Przejdź do treści

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
7 czynników pogarszających objawy alergii
minipizze z żurawiną
Minipizze z żurawiną i camembertem. Domownicy będą prosili o dokładkę
Przeklinanie ma swoje korzyści. Nie wierzysz? Sprawdź
Czego nie robić podczas infekcji intymnej?
rozstanie
„Nie bez kozery etapy rozstania porównuje się do tych, które są charakterystyczne dla przeżywania żałoby”. Psycholożka o rozstaniach, które bolą

Jeśli lubisz migdałowe frykasy, wiedz, że samodzielnie przygotowany marcepan nie ma sobie równych. Zamiast białego cukru możesz dodać miód, który jest zdrowszy, dietetyczny i równie słodki. No i zrezygnować z chemicznych polepszaczy, czyli wyczarować deser doskonały.

Domowy marcepan to zdrowa przekąska i dobry pomysł na deser bez wyrzutów sumienia. Możesz z niego przygotować ozdoby na tort czy ciasto albo pokroić w kawałki i oblać rozpuszczoną gorzką czekoladą, wstawić na 15 minut do zamrażarki i gotowe! Ten marcepan równie dobrze smakuje bez dodatków. Pamiętaj, aby go przechowywać w lodówce, w szczelnie zamkniętym pojemniku. Tak zamknięty może czekać około tygodnia, aż go zjesz.

Marcepan składa się z migdałów. Najlepiej, aby były obrane ze skórki. W sklepie możesz takie kupić, dostaniesz nawet już zmielone, ale równie szybko i łatwo przygotujesz je w domu.

Migdały warto jeść nie tylko ze względu na ich smak, ale przede wszystkim ze względu na wartości zdrowotne. Zawierają mnóstwo białka, dzięki czemu nie będziesz czuł głodu. To dobra informacja dla osób odchudzających się, ponieważ lepiej sięgnąć po zdrową przekąskę, kiedy złapie cię chęć na podjadanie, niż po gotowca ze sklepu. Migdały zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe – tak, to te zdrowe tłuszcze, które warto wprowadzić do diety. Pamiętaj jednak, aby uważać, bo orzechy, choć zdrowe, mają również sporo kalorii. Oprócz tego migdały zawierają witaminy, minerały oraz obniżają cholesterol. Doskonale wpływają na układ nerwowy i wzrok. Warto je jeść ze względu na to, że działają oczyszczająco na organizm, wzmacniają kości i zęby oraz dobrze wpływają na zdrowy wygląd włosów i paznokci.

Znudziło ci się zwyczajne chrupanie migdałów? Zrób z nich marcepan!

Kobieta zerka na trzy babeczki i zastanawia się, którą zjeść

Składniki:

– ok. 3–4 łyżki miodu (możesz użyć syropu klonowego albo syropu z agawy)
– ​1 łyżkaę wody różanej
– ok. 400 g zmielonych migdałów
– wrzątek

Przygotowanie:

Zalej migdały wrzątkiem.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Odstaw je na bok na mniej więcej 20 minut.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Po tym czasie przecedź orzechy.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Wyłóż je na materiałową ścierkę. Mocno zawiń i pocieraj o siebie – dzięki temu pozbędziesz się ciemnej skórki.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Obrane migdały umieść w mikserze i zmiksuj na wysokich obrotach na mąkę. Ważne, aby orzechy były porządnie zmiksowane, dzięki temu w marcepanie nie będzie grudek. Przesyp uzyskaną mąkę do miski. Wlej wodę różaną i płynny miód. Wymieszaj składniki, aż się ze sobą połączą. Jeśli jest taka potrzeba, dolej więcej miodu, aż masa dokładnie się połączy. Wyjmij masę z miski i ugniataj ją na stolnicy przez 10 minut. Z masy uformuj dowolny kształt i wstaw do lodówki na godzinę – będzie po tym czasie gotowa do jedzenia. Jeśli chcesz z niej uformować ozdoby na tort, wyjmij masę z lodówki 20 minut wcześniej. Dzięki temu będzie bardziej plastyczna. Natomiast jeśli chcesz polać marcepan czekoladą, nie musisz masy wyjmować wcześniej, nawet lepiej, aby był twardy.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowy obiad za dychę

Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!

Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie