Przejdź do treści

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Zdjęcie: IStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Matka z córką rzucają confetti
Nie namawiaj córki do bycia bardziej śmiałą. „Próba zmieniania temperamentu na siłę może być szkodliwa”
męska grypa
„Męska grypa” to nie wymysł. Winny jest prawdopodobnie testosteron
szczepienie przeciw koronawirusowi
Coraz więcej Polaków chce się zaszczepić przeciwko COVID-19 – wskazuje najnowszy sondaż
Mikołaj Foks
Jak wychować pewne siebie dziewczynki? Radzi Mikołaj Foks [WIDEO]
8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy
8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

Masz odwieczny problem ze wstawaniem? Oto kilka pomysłów na poranny rozruch. Zauważ, że wśród nich nie ma kawy. Bezkofeinowe pobudzacze działają nawet lepiej niż kultowa mała czarna. Poznaj je!

Rozciągnij się

Zaraz po obudzeniu, jeszcze leżąc w łóżku, ożyw całe ciało, przeciągając się jak kot. Wyciągnij ramiona za głowę, spleć dłonie, złącz nogi, weź głęboki wdech, zatrzymaj oddech i rozciągnij się. Przytrzymaj to napięcie kilka sekund, następnie zrób długi wydech. Powtórz kilka razy. Łącząc rozciąganie z głębokim oddechem, dotleniasz organizm, pobudzasz krążenie krwi i limfy, rozciągasz mięśnie, ścięgna i stawy, stymulujesz centralny układ nerwowy. Możesz także wykonać kilka ćwiczeń twarzy: np.: otwórz szeroko oczy, przez chwilę przytrzymaj napięcie powiek, a potem mocno je zaciśnij albo rozciągnij usta do boków jak do szerokiego uśmiechu. Możesz też powtórzyć kilka samogłosek a, e, i o, y. Takie ćwiczenia nie tylko przegonią resztki snu, ale także wzmocnią mięśnie twarzy, zwiększając ich napięcie.

Wypij szklankę ciepłej wody z cytryną

Obudź swój metabolizm, pijąc codziennie rano na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny, możesz ewentualnie dodać plasterek imbiru i dosłodzić miodem. Ta mieszanka przyśpiesza perystaltykę jelit. Cytryna ma dużo witaminy C, działa na organizm oczyszczająco, wzmacniająco i pobudzająco. Dodatek antybakteryjnego i rozgrzewającego imbiru jeszcze dodatkowo podkręca ten efekt. Jeśli chcesz, aby miód także oddał ci swoje wartości odżywcze, a nie tylko osłodził napój, zalej łyżeczkę na noc chłodną wodą, a rano upewnij się, ze temperatura wody, której używasz do mikstury, nie przekracza 45 stopni C.

UWAGA: Ta mikstura jest niewskazana przy wrzodach żołądka, nadkwasocie i nietolerancji soku z cytryny.

Powitaj słońce

Słońce wstało? Wstawaj i ty. Zacznij nowy piękny dzień od kilku powtórzeń zestawu ćwiczeń Powitanie Słońca. To nieprawdopodobnie wszechstronna sekwencja pozycji jogi, która doda ci energii na cały dzień! Jest cudowną rozgrzewką dla całego organizmu: poprawia krążenie krwi, trawienie i wchłanianie pokarmów, dodaje energii, masuje wewnętrzne organy, oczyszcza organizm z toksyn, zwiększa odporność na stres, zmniejsza napięcie klatki piersiowej, umożliwiając głębokie oddychanie, wysyła energię do każdej komórki ciała, wzmacniając siłę i elastyczność, rewitalizuje ciało i rozjaśnia umysł.

Wymasuj ciało ostrą szczotką

Masaż zacznij od stóp, kolistymi ruchami posuwaj się do góry. Wymasuj nogi, ręce, pośladki, brzuch, tułów. Taki masaż usuwa martwe komórki, poprawia ukrwienie całego ciała, zmniejsza cellulit, wygładza ciało, ma korzystny wpływ na jędrność skóry i odporność organizmu.

Opryskaj twarz lodowatą wodą

W ten sposób na pewno się dobudzisz i zmyjesz z siebie resztki snu. Nabierz w dłonie zimnej wody i opłucz tak twarz 20 razy. Zimna woda rewelacyjnie stymuluje krążenie, przydając twarzy ładnego kolorytu i zdrowych rumieńców, niweluje opuchliznę i ujędrnia skórę. Dodatkowo możesz włożyć pod strumień zimnej wody dłonie i nadgarstki. Wypróbuj ten sposób również w upalny dzień – fantastycznie orzeźwia. Świetnym pomysłem i dobrodziejstwem dla całego organizmu jest też prysznic naprzemienny ciepłą i zimną wodą całego ciała – zawsze od dołu do góry. Świetnie ujędrnia skórę, stymuluje krążenie krwi i limfy, a tym samym przyśpiesza procesy oczyszczające organizmu, dodatkowo hartuje organizm.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wpływ kofeiny na organizm człowieka. Kofeina w sporcie

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Kąpiel w fontannie / unsplash

Podczas upałów pozwalasz dziecku beztrosko pluskać się w miejskiej fontannie? „Chłodzisz” je gronkowcem, salmonellą i bakteriami kałowymi

Kawę warto pić przed treningiem

Kiedy najlepiej pić kawę? Rano, przed treningiem? Sprawdzamy

„Wyłączam umysł i pozwalam ciału prowadzić ruch”. Joanna Zawadzka, masażystka Lomi Lomi Akamana, mówi, na czym polega masaż nazywany dotykiem miękkiej łapy kota

13 pomysłów na prezent dla przyjaciółki na święta

Prezent na święta dla przyjaciółki. Oto 13 propozycji na piękne, uniwersalne i praktyczne upominki

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Dziewczynka w basenie

Martwisz się o swoje dziecko? Nie pozwalaj mu pływać w dmuchanych akcesoriach

Za walkę z PMSem wzięli się giganci czyli o kobiecym okresie w nowym programie „Pogromcy medycznych mitów”. TVN wie, jak robić mądrą rozrywkę

Jak ćwiczyć bezpiecznie w upalne dni

Jak ćwiczyć bezpiecznie w upalne dni? Zobacz, co radzi trener

Kobieta prowadzi auto. Obok siedzi mężczyzna, który śpi, opierając sie o ramię kobiety

Niewyspana nie siadaj za kierownicę! Brak snu działa jak alkohol

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem

"Mała czarna" na... potencję!

„Mała czarna” na… potencję!

Woda stworzyła Homo sapiens

Woda stworzyła Homo sapiens

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon

Zimna kąpiel po treningu

Zimna kąpiel po treningu

Czajnik, który oszczędzał energię

Czajnik, który oszczędzał energię

Nawadniaj się latem

Nawadniaj się latem

Mózg chce pić!

Mózg potrzebuje nawodnienia

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

Kawa czy herbata?

Kawa czy herbata?

Woda czy izotonik?

Woda czy izotonik?

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać