komosa ryżowa z kremem orzechowym. Idealny posiłek na początek dnia

Zupa pieczarkowa – wersja śniadaniowa

Zupa pieczarkowa – wersja śniadaniowa

Poznaj proste przepisy na zdrowe pasty do chleba. My też kochamy kanapki!

Owsianka w batonach – idealna jako pierwszy posiłek dnia

Owsianka w wersji wytrawnej

Owsianka w wersji wytrawnej

Śniadaniowe ciastka jaglane

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

6 sposobów na poprawę trawienia bez wyrzeczeń

Pancakes orkiszowo-orzechowe

Co na śniadanie? Zimowa owsianka z dynią

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

3 jesienne śniadania na ciepło

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na sobotni poranek!