Przejdź do treści

A co jadła Marilyn Monroe?

A co jadła Marilyn Monroe?
Pewnie, że MM nosiła gorsety. Gorset to wg niektórych największy przyjaciel kobiety. Zdjęcie: East News
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
lapee.dk
Na festiwalach zazdrościsz facetom pisuarów? Lapee, czyli różowa przenośna przestrzeń dla kobiet, to zmieni!
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien?
Jade Beall, fotografka: niezależnie od kształtu, koloru i wieku, każde ciało zasługuje na to, by być postrzegane jako piękne
istockphoto.com
Zła strona soli. Dietetyk Powszechny tłumaczy, co sól robi z organizmem
Masz kłopoty z zaśnięciem, jesteś ciągle niewyspana? Oto wakacyjny sposób na bezsenność

Kobiety powinny o tym pamiętać, kiedy zaczynają kolejną drastyczną dietę albo zamykają się na kilka godzin na siłowni.

Marilyn nie przepadała za ćwiczeniami, choć miała słabość do ciężarków. Ponoć poranek zaczynała od dziesięciominutowej serii z dwu i pół kilogramowymi hantlami. Świetnie robi na ramiona, ale wbrew pozorom również na mięśnie brzucha i pleców. Ale to wszystko, do czego była zdolna. Żadnych ćwiczeń na talię czy uda – tę pierwszą miała wybitnie wąską, to drugie – raczej pulchne. I co z tego, skoro i tak najbardziej liczy się stosunek obwodu talii do obwodu bioder? Ten, który prezentowała MM został uznany za idealny.

Zaraz po ćwiczeniach MM siadała do śniadania. Najczęściej była to szklanka ciepłego mleka, do którego wbijała dwa surowe jajka, po czym wypijała tę miksturę duszkiem. Ohydne? Wtedy wierzono, że taki “drink” świetnie wpływa na budowę mięśni. I nikt nie słyszał jeszcze o salmonelli. Lunchu królowa nie jadła, dopiero obiad. Jej obiad spodobałby się mężczyznom – składał się z porządnego kawałka mięsa, przyrządzonego w jakiś prosty sposób – usmażonego, jeśli to był befsztyk, ugotowanego, jeśli coś innego. Do tego kilka surowych marchewek i… już. Ale za to kolacja służyła do tego, żeby MM miała trochę przyjemności. Wieczorem szła na lody z porządną ilością bitej śmietany. Jakoś trzeba było wynagrodzić sobie tę jakże smutną dietę.

MM miała 165 cm wzrostu, ważyła przy tym około 60 kilogramów. Według dzisiejszych celebryckich standardów na pewno zostałaby uznana za grubą. Tylko jakie to ma znaczenie?

p.s. MM przepadała również za tabletkami. Jadła takie na sen i takie, żeby się obudzić. Żeby się uspokoić i żeby mieć siłę pojawić się na planie. Również tabletki stały się przyczyną jej śmierci. Ale tego akurat nie pochwalamy, chociaż tabletki są popularne również dziś.

Marilyn i jej śniadanko. Zdjęcie: magazyn Pageant, 1952 rok

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

Zainteresują cię również:

dieta pcos

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

śniadanie

NIE dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu

kosz warzyw

„Ruszaj się tak, jak robiły to nasze babcie”. O czym należy pamiętać przy insulinooporności, pisze dietetyk Kamila Urbaniak

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Poczuj miętę do surowej gryczanki! Jest idealna jako danie na wynos

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

Chcesz mieć piękne włosy? Zmień dietę!

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

mleko

Mleko bez laktozy – nietolerancja czy trend żywieniowy? O tym, dla kogo są produkty bez laktozy, mówi dietetyk