Przejdź do treści

10 powodów, aby ćwiczyć Pilates

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Czy warto uprawiać Pilates? Odpowiedź jest prosta: zdecydowanie tak! Oprócz doskonałego wpływu na nasz core, pomaga także w budowaniu siły oraz rozluźnieniu ciała. Oto cały szereg korzyści, jakie płyną z tego typu aktywności.

1. Wpływ na psychikę
Pilates wymaga dużego skupienia się na każdym powtórzeniu danego ćwiczenia, dzięki czemu poprawia się koncentracja. Pochłonięci w ten sposób treningiem, możemy choć na chwilę oderwać się od codziennych zmartwień.

2. Świadomość ciała i jego lepsza kontrola świetnie wpłyną na postawę i sposób poruszania się.

3. Organy wewnętrzne
Pilates wzmaga ich pracę, obniżając jednocześnie poziom złego cholesterolu i ciśnienie krwi.

4. Endorfiny wydzielane podczas ćwiczeń sprawią, że od razu poczujemy się lepiej, zarówno psychicznie, jak i fizycznie.

5. Sprawność fizyczna
Pilates poprawi gibkość, która przyda się w wielu innych formach aktywności.

6. Oddech
Dzięki pogłębionemu oddechowi wzmagamy odżywienie naszych tkanek i zwiększamy podaż tlenu. Pomaga to także w pozbyciu się toksyn oraz nadaje skórze zdrowszy koloryt.

7. Odprężenie
Poczucie spokoju i harmonii towarzyszące uprawianiu Pilates ułatwia pozbycie się napięcia i zmniejsza poziom stresu.

8. Kształtowanie sylwetki
Podczas ćwiczeń Pilates zaangażowane są właściwie wszystkie partie ciała, co przekłada się na wzmocnienie mięśni ramion, brzucha, ud czy pośladków.

9. Pilates pomaga w osiągnięciu prawidłowej postawy ciała, co ogranicza ryzyko urazów oraz chroni stawy.

10. Jako bezpieczna, a jednocześnie efektywna, forma aktywności fizycznej Pilates polecany jest kobietom w ciąży.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!