Przejdź do treści

Zrób sobie marmoladę z twistem

Zrób sobie marmoladę z twistem
Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Jagody z imbirem i inne ciekawe marmoladowe duety podbiją podniebienie niejednego marudy. Mamy dla was propozycje na niebanalne zestawienia owocowo-przyprawowe. Wprost na talerz albo do słoika.

Marmolada jest jednym z najbardziej popularnych śniadaniowych przysmaków. A taka domowa w połączeniu z dobrym chrupiącym pieczywem to istny rarytas. Jednak zamiast wydawać krocie na słoiki pełne owocopodobnych konfitur obładowanych cukrem, poświęć jeden dzień i przygotuj sobie zapas naturalnych przetworów owocowych, które będą o wiele lepszej jakości, smaczniejsze, a przy okazji też dużo tańsze.

Duża liczba owoców jest na tyle słodka, że wystarczy jedynie poddusić je na wolnym ogniu, aby zgęstniały, zapakować w pojemniczki i zamrozić lub zapasteryzować.

Te bardziej kwaśne zamiast białym cukrem możesz dosłodzić np. daktylami, które długo gotowane razem z owocami cudownie się karmelizują i zagęszczają nasze przetwory.

Jeśli jeszcze szukasz niebanalnych kompozycji smakowych z ciekawym twistem, spróbuj naszych propozycji, w których: słodkie jabłka podkręcamy charakternym rozmarynem, kwaskowe wiśnie łagodzimy eteryczną lawendą, a słodkie, choć dosyć "płaskie" w smaku jagody orzeźwiamy imbirem.

Jagoda + imbir

Składniki (na 400 g marmolady):

– 1 kg leśnych jagód lub borówek amerykańskich
– 5 g obranego korzenia świeżego imbiru
– 2 łyżki soku z cytryny

Przygotowanie:

Jagody myjemy i wrzucamy do garnka, dodajemy starty imbir, sok z cytryny i doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień i podsmażamy całość ok. 40 minut, od czasu do czasu mieszając.

Przechowujemy w lodówce do 3 dni lub pasteryzujemy/mrozimy na dłużej.

Jabłko + rozmaryn

Składniki (na 800-900 g):

– 1 kg jabłek
– 100 g suszonych daktyli lub rodzynek
– 1 gałązka rozmarynu
– 1 łyżka soku z cytryny
– 1 szklanka wody lub tłoczonego soku jabłkowego (opcjonalnie, dla ułatwienia gotowania)

Przygotowanie:

Myjemy jabłka, wydrążamy i siekamy (obieranie ich jest opcjonalne). Wrzucamy do garnka, dodajemy pozostałe składniki i doprowadzamy do wrzenia. Następnie ustawiamy średni ogień i dusimy, od czasu do czasu mieszając. Po mniej więcej 40 minutach, gdy znacznie zgęstnieją, zdejmujemy z ognia. Dodatkowo możemy je jeszcze zmiksować na gładszy mus, wyjmując wcześniej gałązkę rozmarynu.

Przechowujemy w lodówce do 3 dni lub pasteryzujemy/mrozimy na dłużej.

Wiśnia + lawenda

Składniki (na 600 g marmolady):

– 1 kg wiśni
– 100 g suszonych daktyli
– 1/4 łyżeczki suszonej lawendy
– 1 łyżka soku z cytryny

Przygotowanie:

Wiśnie myjemy i drylujemy. Daktyle siekamy. Wrzucamy wydrylowane wiśnie do garnka, dodajemy resztę składników, doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i dusimy ok. 60 minut, od czasu do czasu mieszając.

Następnie miksujemy połowę albo całość, jeśli wolimy zupełnie gładką. Przechowujemy w lodówce do 3 dni lub pasteryzujemy/mrozimy na dłużej.

 

Agata Dejafotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej