Przejdź do treści

Zdrowe śniadanie do szkoły: tartaletki plus jogurt z ananasem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
michał domaszewski
Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy
selma blair
Selma Blair o stwardnieniu rozsianym: miałam symptomy od lat, ale nie były traktowane poważnie
surfująca dziewczyna
Szykuje się wielka zmiana w sporcie? Równa płaca dla kobiet i mężczyzn
Kampania Fundacji Arena i Świat
Pomalowały swoje piersi, aby przypomnieć kobietom o badaniach
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!

Żeby dziecko chętnie sięgało po szkolną śniadaniówkę, musi mieć w niej coś wyjątkowego. Ale przy tym zdrowego! Pulchnym słodkim bułkom mówimy nie, stawiamy na pomysł i zdrowie. Nasza pierwsza propozycja to tartaletki z mozzarellą i cukinią oraz jogurt z ananasem. Każdy uczeń spałaszuje w mig!

O tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, wiedzą chyba już wszyscy. A co z drugim śniadaniem? Po trzech godzinach siedzenia w szkolnej ławce, intensywnego wysiłku psychicznego i zabaw na przerwach lekcyjnych u dziecka spada poziom energii. Dlatego wtedy potrzebna jest małemu organizmowi dostawa „paliwa”, którym jest właśnie drugie śniadanie. Ale nie może to być cokolwiek! Posiłek ten powinien być bogaty w warzywa, owoce oraz dobre źródła białka i zdrowego tłuszczu.

My proponujemy tartaletki z mozzarellą i cukinią oraz jogurt z ananasem.

Tartaletki z mozzarellą i cukinią to świetna alternatywa dla tradycyjnej kanapki. Dzięki dodatkowi otrąb tartaletki dostarczą cynku oraz błonnika pokarmowego, który stanowi pożywkę dla dobroczynnych bakterii jelitowych. Dzięki tym dwóm składnikom wspomagana jest praca układu immunologicznego. Nadeszła zima – szczególnie teraz warto zadbać o prawidłową pracę układu odpornościowego. Dzięki prawidłowej diecie twoje dziecko ma większą szansę uniknąć grypy i przeziębienia. Tartaletki mają w składzie także sporą ilość białka, które zawarte jest w jajku i mozzarelli. Dostarczają też warzyw, które powinny stanowić podstawę w całodziennej diecie twojego dziecka.

Jogurt z ananasem w zdrowy sposób osłodzi dziecku dzień. Zrobisz go, dodając świeże owoce do naturalnego jogurtu. My proponujemy ananasa, ale możesz dodać inne owoce, które lubi twoje dziecko. Jogurt z owocami dostarczy sporej dawki wapnia oraz białka, które są budulcem intensywnie rosnących kości dziecka i wszystkich innych tkanek. Dzięki zawartości bakterii kwasu mlekowego w jogurcie ten posiłek wspomaga układ immunologiczny dziecka. 

Pomysł na zdrowe śniadanie do szkoły: tartaletki plus jogurt z ananasem

pomysl na drugie sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki na tartaletki (przepis na 4–6 sztuk małych tartaletek)

Ciasto:

– ½ szklanki mąki pszennej
– 5 łyżek otrębów pszennych lub owsianych
– 50 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
– żółtko
– łyżka śmietany 18%

Farsz:

– ok. 1 szklanki startej mozzarelli
– 1/3 średniej cukinii pokrojonej w plasterki
– 1 łyżka oleju ryżowego
– cebulka lub por pokrojone w kosteczkę
– pieprz
– jajko

Wszystkie składniki ciasta zagnieć, wsadź do lodówki na mniej więcej 30 minut. Po tym czasie rozwałkuj i wylep foremki. Zrób dziurki widelcem. Piecz w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 10–15 minut.

Na patelni rozgrzej olej i dodaj plasterki cukinii, oprósz pieprzem. Poczekaj, aż puści sok. Dodaj pokrojonego pora lub cebulkę, smaż, aż wyparuje sok. Wyjmij warzywa i wymieszaj z roztrzepanym jajkiem. Z piekarnika wyjmij podpieczone spody i wypełnij warzywno-jajecznym farszem. Na wierzchu posyp każdą tartaletkę startą mozzarellą i piecz jeszcze ok. 10 minut.

pomysl na zdrowe drugie sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jogurt z ananasem:

– opakowanie jogurtu naturalnego, 150 g
– plaster ananasa

Ananasa zmiksuj z jogurtem. 

Smacznego!

Małgorzata Różańska  dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!

5 produktów zmniejszających apetyt

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower?

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

6 produktów najgorszych dla mózgu

Superkanapki z batata

Co nam zostanie z wakacji? Lista dobrych praktyk

Domowa ricotta – prosty przepis

Daj dziecku komiks

Owsianka w batonach