Przejdź do treści

Zdrowe śniadanie do szkoły: tartaletki plus jogurt z ananasem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Twoja przyjaciółka się kaleczy
Twoja przyjaciółka się kaleczy? Oto 5 rzeczy, które warto jej powiedzieć, a także 3, których mówić nie wolno
Jak schudnąć, gdy masz 20, 30, 40 lat?
Jak bezpiecznie i skutecznie się odchudzać, gdy masz 20, 30, 40 lat?
Wegetariańskie leczo - papryka górą!
Przepis na wegetariańskie leczo z papryką
Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos
chrapanie
Kilka faktów o chrapaniu. Sprawdź, czy to dotyczy twojego chłopaka albo ciebie

Żeby dziecko chętnie sięgało po szkolną śniadaniówkę, musi mieć w niej coś wyjątkowego. Ale przy tym zdrowego! Pulchnym słodkim bułkom mówimy nie, stawiamy na pomysł i zdrowie. Nasza pierwsza propozycja to tartaletki z mozzarellą i cukinią oraz jogurt z ananasem. Każdy uczeń spałaszuje w mig!

O tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, wiedzą chyba już wszyscy. A co z drugim śniadaniem? Po trzech godzinach siedzenia w szkolnej ławce, intensywnego wysiłku psychicznego i zabaw na przerwach lekcyjnych u dziecka spada poziom energii. Dlatego wtedy potrzebna jest małemu organizmowi dostawa „paliwa”, którym jest właśnie drugie śniadanie. Ale nie może to być cokolwiek! Posiłek ten powinien być bogaty w warzywa, owoce oraz dobre źródła białka i zdrowego tłuszczu.

My proponujemy tartaletki z mozzarellą i cukinią oraz jogurt z ananasem.

Tartaletki z mozzarellą i cukinią to świetna alternatywa dla tradycyjnej kanapki. Dzięki dodatkowi otrąb tartaletki dostarczą cynku oraz błonnika pokarmowego, który stanowi pożywkę dla dobroczynnych bakterii jelitowych. Dzięki tym dwóm składnikom wspomagana jest praca układu immunologicznego. Nadeszła zima – szczególnie teraz warto zadbać o prawidłową pracę układu odpornościowego. Dzięki prawidłowej diecie twoje dziecko ma większą szansę uniknąć grypy i przeziębienia. Tartaletki mają w składzie także sporą ilość białka, które zawarte jest w jajku i mozzarelli. Dostarczają też warzyw, które powinny stanowić podstawę w całodziennej diecie twojego dziecka.

Jogurt z ananasem w zdrowy sposób osłodzi dziecku dzień. Zrobisz go, dodając świeże owoce do naturalnego jogurtu. My proponujemy ananasa, ale możesz dodać inne owoce, które lubi twoje dziecko. Jogurt z owocami dostarczy sporej dawki wapnia oraz białka, które są budulcem intensywnie rosnących kości dziecka i wszystkich innych tkanek. Dzięki zawartości bakterii kwasu mlekowego w jogurcie ten posiłek wspomaga układ immunologiczny dziecka. 

Pomysł na zdrowe śniadanie do szkoły: tartaletki plus jogurt z ananasem

pomysl na drugie sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki na tartaletki (przepis na 4–6 sztuk małych tartaletek)

Ciasto:

– ½ szklanki mąki pszennej
– 5 łyżek otrębów pszennych lub owsianych
– 50 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
– żółtko
– łyżka śmietany 18%

Farsz:

– ok. 1 szklanki startej mozzarelli
– 1/3 średniej cukinii pokrojonej w plasterki
– 1 łyżka oleju ryżowego
– cebulka lub por pokrojone w kosteczkę
– pieprz
– jajko

Wszystkie składniki ciasta zagnieć, wsadź do lodówki na mniej więcej 30 minut. Po tym czasie rozwałkuj i wylep foremki. Zrób dziurki widelcem. Piecz w nagrzanym do 180 stopni piekarniku 10–15 minut.

Na patelni rozgrzej olej i dodaj plasterki cukinii, oprósz pieprzem. Poczekaj, aż puści sok. Dodaj pokrojonego pora lub cebulkę, smaż, aż wyparuje sok. Wyjmij warzywa i wymieszaj z roztrzepanym jajkiem. Z piekarnika wyjmij podpieczone spody i wypełnij warzywno-jajecznym farszem. Na wierzchu posyp każdą tartaletkę startą mozzarellą i piecz jeszcze ok. 10 minut.

pomysl na zdrowe drugie sniadanie do szkoly

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jogurt z ananasem:

– opakowanie jogurtu naturalnego, 150 g
– plaster ananasa

Ananasa zmiksuj z jogurtem. 

Smacznego!

Małgorzata Różańska  dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

„Jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o spożywanie cukru. Jesteśmy jedną z najszybciej tyjących narodowości na świecie!” – mówi Agnieszka Wiśniewska, założycielka Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru

„W pierwszej kolejności pobiera się serce, następnie płuca, wątrobę, trzustkę i na końcu nerki”. Panna Chirurg, czyli dziewczyna przy stole operacyjnym, opowiada jak wygląda procedura przeszczepiania

Zainteresują cię również:

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Zastanawiałaś się kiedyś, jak wyglądałoby twoje dzieciństwo, gdybyś urodziła się w innym państwie? Uğur Gallenkuş znów szokuje. Jego zdjęcia są skuteczniejsze niż tysiąc słów

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

dziecko wózek upał

„Nie wkładaj dziecka do szklarni!” – mówi lek. med. Dagmara Chmurzyńska-Rutkowska, Mama Pediatra

samotnosc

Samotność ciąży. Felieton Ewy Kalety

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Dlaczego warto budzić dzieci kwadrans wcześniej?

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Przewodnik dla kawoszy: aeropress

Aeropress – zdrowa metoda parzenia kawy. Doskonale sprawdzi się i w domu, i w plenerze!

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!

dzieci myją zbęby

Dobry zwyczaj – nie pożyczaj. Twoje dziecko jedzie na zieloną szkołę? Sprawdź, czym i dlaczego nie powinno się dzielić