Przejdź do treści

ABSI zamiast BMI?

ABSI zamiast BMI?
Zdjęcie: Shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chora kobieta stoi z kubkiem w ręku i chusta na głowie i patrzy przez okno
Przełom w leczeniu chorób nowotworowych. „Ostatnia nadzieja dla pacjentów bez nadziei”
Kobieta w ciąży trzyma w ręku zdjęcie z badania USG
Rezygnacja z Banku Tkanek Germinalnych. Czy jest szansa dla kobiet chorych na raka?
kobieta używająca mikroskopu
Leki na cukrzycę i nadciśnienie sposobem na raka?
wegański stek wydrukowany w drukarce 3D
Wegański stek z drukarki 3D
Białe rzeźby przedstawiające troje młodych lduzi siedzących na ławce i patrzących w telefony. Telefony oświetlają ich twarze.
Jak bardzo jesteśmy uzależnieni od smartfonów? Zobacz wymowną rzeźbę

Pewnie większość z Was mierzyła sobie przynajmniej raz wskaźnik BMI. Mam dla Was coś zupełnie nowego i bardziej wiarygodnego w ocenie naszego zdrowia. To wskaźnik ABSI (A Body Shape Index). Sprawdźcie, jak go zmierzyć.

Sama inspiracja nie jest nowością. „Shape”, czyli „kształt”, sugeruje, że chodzi o kształt ciała. Nie raz słyszeliście pewnie o figurze gruszki czy jabłka. Jak pokazuje życie, najniebezpieczniejsza jest wspomniana figura przypominająca jabłko – większość niezdrowego tłuszczu gromadzi się przede wszystkim wokół brzucha. Co za tym idzie jest go więcej w naczyniach krwionośnych blisko serca, a także innych ważnych narządów. W związku z tym, logicznie, wzrasta ryzyko wielu chorób, jak choćby niewydolności serca czy zawału.

Zdaje się, że najpopularniejszy do tej pory wskaźnik służący ocenie otyłości może odejść do lamusa. Choć, szczerze mówiąc, zmierzenie ABSI jest znacznie bardziej skomplikowane od BMI, co może sprawić, że częściej będą korzystać z niego jednak specjaliści. Jeśli chcecie obliczyć swój ABSI, najlepiej skorzystajcie z dostępnych w sieci kalkulatorów, jeden z nich znajdziecie tutajTu znajdziecie wzór na ABSI i więcej szczegółów dotyczących tego badania.

Chcecie poprawić swój wynik? Stosujcie się do tych zasad jak najczęściej:

– jedzcie więcej owoców i warzyw (brokuły, marchew, dynia, fasola), produktów bogatych w wapń oraz pełne ziarno;

– ograniczajcie spożycie soli;

– wybierajcie chude mięso i tłuszcze wielonienasycone, które obniżają poziom złego cholesterolu w organizmie.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

dłonie

Drętwienie rąk – o jakich zmianach w organizmie świadczy?

probówki

Morfologia krwi – dlaczego warto wykonywać badanie regularnie?

kobiete w ciazy boli brzuch

Ból jajnika w ciąży – jakie są przyczyny i sposoby łagodzenia dolegliwości?

wysypka

Bostonka u dziecka – przyczyny, objawy i leczenie choroby bostońskiej

zdrowe jedzenie

Skuteczne i bezpieczne sposoby na wzmocnienie odporności u dziecka

14 skutecznych sposobów na stres

plaster serduszko

Trisomia 18 – czym jest zespół Edwardsa i jak się objawia?

dziecko z rurką w nosie

Trisomia 13 – jakie są przyczyny i objawy tej rzadkiej choroby genetycznej?

Chora kobieta stoi z kubkiem w ręku i chusta na głowie i patrzy przez okno

Przełom w leczeniu chorób nowotworowych. „Ostatnia nadzieja dla pacjentów bez nadziei”

Kobieta w ciąży trzyma w ręku zdjęcie z badania USG

Rezygnacja z Banku Tkanek Germinalnych. Czy jest szansa dla kobiet chorych na raka?

kobieta używająca mikroskopu

Leki na cukrzycę i nadciśnienie sposobem na raka?

Łukasz Durajski w różowej marynarce

Fakty kontra mity na temat szczepień. Wywiad ze znanym pediatrą – Łukaszem Durajskim