Przejdź do treści

Zdrowy deser – ciasteczka z chia

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Prawda jest taka, że dobrze mieć zapas ciasteczek na tak zwaną czarną godzinę. Te sprzedawane w supermarketach zazwyczaj zawierają mnóstwo cukru, tłuszczu i konserwantów. Nie musicie jednak rezygnować z ciastek. Przygotujcie je w wersji zdrowej, bez szkodliwego cukru i tłuszczu. I z dodatkiem chia. Pycha!

Wspomnieliśmy o tym, że nasiona chia mają właściwości zagęstniające, dzięki czemu doskonale zastępują jajka w przepisach, ale to niejedyna ich zaleta. Nasiona chia, inaczej zwane szałwią hiszpańską, mają wiele zalet i właściwości odżywczych. W tych naprawdę maleńkich ziarenkach drzemie siła! Są niskokaloryczne, wręcz dietetyczne, oraz zawierają sporo błonnika i białka, więc można po nie śmiało sięgać, będąc na diecie odchudzającej. Oprócz tego zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy i kwasów tłuszczowych omega-3. Mają dobry wpływ na pamięć, koncentrację i mocne kości. Nasiona chia mogą zapobiec chorobom serca, nowotworom, cukrzycy i nadciśnieniu. Szałwia hiszpańska ma dobry wpływ na pracę jelit i trawienie. Jedzcie na zdrowie!

Składniki (na 10–12 ciastek):

– 3 łyżki nasion chia
– 200 g różnych orzechów
– 160 g mąki gryczanej
– łyżeczka proszku do pieczenia
– łyżeczka sody oczyszczonej
– 80 ml syropu klonowego (ewentualnie miodu, syropu z agawy czy daktyli)
– 8 daktyli
– 3 łyżki surowego kakao
– 2 łyżki oleju kokosowego
– tabliczka gorzkiej czekolady
– 75 ml mleka roślinnego

Przygotowanie:

Przygotuj wszystkie składniki.

jak zrobic ciastka z chia

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Zacznij od wrzucenia nasion chia do miski

przepis na zdrowe ciastka z chia

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

i zalania ich mlekiem, zamieszaj. 

zdrowe ciastka z <a href=chia i czekolada” src=”https://www.hellozdrowie.pl/wp-content/uploads/2018/09/zdrowe-ciastka-z-chia-gif2.gif” />

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Odstaw na bok. Gorącą wodą zalej daktyle i odstaw na 10 minut, aż zmiękną. Po tym czasie odcedź je i za pomocą widelca rozgnieć na purée. W tym czasie zmiksuj orzechy na grube okruchy i posiekaj czekoladę w drobne kawałki. Do nasion wlej syrop klonowy i dodaj olej kokosowy. Wymieszaj. Wrzuć daktyle i resztę składników oprócz czekolady. Całość połącz dokładnie. Na blaszce rozłóż papier do pieczenia. Z ciasta uformuj kulki i je lekko spłaszcz. Posyp czekoladą. 

domowe ciasteczka z nasionami chia

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Piekarnik nagrzej do 180 stopni w trybie z termoobiegiem i piecz ok. 20 minut. Zdejmij ciastka z blachy do wystygnięcia. Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto