Przejdź do treści

Akcja – zadbaj o kręgosłup!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
"Nie wzorujcie się na koleżankach i osobach z internetu". Seksuolożka Katarzyna Koczułap radzi, jak wybrać antykoncepcję
„Nie wzorujcie się na koleżankach i osobach z internetu”. Seksuolożka Katarzyna Koczułap radzi, jak wybrać antykoncepcję
Kobieta z dzieckiem w górach
W jaki sposób stres wpływa na laktację? Wyjaśnia położna
marnowanie jedzenia w Polsce / iStock
92 kg jedzenia rocznie wyrzuca przeciętny Polak! Ekoaktywistka o wynikach najnowszego badania dotyczącego marnowania jedzenia
dziewczyna w domu w czasie pandemii koronawirusa
Włoscy badacze: w Lombardii do 93 proc. zakażeń koronawirusem doszło w domach i podczas spotkań rodzinnych
Po jakim czasie wykonać test na HIV od ekspozycji na zakażenie? Rodzaje testów na HIV

Dbasz o kręgosłup? Wzmacniasz mięśnie i pracujesz nad mobilnością? Doskonale. A czy pamiętasz o odcinku piersiowym? Ten rozciągnąć najtrudniej, a pełna ruchomość w tej części jest szalenie ważna.

Dlaczego? Znów musimy wrócić do tego nieszczęsnego siedzenia. To ono jest w znacznym stopniu przyczyną problemów z kręgosłupem i niestety pogłębia nieprawidłową postawę, w której zapadają nam się barki i pogłębia kifoza odcinka piersiowego (nie wspominając o spłyceniu lordozy lędźwiowej). Oznacza to, że kształt naszego kręgosłupa staje się coraz bardziej nienaturalny, a w konsekwencji pojawia się ból.

O ćwiczeniach na kręgosłup pisaliśmy wiele i będziemy pisać jeszcze dużo. Dziś jednak przyjrzymy się i popracujemy nad odcinkiem piersiowym, starając się poprawić jego mobilność.

Ćwiczenie 1

cwiczenia na kregoslup

Ustaw pod plecami (na linii łopatek) dwa, pionowo postawione klocki. Oprzyj się o nie, a następnie złap się za łokcie i przenieś ręce za siebie. Pośladki w trakcie wykonywania ćwiczenia powinny być na macie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 2

odcinek piersiowy rozciąganie

To delikatna modyfikacja poprzedniego ćwiczenia. Różnica polega na wyprostowaniu ramion. Analogicznie – utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund i ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 3

rozciaganie kregoslupa odcinek piersiowy

Ustaw się w pozycji klęku podpartego (między udem a łydką powinien być kąt prosty). Przed sobą ustaw dwa klocki do jogi i połóż na nie łokcie. Schowaj głowę między ramiona i staraj się wyciągnąć w barkach. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, biorąc wdech nosem i pogłębiając delikatnie zakres z wydechem. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 4

odcinek piersiowy cwiczenia

To kolejna modyfikacja. Tym razem ćwiczenia numer 3, które poza rozciąganiem odcinka piersiowego kręgosłupa, pomoże także popracować nad zakresem w barkach. Ustaw dwa klocki przed sobą i połóż na nie dłonie. Z pozycji klęku podpartego wyciągnij się, próbując zbliżyć klatkę piersiową do podłoża. Wytrzymaj 20 sekund i powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 5

odcinek piersiowy rozciaganie

Połóż się na brzuchu i ugnij ręce w łokciach, ustawiając przedramiona na podłożu. Podczas wykonywania ćwiczenia cały brzuch wraz z pierwszym żebrem powinien dotykać maty. Skup się tylko na wyciągnięciu i rozciągnięciu klatki piersiowej. Podczas wykonywania ćwiczenia oddychaj głęboko. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 6

rozciaganie odcinka piersiowego

Podejdź do ściany i stań do niej przodem tak, by móc przykleić do niej brzuch. Następnie weź wdech i z wydechem zacznij odchylać się do tyłu tak, by otwierać klatkę piersiową, a brzuch cały czas „wklejać” do ściany. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

chory kręgosłup

Skolioza, skrzywienie boczne – przyczyny, objawy, ćwiczenia

Ćwiczenia na ból karku, ćwiczenia szyi. Jak rozluźnić kark?

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

ból kolan podczas wędrówek

Ból kolana od kręgosłupa – jak go uniknąć?

Kobieta leżąca na plaży

Ćwiczenia na proste plecy dla dorosłych. Na czym polegają?

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Ból pleców – rodzaje, przyczyny, leczenie i ćwiczenia

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Naucz się… siedzieć

Naucz się… siedzieć. Twój kręgosłup będzie ci wdzięczny

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Siedzieć trzeba umieć. Fizjoterapeuta radzi, jak nie zrujnować kręgosłupa przez 8 godzin w pracy

Rozciąganie pleców na sportowo

Ćwiczenia na plecy – wzmacniaj je!

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

Siedzący tryb pracy? Dla zdrowia powinnaś spacerować

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Praca siedząca? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?