Przejdź do treści

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

sprzątanie
5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta z telefonem, przy komputerze
Przeglądarka skierowań. Co to jest i jak z niej skorzystać?
Adele / gettyimages
Dieta Adele. Adele schudła kilkadziesiąt kilogramów dzięki specjalnej diecie. Chodzi o dietę sirtfood. Jakie są jej zasady?
IKEA Kraków wprowadziła wtorki przyjazne sensorycznie dla osób ze spektrum autyzmu
Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska / Dietosfera
Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska i Ewa Sypnik-Pogorzelska: Zbilansowana dieta wegańska wcale nie musi być jednostajna. Kluczem jest sezonowość!
Niestandardowe modelki na okładkach Glamour. Magazyn zmienia oblicze piękna kobiet!

Aż dwa na trzy karnety na siłownię są niewykorzystywane, donoszą statystyki. A przecież nie wychodząc z domu i nie wydając pieniędzy na marne, też można być fit. Mamy kilka rad, jak to zrobić.

Sprzątając, spalasz nawet 3655 kalorii!

Zanim jeszcze raz powiesz: w nosie, nie sprzątam!, pomyśl… możesz spalić więcej kalorii niż w czasie maratonu! Jedno z brytyjskich badań dowiodło, że spalamy wówczas nawet 3655 kalorii, czyli ok. 12 pączków. Ale… by tyle spalić, trzeba się naprawdę narobić: porządkować szafki przez 4 godziny (ok. 950 kalorii), wycierać kurz przynajmniej ze dwie godziny (340 kalorii), dobrą godzinę odkurzać (240 kalorii), wyszorować podłogi (260 kalorii) i jeszcze poświęcić parę godzin na mycie okien (600 kalorii)… A i tak na tym nie koniec. Zwykłe porządki to znacznie mniej spalonych kalorii, ale jakby nie patrzeć, pozbywamy się nadmiaru tłuszczu i poprawiamy kondycję. Dla porównania podczas maratonu spalamy od 2500 do 3500 kalorii.

brzuszki na piłce

Ćwicz z najlepszymi trenerami w swoim telefonie

Nuda powoduje często, że zniechęcamy się do ćwiczeń. Jak nie popaść w rutynę? Skuteczną bronią są choćby modne fitness aplikacje do ściągnięcia na telefon, tablet czy telewizor. Dzięki dostępowi do różnorodnych treningów kontynuujemy ćwiczenie o 45 proc. chętniej, niż gdy nasza aktywność jest monotonna – dowodzą badania naukowców z University of Florida. To niczym biblioteka kursów fitness dla osób, które nie mają czasu lub chęci chodzić regularnie na siłownię. Można tam znaleźć mnóstwo kategorii ćwiczeń wykonywanych przez profesjonalnych trenerów. Aplikacje skierowane są do wszystkich, którzy chcą wzmocnić mięśnie, spalać tłuszcz, szukają ćwiczeń na rozciąganie i odrobinę zabawy z tańcem. Dla trenujących bieganie i planujących narty. A także dla kobiet w ciąży oraz po porodzie. Można znaleźć dosłownie wszystko i dopasować do siebie. Jedno jest pewne, nie będzie nudno!

Krzesło zamień na piłkę

Piłka gimnastyczna nie musi kojarzyć się tylko z ćwiczeniami dla ciężarnych. Balansowanie na niej to sposób na angażowanie wielu mięśni w czasie wykonywania innych zajęć: oglądania telewizji, siedzenia przy biurku czy w trakcie czytania książki. To metoda zalecana przez fizjoterapeutów, gdyż wzmacniamy w ten sposób mięśnie przykręgosłupowe, brzucha, grzbietu oraz miednicy i nóg. Do tego przez godzinę spalamy 4 razy więcej kalorii niż podczas siedzenia na krześle. To tak, jak byśmy pracowali w pozycji stojącej. Z tym że balansowanie na piłce jest korzystniejsze dla zdrowia niż wielogodzinne stanie – wynika z innego badania opublikowanego w piśmie European Journal of Applied Physiology. To jednak opcja dla wytrwałych.

Sięgnij po nowinki technologiczne

By domowy trening był przyjemniejszy, można sprawić sobie coś naprawdę wyjątkowego, np: inteligentną matę do jogi, która skontroluje przy pomocy setek sensorów, czy przyjęliśmy prawidłową pozycję, albo bezprzewodową elektroniczną skakankę obliczającą spalone kalorie, ilość skoków z dopasowaniem planu treningowego do wagi i wzrostu użytkownika. Gadżetów do ćwiczeń w domu jest już na rynku sporo.

Dodaj błonnik do diety

Bycie fit to również odpowiednie żywienie. Najnowsze badania wskazują, że już samo dodanie do diety większej ilości błonnika przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Jak pokazał eksperyment University of Massachusetts Medical School in Worcester, skutkowało to spadkiem wagi, lepszym ciśnieniem krwi oraz niższym poziomem glukozy w surowicy. Żywnością bogatą w ten składnik są: produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, nasiona roślin strączkowych.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Autorki profilu na Instagramie wyjogowane.pl

Ból karku – jak z nim walczyć? Radzą nauczycielki jogi

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Anna Lewandowska o trenowaniu mięśni brzucha w ciąży. Czy w ciąży można robić brzuszki?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

5 najlepszych ćwiczeń na uda – poleca 5 fit dziewczyn

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

Świąteczne obżarstwo / istock

Świąteczne obżarstwo – jak przeżyć i nie przytyć?

bieganie

Pierogi kontra biegi

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

dziewczyna na snowboardzie

Zanim ruszysz na narty – przygotuj się fizycznie!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

Przeziębienie a ćwiczenia - lekarka odpowiada, czy można w trakcie infekcji ćwiczyć

Czy w trakcie przeziębienia można ćwiczyć? Odpowiada lekarka dr Miriam Staier

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

8 sposobów na podniesienie libido

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności