Przejdź do treści

Akcja – zadbaj o kręgosłup!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wizyta u ginekologa / istock
Fakty i mity związane z wizytą u ginekologa. Na nasze pytania odpowiada dr n. med. Grzegorz Głąb, ginekolog
Kobieta ziewa
Od dłuższego czasu czujesz się zmęczona? Nie pomagają sen i regeneracja? Sprawdź, co może być przyczyną
Kobieta w cielistej bieliźnie
#Mambrzuch. Trenerka personalna zachęca, by pokochać swoje brzuchy
Przeszczep nerki - informacje praktyczne o zabiegu, diecie i życiu po nim
Przeszczep nerki – informacje praktyczne o zabiegu, diecie i życiu po nim
Fantazje seksualne / istock
Przeszłość seksualna i fantazje partnerów. Czy warto o nie pytać?

Dbasz o kręgosłup? Wzmacniasz mięśnie i pracujesz nad mobilnością? Doskonale. A czy pamiętasz o odcinku piersiowym? Ten rozciągnąć najtrudniej, a pełna ruchomość w tej części jest szalenie ważna.

Dlaczego? Znów musimy wrócić do tego nieszczęsnego siedzenia. To ono jest w znacznym stopniu przyczyną problemów z kręgosłupem i niestety pogłębia nieprawidłową postawę, w której zapadają nam się barki i pogłębia kifoza odcinka piersiowego (nie wspominając o spłyceniu lordozy lędźwiowej). Oznacza to, że kształt naszego kręgosłupa staje się coraz bardziej nienaturalny, a w konsekwencji pojawia się ból.

O ćwiczeniach na kręgosłup pisaliśmy wiele i będziemy pisać jeszcze dużo. Dziś jednak przyjrzymy się i popracujemy nad odcinkiem piersiowym, starając się poprawić jego mobilność.

Ćwiczenie 1

cwiczenia na kregoslup

Ustaw pod plecami (na linii łopatek) dwa, pionowo postawione klocki. Oprzyj się o nie, a następnie złap się za łokcie i przenieś ręce za siebie. Pośladki w trakcie wykonywania ćwiczenia powinny być na macie. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 2

odcinek piersiowy rozciąganie

To delikatna modyfikacja poprzedniego ćwiczenia. Różnica polega na wyprostowaniu ramion. Analogicznie – utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund i ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 3

rozciaganie kregoslupa odcinek piersiowy

Ustaw się w pozycji klęku podpartego (między udem a łydką powinien być kąt prosty). Przed sobą ustaw dwa klocki do jogi i połóż na nie łokcie. Schowaj głowę między ramiona i staraj się wyciągnąć w barkach. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund, biorąc wdech nosem i pogłębiając delikatnie zakres z wydechem. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 4

odcinek piersiowy cwiczenia

To kolejna modyfikacja. Tym razem ćwiczenia numer 3, które poza rozciąganiem odcinka piersiowego kręgosłupa, pomoże także popracować nad zakresem w barkach. Ustaw dwa klocki przed sobą i połóż na nie dłonie. Z pozycji klęku podpartego wyciągnij się, próbując zbliżyć klatkę piersiową do podłoża. Wytrzymaj 20 sekund i powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 5

odcinek piersiowy rozciaganie

Połóż się na brzuchu i ugnij ręce w łokciach, ustawiając przedramiona na podłożu. Podczas wykonywania ćwiczenia cały brzuch wraz z pierwszym żebrem powinien dotykać maty. Skup się tylko na wyciągnięciu i rozciągnięciu klatki piersiowej. Podczas wykonywania ćwiczenia oddychaj głęboko. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 6

rozciaganie odcinka piersiowego

Podejdź do ściany i stań do niej przodem tak, by móc przykleić do niej brzuch. Następnie weź wdech i z wydechem zacznij odchylać się do tyłu tak, by otwierać klatkę piersiową, a brzuch cały czas „wklejać” do ściany. Utrzymaj tę pozycję przez 20 sekund. Ćwiczenie powtórz trzykrotnie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

matka z dzieckiem w chuście

Jak noszenie dziecka w chuście wpływa na organizm mamy? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Jak dbać o kręgosłup, pracując w domu?

„Leżenie w łóżku z laptopem na kolanach to bardzo zły wybór” – mówi Ernest Wiśniewski, wiceprezes Krajowej Izby Fizjoterapeutów. Jak zatem pracować z domu, żeby nie zrobić sobie krzywdy?

Maja Kapłon z „The Voice” z nowym kręgosłupem/archiwum prywatne

Maja Kapłon z „The Voice” z nowym kręgosłupem. „Nie wiem, jak żyje się w świecie, w którym jestem zdrowa”

Naucz się… siedzieć

Naucz się… siedzieć. Twój kręgosłup będzie ci wdzięczny

Gosia Włodarczyk, Pani Fizjotrener

Można „siedzieć na tyłku” i robić dla siebie coś dobrego. Pani Fizjotrener radzi, jak zadbać o kręgosłup i stawy w czasie pandemii

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Kobieta stoi i trzyma się ręką za głowę

Spójrz na zdjęcie i sprawdź, czy twoja postawa ciała jest prawidłowa. Jak ją poprawić i na co zwrócić uwagę? Wyjaśnia fizjoterapeutka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta z dzieckiem

Dźwiganie dzieci, długotrwałe siedzenie i stresująca praca zbierają żniwo. Coraz więcej kobiet cierpi na rwę kulszową

Maja Kapłon z „The Voice od Poland” potrzebuje pilnej operacji. Lokalna społeczność prowadzi prawdziwą walkę. Dowiedz się, jak możesz jej pomóc

sprzątanie

Jak odkurzać, myć podłogi i czyścić szafki, żeby nie zaszkodzić kręgosłupowi? Sposoby na wygraną potyczkę z porządkami zdradza fizjoterapeuta Paweł Turski

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Boli cię głowa? Przyczyną może być kręgosłup

Choroba baastrupa - przyczyny, objawy, sposoby leczenia

Choroba baastrupa – przyczyny, objawy, sposoby leczenia

Kiedy konieczna jest operacja skoliozy?

Kiedy konieczna jest operacja skoliozy?

dziewczynka na krześle

Gdy rośnięcie u dziecka powoduje ból

Siedzieć trzeba umieć. Fizjoterapeuta radzi, jak nie zrujnować kręgosłupa przez 8 godzin w pracy

Ból pleców ‒ jak sobie pomóc?

Rozciąganie pleców na sportowo

Ćwiczenia na plecy – wzmacniaj je!

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

gettyimages.com

Ciężki plecak – jak pomóc dziecku?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku