Przejdź do treści

Zdrowe śniadanie do szkoły: tartaletki plus jogurt z ananasem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Żeby dziecko chętnie sięgało po szkolną śniadaniówkę, musi mieć w niej coś wyjątkowego. Ale przy tym zdrowego! Pulchnym słodkim bułkom mówimy nie, stawiamy na pomysł i zdrowie. Nasza pierwsza propozycja to tartaletki z mozzarellą i cukinią oraz jogurt z ananasem. Każdy uczeń spałaszuje w mig!

O tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, wiedzą chyba już wszyscy. A co z drugim śniadaniem? Po trzech godzinach siedzenia w szkolnej ławce, intensywnego wysiłku psychicznego i zabaw na przerwach lekcyjnych u dziecka spada poziom energii. Dlatego wtedy potrzebna jest małemu organizmowi dostawa „paliwa”, którym jest właśnie drugie śniadanie. Ale nie może to być cokolwiek! Posiłek ten powinien być bogaty w warzywa, owoce oraz dobre źródła białka i zdrowego tłuszczu.

My proponujemy tartaletki z mozzarellą i cukinią oraz jogurt z ananasem.

Tartaletki z mozzarellą i cukinią to świetna alternatywa dla tradycyjnej kanapki. Dzięki dodatkowi otrąb tartaletki dostarczą cynku oraz błonnika pokarmowego, który stanowi pożywkę dla dobroczynnych bakterii jelitowych. Dzięki tym dwóm składnikom wspomagana jest praca układu immunologicznego. Nadeszła zima – szczególnie teraz warto zadbać o prawidłową pracę układu odpornościowego. Dzięki prawidłowej diecie twoje dziecko ma większą szansę uniknąć grypy i przeziębienia. Tartaletki mają w składzie także sporą ilość białka, które zawarte jest w jajku i mozzarelli. Dostarczają też warzyw, które powinny stanowić podstawę w całodziennej diecie twojego dziecka.

Jogurt z ananasem w zdrowy sposób osłodzi dziecku dzień. Zrobisz go, dodając świeże owoce do naturalnego jogurtu. My proponujemy ananasa, ale możesz dodać inne owoce, które lubi twoje dziecko. Jogurt z owocami dostarczy sporej dawki wapnia oraz białka, które są budulcem intensywnie rosnących kości dziecka i wszystkich innych tkanek. Dzięki zawartości bakterii kwasu mlekowego w jogurcie ten posiłek wspomaga układ immunologiczny dziecka. 

Pomysł na zdrowe śniadanie do szkoły: tartaletki plus jogurt z ananasem

pomysl na drugie sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki na tartaletki (przepis na 4–6 sztuk małych tartaletek)

Ciasto:

– ½ szklanki mąki pszennej
– 5 łyżek otrębów pszennych lub owsianych
– 50 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
– żółtko
– łyżka śmietany 18%

Farsz:

– ok. 1 szklanki startej mozzarelli
– 1/3 średniej cukinii pokrojonej w plasterki
– 1 łyżka oleju ryżowego
– cebulka lub por pokrojone w kosteczkę
– pieprz
– jajko

Wszystkie składniki ciasta zagnieć, wsadź do lodówki na mniej więcej 30 minut. Po tym czasie rozwałkuj i wylep foremki. Zrób dziurki widelcem. Piecz w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 10–15 minut.

Na patelni rozgrzej olej i dodaj plasterki cukinii, oprósz pieprzem. Poczekaj, aż puści sok. Dodaj pokrojonego pora lub cebulkę, smaż, aż wyparuje sok. Wyjmij warzywa i wymieszaj z roztrzepanym jajkiem. Z piekarnika wyjmij podpieczone spody i wypełnij warzywno-jajecznym farszem. Na wierzchu posyp każdą tartaletkę startą mozzarellą i piecz jeszcze ok. 10 minut.

pomysl na zdrowe drugie sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jogurt z ananasem:

– opakowanie jogurtu naturalnego, 150 g
– plaster ananasa

Ananasa zmiksuj z jogurtem. 

Smacznego!

Małgorzata Różańska  dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

lekarz i usg

USG bioderek – badanie zalecane dla wszystkich maluchów w pierwszych tygodniach życia

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

„Co ty wiesz o bólu”, „Cesarskie cięcie to nie poród”. Polki po cesarkach wciąż muszą się tłumaczyć

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować