Przejdź do treści

Bershan Shaw. Wojowniczka nie do zatrzymania

Bershan Shaw: Wojowniczka nie do zatrzymania
Bershan Shaw: Wojowniczka nie do zatrzymania Marcus Ingram/Getty Images
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Jest jedną z najbardziej znanych mówczyń motywacyjnych na świecie, na jej szkolenia trzeba zapisywać się z ogromnym wyprzedzeniem. Nie byłaby w tym miejscu, gdyby nie dwukrotna walka z rakiem piersi.Nie chciałam być tylko chorą dziewczyną” – mówi Bershan Shaw.

Studiowała dziennikarstwo i biznes na uniwersytetach w Syrakuzach i Nowym Jorku. Marzyła o zostaniu aktorką, zaczęła nawet grać w niewielkich produkcjach filmowych. Sukcesy zaczęła jednak odnosić w biznesie. Otworzyła znane na Mahattanie restaurację i pub, gdzie pracowała jako barmanka. W 2007 roku, kiedy miała 33 lata, rozpoznano u niej nowotwór piersi. Wcześniej ten sam rak zabił jej matkę. Wraz rozpoczęciem leczenia całkowicie zmieniła swoje życie – zaczęła zdrowo jeść, medytować i ćwiczyć, a także interesować się medycyną naturalną, którą wspomagała leczenie. „Nie chciałam być tylko chorą dziewczyną. Nie chciałam być dziewczyną, która potrzebuje sympatii i empatii” – mówi o swoich motywacjach do zmiany życia.

 

Katherine Johnson

By uchronić się przed bezpłodnością,  Bershan zdecydowała się na leczenie radiologiczne a nie chemioterapię. Pomogło na dwa lata. Rak wrócił na dwa tygodnie  przed jej ślubem i był tak bardzo zaawansowany, że lekarze dawali jej kilka miesięcy życia. „Każdego dnia się modliłam i błagałam Boga, żeby nie odbierał mi życia. (…) Myślałam: Boże, jeśli dasz mi szansę przeżyć, będę pomagać innym żyć najlepiej jak potrafią” – mówi w wywiadach.

Na drodze zdrowienia miała mocne oparcie w rodzinie i przyjaciołach, a przede wszystkim w mężu, który stał przy niej podczas choroby i zainspirował ją do stworzenia platformy opartej na społeczności. Z czasem powstała rozbudowana strategia szkoleniowa oparta na Treningu Wojownika (Warrior Training International), która dedykowana jest firmom.

W ramach projektu URAWarrior Shaw dociera do chorych kobiet zmagających się z rakiem piersi i wspomaga je. „Kiedy chorowałam, odkryłam, że wszyscy cierpią w milczeniu. Moi przyjaciele, którzy przychodzili mnie odwiedzać, nie chcieli dzielić się ze mną swoim żalem i stresem– wspomina. Postanowiła dzielić się doświadczeniem, jaki stał się jej udziałem ze wszystkimi, którzy stoją obliczu walki o siebie.

Florence Pugh

Prowadzi warsztaty motywacyjne i seminaria, napisała książkę „URAWARRIOR: 365 Ways to Challenge You to a Better Life” („Jesteś wojownikiem: 365 sposobów by rzucić wyzwanie ku lepszemu życiu”), w której przygotowała zadania i motywacyjne cytaty na cały rok: „Bądź skupiony. Bądź zdeterminowany. Działaj celowo. Bądź gotowy, kiedy nadejdzie czas.”

Unstoppable Warrior Women
fot. Rachel Luna/Getty Images

W 2018 roku została Ambasadorką Stanów Zjednoczonych Kobiet Świata (Women of the World, WOW), co zmotywowało ją do założenia wspierającego kobiety ruchu Unstoppable Warrior Women (Wojowniczek nie do zatrzymania). W swoim portfolio ma współpracę z takimi firmami, jak Facebook, Google, L’Oreal, Merril Lynch. Od 2019 roku jest trenerem interpersonalnym w „Forbesie”.

W pracy z klientami Bershan kładzie silny nacisk na miłość do samego siebie. Poza sesjami związanymi z biznesem daje też rady związane z budowaniem związków, nowego życia a nawet… stylu ubierania się czy flirtowania. „Uwielbiam pomagać kobietom znaleźć miłość. To błogosławieństwo, móc pracować z taką ilością ludzi. Czuję, że to właśnie miałam robić” – mówi.  

Relacje między ludźmi zainspirowały ją do stworzenia systemu „swatania” przedsiębiorców i pracowników firm. Ona sama współpracuje z wieloma stacjami telewizyjnymi. W ramach United Broadcast Network Go produkuje podcast „Buckle up with Bershan”, który w 2019 roku ściągnęło prawie 1,5 mln osób.  Prowadziła także dwa sezony „Love in the City”, show na Oprah Winfrey Network. „Wypycham ludzi poza ich strach. Życie zaczyna się tam, gdzie kończy się twoja strefa komfortu” – wyjaśnia swoją misję.

Bershan jest aktywna w mediach społecznościowych, na Instagramie ma ok. 50 tys. obserwujących a na Twitterze obserwuje ją 40 tys. osób.

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: